Een goede twee jaar geleden werd mijn V50 geëxporteerd naar het Oostblok om daar mensen verder gelukkig te maken, vanwege wat fysieke beperkingen en een chronisch tekort aan ruimte heb ik toen gekozen voor een hogere zit/ kinderbusje en kon Volvo mij niet (op een betaalbare manier) helpen. Het is een Ford Grand C-max geworden.
De fysieke beperkingen gelden niet meer en ook van het meeslepen van veel grote zaken ben ik af. Het is nu af en toe een grote kunststof box die met een platte achterbank overal in te vervoeren is.
Nu wil mijn opdrachtgever een zo groen mogelijk imago gaan uitstralen en heeft men ervoor gekozen om hybride-rijden te stimuleren. Met 80K Km/jr hoef ik (gelukkig) niet in een Prius. Nee, het lijstje bestaat uit de PSA diesel/hybride drieling.
Nu was mijn keuze daarin al gevallen op de Citroën DS5 Hybrid4, maar ik dacht 'kom, laat ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien!'
Vandaar mijn verhaal, ik heb nu een offerte liggen voor een V40 D2 Summum, aangevuld met een (behoorlijk) aantal pakketten. Op papier ongeveer net zo zuinig als de DS5. Voor mij een stuk kleiner en handgeschakeld, maar toch iets minder bijtelling én het is een Volvo!
Nu de mensen die gaan betalen nog overtuigen

Verder twijfel ik tussen vibrant copper en flamengo red. Wat zouden jullie doen?