Airco werkt niet tijdens file en stationar draaien
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20.02.2013 - 11:09
Recent is september.. direct na de vulling was het probleem hetzelfde en er was geen lekkage geconstateerd.. ik woon in Assen en ben door de week werkzaam in Doorn.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Doorn is niet zo ver,,,kijk maar..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20.02.2013 - 11:09
Zou je vandaag eventueel kunnen? 

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Pffff,dat is snel wel.
Pm gestuurd..
Pm gestuurd..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20.02.2013 - 11:09
Geregeld! Maandag even met ramon kijken naar de airco:-)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46
Beste Patrick,
Heb hetzelfde gehad.
Vlak voor vakantie alles gecontroleerd en eenmaal in Italie ook telkens in- en uitschakelen van de compressor ( klik/klak wat je hoort)
Deed ie zo een aantal dagen totdat waarschijnlijk het koudemiddel bijna op was om het vervolgens helemaal niet meer te doen. Sensor in het lage druk gedeelte schakelt dan de airco uit opdat de compressor niet droog loopt. Thuis de oorzaak vastgesteld; lekke condensor. Niet door steenslag maar door trillingen van het motorblok. Komt bij de diesels wat vaker voor. Nwe condensor geplaatst en afgevuld. Inmiddels doet ie het alweer bijna 2 jr uitstekend. Zo te horen bij jou idem. Kostem waren een honderdje zo'n € 350,00 totaal. Succes.
Heb hetzelfde gehad.
Vlak voor vakantie alles gecontroleerd en eenmaal in Italie ook telkens in- en uitschakelen van de compressor ( klik/klak wat je hoort)
Deed ie zo een aantal dagen totdat waarschijnlijk het koudemiddel bijna op was om het vervolgens helemaal niet meer te doen. Sensor in het lage druk gedeelte schakelt dan de airco uit opdat de compressor niet droog loopt. Thuis de oorzaak vastgesteld; lekke condensor. Niet door steenslag maar door trillingen van het motorblok. Komt bij de diesels wat vaker voor. Nwe condensor geplaatst en afgevuld. Inmiddels doet ie het alweer bijna 2 jr uitstekend. Zo te horen bij jou idem. Kostem waren een honderdje zo'n € 350,00 totaal. Succes.
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
De airco slaat toch gewoon aan als jij dat wilt?Ramon&Ramon schreef:Let wel dat bij deze lage buitentemperatuur de airco niet werkt.
Onder de +5 dus.
Hoe zou ik anders mijn ramen kunnen ontwasemen in de winter?
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als de jouwe rond het vriespunt of iets daar boven aanslaat,dan is er dus iets niet goed,Fons099 schreef:De airco slaat toch gewoon aan als jij dat wilt?Ramon&Ramon schreef:Let wel dat bij deze lage buitentemperatuur de airco niet werkt.
Onder de +5 dus.
Hoe zou ik anders mijn ramen kunnen ontwasemen in de winter?
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
De airco springt gewoon aan als je hem op volautomatisch zet.
Want normaal zet ik hem manueel uit en als de auto aan de binnenkant aan begint te slaan (vooral nu als je bijv. met natte jas in de auto stapt) druk ik op "auto", het groene lichtje spring aan en de auto begint te ontwasemen.
Als de ramen weer condensvrij zijn, druk ik op de aircoknop om deze manueel uit te zetten (rood lichtje sprint aan).
Want normaal zet ik hem manueel uit en als de auto aan de binnenkant aan begint te slaan (vooral nu als je bijv. met natte jas in de auto stapt) druk ik op "auto", het groene lichtje spring aan en de auto begint te ontwasemen.
Als de ramen weer condensvrij zijn, druk ik op de aircoknop om deze manueel uit te zetten (rood lichtje sprint aan).
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wel gevonden,maar niet opgelost al denk ik.