Volgende keer zal ik mij voorstellen. Was niet zo netjes van mij. :oops:bart simpson schreef:Houden zo...AlexV70 schreef:Ik kwam je trouwens laatst nog tegen. Oja, jij kent mij niet.
Klacht
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18.04.2006 - 12:45
- Locatie: midden
Hi,
Mijn S80 2.4 L Benzine moet binnenkort voor een 160D km beurt(distributie vervangen,etc). Heeft iemand nog een adresje in de buurt van Utrecht..... mag een volvo dealer / specialist zijn, want het moet wel goed gebeuren......
Hoor het wel......
Mijn S80 2.4 L Benzine moet binnenkort voor een 160D km beurt(distributie vervangen,etc). Heeft iemand nog een adresje in de buurt van Utrecht..... mag een volvo dealer / specialist zijn, want het moet wel goed gebeuren......

Hoor het wel......
Volvo S80 2,4 L - 170PK - MidNightBlue
Je kan Ramon&Ramon ook een PM doen!Michel S80 schreef:Hi,
Mijn S80 2.4 L Benzine moet binnenkort voor een 160D km beurt(distributie vervangen,etc). Heeft iemand nog een adresje in de buurt van Utrecht..... mag een volvo dealer / specialist zijn, want het moet wel goed gebeuren......![]()
Hoor het wel......
Misschien ook wel kleppen stellen. (S80 na 2000)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Waar me bevreemd is dat op dit forum de teneur van de discussies vaak pro-dealer is. Het lijkt bij dit topic alsof het aan de topic-starter ligt: "zoals de waard etc.", hij is eigenaardig omdat-ie onderdelen merkt, mag niet de werkplaats in etc. De naam van de betrokken dealer wordt immers niet genoemd en zo lang dat het geval is staat de consument er altijd slechter voor dan het bedrijf.
Een Autoweek onderzoek (ik geef toe van al wat jaren geleden) gaf aan dat het met de kwaliteit van een aantal Volvo-dealers slecht gesteld is. Die ervaring heb ik ook. Na jaren drie keer per jaar naar de dealer voor een beurt en nog onbeschoft en slecht behandeld worden ben ik uitgeweken naar een goudeerlijke Volvo-specialist.
Kuiper
Een Autoweek onderzoek (ik geef toe van al wat jaren geleden) gaf aan dat het met de kwaliteit van een aantal Volvo-dealers slecht gesteld is. Die ervaring heb ik ook. Na jaren drie keer per jaar naar de dealer voor een beurt en nog onbeschoft en slecht behandeld worden ben ik uitgeweken naar een goudeerlijke Volvo-specialist.
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Maar andersom komt vaker voor...
Al die zogenaamde onderzoekjes van autobladen zijn gebaseerd op steekproefjes. Dat doen ze dan weer niet bij de niet merkgebonden garages en statistisch zegt het dan dus niks. Leuk voor de borreltafel, leuk voor in een blad, waardeloos in de nuchtere praktijk.
Daarom worden zwak gefundeerde klaagpartijen (immers gebaseerd op een enkel gevalletje) hier niet aangemoedigd.
Al die zogenaamde onderzoekjes van autobladen zijn gebaseerd op steekproefjes. Dat doen ze dan weer niet bij de niet merkgebonden garages en statistisch zegt het dan dus niks. Leuk voor de borreltafel, leuk voor in een blad, waardeloos in de nuchtere praktijk.
Daarom worden zwak gefundeerde klaagpartijen (immers gebaseerd op een enkel gevalletje) hier niet aangemoedigd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Steekproefjes (wat is het verschil met steekproeven?) zeggen wel iets, namelijk dat de onderzochte bedrijven onder de maat scoren als ze een (groot) deel van de beurt niet uitvoeren en eenvoudige mankementen niet opmerken.Al die zogenaamde onderzoekjes van autobladen zijn gebaseerd op steekproefjes. Dat doen ze dan weer niet bij de niet merkgebonden garages en statistisch zegt het dan dus niks.
Dat het in de rest van de autobranche ook geen koek en ei is ben ik direct met je eens. Teruggedraaide kilometerstanden en schadeauto's bij bepaald soort bedrijven etc.etc.
In economisch verkeer draait heel veel om vertrouwen. Na huizen gaat het bij auto's om de grootste uitgaven die particulieren doen. Bij onderhoud en reparatie waarbij een bedrag van meer dan 500 euro tegenwoordig doodnormaal is (doe het nog eens in guldens....) mag wel iets verwacht worden. De officiële dealers wijzen er in hun campagnes ("Liever de dealer") op dat je wat van hun mag verwachten. Dat wordt helaas vaak niet waargemaakt (zie vele topics hier, onderzoeken etc.). Klachten dienen serieus te worden genomen en niet te worden gebagataliseerd.
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Oh ja, nog even een aardig voorbeeld van de meerwaarde om in de werkplaats te mogen. Met mijn toenmalige 480 turbo reed ik in Drenthe toen ik een vreemd geluid hoorde. Ik reed naar de dichtstbijzijnde dealer (ik zal geen naam noemen). Ik stond in de werkplaats toen de 480 de brug opgereden werd. Dit ging met een luid KRAK gepaard, de spoiler werd kapot gereden. De receptionist en 2 monteurs stonden erbij (en de besturende monteur). Ze deden net of ze gek waren.
Ze konden niks vinden en ik kreeg van de receptionist een rekening van 70 gulden (het was een tijdje terug). Over de spoiler zei hij niks. Gelukkig dat ik er bij gestaan had want ik had de kapotte spoiler anders pas bij thuiskomst gezien, en probeer dan nog maar eens verhaal te halen. De rekening hoefde ik niet te betalen en de schade was natuurlijk veel meer dan 70 gulden. Tja.
En er was gelukkig geen katrol op mijn hoofd gevallen en ik had geen olievlekken op mijn pak.
Kuiper
PS Ik ken ook "goede" dealers. De Volvo-dealer in Zoetermeer (ik neem aan dat bij positieve verhalen we wel de naam mogen noemen...) heeft mij coulant behandeld toen mijn in te ruilen 850 kapot ging een dag voor de daadwerkelijke inruil.
PPS Nog even over "vertrouwen": als ik in mijn bedrijf kantoorspullen bestel wordt door de secretaresse op de nota en/of de afleverbon afgevinkt of alles ook geleverd is. Pas dan bereidt de administratie de betaling voor en wordt op basis van de parafen de betaling door de verantwoordelijke gedaan. Waarom gebeurt dat wel bij potloden en blocnotes en niet bij onderhoud aan de auto? In dat licht bezien is het merken van te vervangen onderdelen geen slecht idee. De accountant zal dat zeker beamen en zal bevestigen dat dat in het zakelijk verkeer geen kwestie van wantrouwen is (of van "zoals de waard is...") maar van het principe dat iedereen "recht op controle" heeft zodat hij/zij kan verklaren juist gehandeld te hebben.
Ze konden niks vinden en ik kreeg van de receptionist een rekening van 70 gulden (het was een tijdje terug). Over de spoiler zei hij niks. Gelukkig dat ik er bij gestaan had want ik had de kapotte spoiler anders pas bij thuiskomst gezien, en probeer dan nog maar eens verhaal te halen. De rekening hoefde ik niet te betalen en de schade was natuurlijk veel meer dan 70 gulden. Tja.
En er was gelukkig geen katrol op mijn hoofd gevallen en ik had geen olievlekken op mijn pak.
Kuiper
PS Ik ken ook "goede" dealers. De Volvo-dealer in Zoetermeer (ik neem aan dat bij positieve verhalen we wel de naam mogen noemen...) heeft mij coulant behandeld toen mijn in te ruilen 850 kapot ging een dag voor de daadwerkelijke inruil.
PPS Nog even over "vertrouwen": als ik in mijn bedrijf kantoorspullen bestel wordt door de secretaresse op de nota en/of de afleverbon afgevinkt of alles ook geleverd is. Pas dan bereidt de administratie de betaling voor en wordt op basis van de parafen de betaling door de verantwoordelijke gedaan. Waarom gebeurt dat wel bij potloden en blocnotes en niet bij onderhoud aan de auto? In dat licht bezien is het merken van te vervangen onderdelen geen slecht idee. De accountant zal dat zeker beamen en zal bevestigen dat dat in het zakelijk verkeer geen kwestie van wantrouwen is (of van "zoals de waard is...") maar van het principe dat iedereen "recht op controle" heeft zodat hij/zij kan verklaren juist gehandeld te hebben.
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Kuiper, ik had het niet duidelijker kunnen vertellen.
Maar op dit Forum zitten een aantal mensen die voor hun hoofd inkomen afhankelijk zijn van Volvo.
Dus kan je ze die "blindheid" niet helemaal kwalijk nemen.
Zoals het overal mee is; je hebt goede (Volvo) dealers/specialisten en slechte (Volvo) dealers/specialisten.
De vraag is; hoe vermijd je de slechte?
Maar op dit Forum zitten een aantal mensen die voor hun hoofd inkomen afhankelijk zijn van Volvo.

Dus kan je ze die "blindheid" niet helemaal kwalijk nemen.

Zoals het overal mee is; je hebt goede (Volvo) dealers/specialisten en slechte (Volvo) dealers/specialisten.
De vraag is; hoe vermijd je de slechte?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Daar heb je dan weer dit Forum voor?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Aha, nu snap ik de bagataliserende reacties van sommigen. Misschien is het goed dat iedereen bij dit soort topics even zegt vanuit welke achtergrond hij reageert. Dat maakt het een stuk transparanter.Maar op dit Forum zitten een aantal mensen die voor hun hoofd inkomen afhankelijk zijn van Volvo.
Kuiper (consument)
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Maar het goede nieuws is dat dat een unieke mogelijkheid biedt om consumenten en bedrijven op een andere manier met elkaar in gesprek te laten komen (soort consumentenpanel, helemaal de gedachte van internet!). Ongetwijfeld zijn er heel veel Volvomedewerkers/dealers die hun klanten heel serieus nemen. Met de hier geleverde input kan de dienstverlening verhoogd worden wat meer tevreden klanten oplevert, dus meer klanten, dus meer omzet. Iedereen blij, toch?Maar op dit Forum zitten een aantal mensen die voor hun hoofd inkomen afhankelijk zijn van Volvo.
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20554
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Op zich is het niet slecht dat hier een klacht wordt neergelegd. Dat houdt de hier aanwezige en bij de dealer werkende mensen ook scherp. (hoop ik)
Echter zoals je weet is een slechte naam niet gauw meer goed te maken, ondanks het feit dat de betreffende dealer zich verbeterd heeft. Daarom ben ik persoonlijk tegen het noemen van namen via het open forum.
Hoewel ik zelf redelijk tevreden ben over de dealer die mijn twee bolides in onderhoud heeft zal ik deze ook hier niet de hemel inprijzen. (Daarvoor is het een dealer en "service" en goed onderhoud dient daar "gewoon" te zijn.) Ik heb wel wat kleine puntjes maar daarvoor ben ik zelf mondig genoeg om dat bij de volgende beurt te melden.
Echter zoals je weet is een slechte naam niet gauw meer goed te maken, ondanks het feit dat de betreffende dealer zich verbeterd heeft. Daarom ben ik persoonlijk tegen het noemen van namen via het open forum.
Hoewel ik zelf redelijk tevreden ben over de dealer die mijn twee bolides in onderhoud heeft zal ik deze ook hier niet de hemel inprijzen. (Daarvoor is het een dealer en "service" en goed onderhoud dient daar "gewoon" te zijn.) Ik heb wel wat kleine puntjes maar daarvoor ben ik zelf mondig genoeg om dat bij de volgende beurt te melden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Natuurlijk mag je voor je goeie geld kritisch zijn, niemand die hier anders suggereert, alleen blijkt er iets in een wat groter geheel niet naar behoren uitgevoerd en daarbij wordt dan meteen geroepen dat een hele beurt niet uitgevoerd is, en dat iemand opgelicht zou zijn, enige nuance mag dan ook best wel.
Blijf het nog steeds heel eigenaardig vinden dat iemand alle vloeistoffen volgiet de avond voor de beurt en daar dan uit af meent te kunnen leiden dat er niets aan een auto gebeurt is.
Blijf het nog steeds heel eigenaardig vinden dat iemand alle vloeistoffen volgiet de avond voor de beurt en daar dan uit af meent te kunnen leiden dat er niets aan een auto gebeurt is.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Toe maar!AlexV70 schreef:Kuiper, ik had het niet duidelijker kunnen vertellen.
Maar op dit Forum zitten een aantal mensen die voor hun hoofd inkomen afhankelijk zijn van Volvo.![]()
Dus kan je ze die "blindheid" niet helemaal kwalijk nemen.![]()
Zoals het overal mee is; je hebt goede (Volvo) dealers/specialisten en slechte (Volvo) dealers/specialisten.
De vraag is; hoe vermijd je de slechte?
Er worden nogal wat verdachtmakingen omtrent sommige forumleden geuit. Als je bij een dealer o.i.d. werkt, ben je opeens niet meer interessant als bron.
Nou, ik verdien niets aan Volvo: ik geef er alleen veel geld aan uit.
En mijn werkgever is de overheid.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Dat hebben ambtenaren nu wel vaker:Battlecruiser S80 schreef: Toe maar!
Er worden nogal wat verdachtmakingen omtrent sommige forumleden geuit. Als je bij een dealer o.i.d. werkt, ben je opeens niet meer interessant als bron.
Nou, ik verdien niets aan Volvo: ik geef er alleen veel geld aan uit.
En mijn werkgever is de overheid.
dingen lezen die er niet staan!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Ik zat vandaag 3 uur in de auto en die heb ik gebruikt om na te denken over het wel of niet noemen van namen van garagebedrijven op internet bij klachten. Gevoelsmatig was ik daar niet voor om eerder genoemde redenen: je kunt je slecht verweren, het waarheidsgehalte etc. Daarnaast is er - in het geval van garagebedrijven - een koninklijke weg: eerst de dealer zelf (wellicht met officiële klachtenprocedure), zo niet BOVAG, en dan wellicht de rechter (hoewel een particulier dat niet snel zal doen en de vraag is of die uitspraak anders zal zijn dan bij de BOVAG). Daar komt een persoonlijk argument bij, nl. dat ik inmiddels met mijn eigen bedrijf weet wat de impact van internet kan zijn. Dat heeft me nieuwe klanten opgeleverd maar ik heb er ook negatieve ervaringen mee.
Aan de andere kant. Ik heb zitten nadenken over wat er op internet al beschikbaar is mbt recensies en wat ik daarvan gebruik en handig vind. Een greep.
www.iens.nl
Voor ik naar een nieuw restaurant ga, kijk ik altijd op deze site. Er staan recensies van "gewone" gasten. Deze recensies zijn vaak wisselend, dus niet gelijk luidend qua oordeel. Toch geeft het een goed beeld van wat je kan verwachten. De klagers en zeurders haal je er snel uit.
www.tripadvisor.com
Onmisbaar voor wie per internet hotels boekt. Ook hier wel eens vreemde recensies maar omdat ze onderbouwd zijn kun je vaak lezen of ze voor jou relevant zijn. Ik boek (bijna) nooit meer zonder deze site te raadplegen. Tripadvisor kent zelfs een rating per stad en presenteert de hotels indien gewenst op volgorde. Laatst boekte ik op de bonnefooi (was al onderweg) hotel Circus Circus in Las Vegas zonder eerst te lezen. Dom, want op deze site stond precies wat onze ervaringen na een nacht waren: rumoerige kamers met veel kinderen, verouderd etc.
www.ebay.nl
Iedere koper en verkoper krijgt een recensie/beoordeling. Je haalt het wel uit je hoofd om je afspraken niet na te komen want je bent gebrandmerkt. Recensies worden bij hoge uitzondering verwijderd en de andere partij krijgt de mogelijkheid tot verweer.
Ik geef toe de relatie met hotel, restaurant of ebay-verkoper is een andere dan met een dealer. De laatste is veel duurzamer van karakter en als er iets mis gaat bij een garage hakt dat er meestal veel dieper in, dus helemaal vergelijkbaar is het niet.
Nog een persoonlijke ervaring. Toen ik vorig jaar een Corvette zocht en er eentje bij een handelaar zag heb ik op de naam van het bedrijf gegoogeld. De "recensies" (waarschuwingen) die ik op internet vond waren erg nuttig. Ik had het bij een bezoek aan het bedrijf zelf waarschijnlijk ook wel gemerkt dat het dubieus was maar nu bespaarde dat mij een ritje.
Tenslotte. Het hebben van een slechte reputatie hoeft geen beletsel voor een florerend bedrijf te zijn. Lang voor internet was van sommige handelaren wel bekend dat ze terugdraaiden, schadeauto's verkochten etc. Maar de klandizie bleef in grote getalen komen.
Al met al ben ik er nog niet uit. Ik denk dat "algemene" input uiteindelijk meer inpact heeft dan incidentele "naming and shaming".
Wel vind ik het gerechtvaardigd dat iemand met zijn klacht een topic begint. Juist in zo'n situatie wil je ervaring delen en van anderen horen wat ze er van vinden. Vorig jaar werd mijn Corvette beschadigd in de wasstraat. Ik heb dat - zonder de naam v/h bedrijf te noemen - uitgebreid op het Corvette-forum besproken (sommige reacties waren overigens: "dat je niet met een Corvette in de wasstraat moet gaan", een beetje flauw) en kreeg medeleven en reflectie. Dat is ook wat je van mede-forum-leden verwacht. Uiteindelijk heeft de wasstraat trouwens verantwoordelijkheid erkend.
Kuiper
Aan de andere kant. Ik heb zitten nadenken over wat er op internet al beschikbaar is mbt recensies en wat ik daarvan gebruik en handig vind. Een greep.
www.iens.nl
Voor ik naar een nieuw restaurant ga, kijk ik altijd op deze site. Er staan recensies van "gewone" gasten. Deze recensies zijn vaak wisselend, dus niet gelijk luidend qua oordeel. Toch geeft het een goed beeld van wat je kan verwachten. De klagers en zeurders haal je er snel uit.
www.tripadvisor.com
Onmisbaar voor wie per internet hotels boekt. Ook hier wel eens vreemde recensies maar omdat ze onderbouwd zijn kun je vaak lezen of ze voor jou relevant zijn. Ik boek (bijna) nooit meer zonder deze site te raadplegen. Tripadvisor kent zelfs een rating per stad en presenteert de hotels indien gewenst op volgorde. Laatst boekte ik op de bonnefooi (was al onderweg) hotel Circus Circus in Las Vegas zonder eerst te lezen. Dom, want op deze site stond precies wat onze ervaringen na een nacht waren: rumoerige kamers met veel kinderen, verouderd etc.
www.ebay.nl
Iedere koper en verkoper krijgt een recensie/beoordeling. Je haalt het wel uit je hoofd om je afspraken niet na te komen want je bent gebrandmerkt. Recensies worden bij hoge uitzondering verwijderd en de andere partij krijgt de mogelijkheid tot verweer.
Ik geef toe de relatie met hotel, restaurant of ebay-verkoper is een andere dan met een dealer. De laatste is veel duurzamer van karakter en als er iets mis gaat bij een garage hakt dat er meestal veel dieper in, dus helemaal vergelijkbaar is het niet.
Nog een persoonlijke ervaring. Toen ik vorig jaar een Corvette zocht en er eentje bij een handelaar zag heb ik op de naam van het bedrijf gegoogeld. De "recensies" (waarschuwingen) die ik op internet vond waren erg nuttig. Ik had het bij een bezoek aan het bedrijf zelf waarschijnlijk ook wel gemerkt dat het dubieus was maar nu bespaarde dat mij een ritje.
Tenslotte. Het hebben van een slechte reputatie hoeft geen beletsel voor een florerend bedrijf te zijn. Lang voor internet was van sommige handelaren wel bekend dat ze terugdraaiden, schadeauto's verkochten etc. Maar de klandizie bleef in grote getalen komen.
Al met al ben ik er nog niet uit. Ik denk dat "algemene" input uiteindelijk meer inpact heeft dan incidentele "naming and shaming".
Wel vind ik het gerechtvaardigd dat iemand met zijn klacht een topic begint. Juist in zo'n situatie wil je ervaring delen en van anderen horen wat ze er van vinden. Vorig jaar werd mijn Corvette beschadigd in de wasstraat. Ik heb dat - zonder de naam v/h bedrijf te noemen - uitgebreid op het Corvette-forum besproken (sommige reacties waren overigens: "dat je niet met een Corvette in de wasstraat moet gaan", een beetje flauw) en kreeg medeleven en reflectie. Dat is ook wat je van mede-forum-leden verwacht. Uiteindelijk heeft de wasstraat trouwens verantwoordelijkheid erkend.
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dit is een verd8making: sommigen worden ervan verdacht dat hun oordeel afhankelijk is van hun evt. broodheer.AlexV70 schreef:Kuiper, ik had het niet duidelijker kunnen vertellen.
Maar op dit Forum zitten een aantal mensen die voor hun hoofd inkomen afhankelijk zijn van Volvo.![]()
Dus kan je ze die "blindheid" niet helemaal kwalijk nemen.![]()
Zoals het overal mee is; je hebt goede (Volvo) dealers/specialisten en slechte (Volvo) dealers/specialisten.
De vraag is; hoe vermijd je de slechte?
Misschien schreef je iets wat je niet bedoelde, maar helaas staat het er wel...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Bovendien hou ik niet zo van de gesprekstechniek, waarbij men opponenten diskwalificeert vanwege niet of nauwelijks ter zake doende zaken. Je doet het nu weer met mijn (semi)-ambtenaar zijn.
Een $$#@#@%^%methode die je niet siert.
Een $$#@#@%^%methode die je niet siert.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Pas op, dit loopt een beetje uit de hand...
In plaats daarvan: geef elkaar de hand...
En daarna kunnen we nog een topic starten over stijl, retoriek, demagogie en de verschillen daartussen. En over ironie, sarcasme en cynisme.
Kuiper
In plaats daarvan: geef elkaar de hand...
En daarna kunnen we nog een topic starten over stijl, retoriek, demagogie en de verschillen daartussen. En over ironie, sarcasme en cynisme.
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL