Keuzes, keuzes. Of, de knuppel in het hoenderhok

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Rob M
5th Gear member

Dag dames en heren,

Een goede twee jaar geleden werd mijn V50 geëxporteerd naar het Oostblok om daar mensen verder gelukkig te maken, vanwege wat fysieke beperkingen en een chronisch tekort aan ruimte heb ik toen gekozen voor een hogere zit/ kinderbusje en kon Volvo mij niet (op een betaalbare manier) helpen. Het is een Ford Grand C-max geworden.

De fysieke beperkingen gelden niet meer en ook van het meeslepen van veel grote zaken ben ik af. Het is nu af en toe een grote kunststof box die met een platte achterbank overal in te vervoeren is.

Nu wil mijn opdrachtgever een zo groen mogelijk imago gaan uitstralen en heeft men ervoor gekozen om hybride-rijden te stimuleren. Met 80K Km/jr hoef ik (gelukkig) niet in een Prius. Nee, het lijstje bestaat uit de PSA diesel/hybride drieling.
Nu was mijn keuze daarin al gevallen op de Citroën DS5 Hybrid4, maar ik dacht 'kom, laat ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien!'

Vandaar mijn verhaal, ik heb nu een offerte liggen voor een V40 D2 Summum, aangevuld met een (behoorlijk) aantal pakketten. Op papier ongeveer net zo zuinig als de DS5. Voor mij een stuk kleiner en handgeschakeld, maar toch iets minder bijtelling én het is een Volvo!

Nu de mensen die gaan betalen nog overtuigen :)

Verder twijfel ik tussen vibrant copper en flamengo red. Wat zouden jullie doen?
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Ben
Executive Member
Contacteer:

Rood natuurlijk :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
lint
Geartronic member

Als je de ruimte niet nodig hebt is een V40 D2 summum een hele fijne rijders auto en in rood een flitsende verschijning!
Sterkte met het overtuigen van de betalers van dit plan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
diesel01
Geartronic member

Die DS5 hybrid...heeft die een 200pk diesel en 4wd?
Ik heb daar laatst een test van gezien en die was zeer lovend.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Rob M
5th Gear member

diesel01 schreef:Die DS5 hybrid...heeft die een 200pk diesel en 4wd?
Ik heb daar laatst een test van gezien en die was zeer lovend.
Klopt! ik heb er uitgebreid mee proefgereden en het is wel een lekkere auto!
Overigens is het 160PK diesel op de voorwielen en 40 PK electrisch op de achterwielen. Die achterwielen pakt 'ie er maar af en toe bij en daardoor moet het brandstofverbruik naar beneden. Tijdens mijn proefrit met de V40 reed ik al zuiniger. Daarnaast ben ik bang dat de DS5 iets té designed is, en dat het mooie er gauw af is. Verder is het een gerobotiseerde versnellingsbak, die af en toe beste klappen maakt.
De stoelen zitten (met een optioneel leerpakket) wel goed, maar met de andere stoelen én Xenonverlichting zit je zo maar op 46mille fiscale waarde, de V40 die ik helemaal bomvol heb gedaan met pakketten komt op 40mille. Scheelt in de bijtelling toch weer zo'n € 60.= per maand.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Blackflash
2nd Gear member

over het soort auto kan ik niets zeggen maar de kleur, Flamengo Red natuurlijk!!
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

ik zou voor de ds 5 gaan ???????!!!!!! hahahahaha

nee dus, ik vind het een leuke auto maar de v40 is nu mooi en over 3 jaar nog steeds. over 15 jaar kan je nog met weemoed erop terug kijken en zeggen dat jij er ook zo één hebt gehad.
Met de DS 5 ben je na 3 jaar blij dat je een nieuwe mag uitzoeken

Vibrant Copper Iis the colour to choose, als je alleen tussen die 2 kleuren wil kiezen dan hé

succes met die knuppel en dat hoenderhok (en ik bedoel daarmee niet de DS5 overigens)

gr brian
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
Rob M
5th Gear member

nippie schreef:Vibrant Copper Iis the colour to choose, als je alleen tussen die 2 kleuren wil kiezen dan hé
Dat is precies het dillema, Mijn vrouw (misschien tóch een beetje de baas :oops: ) is volledig voor het Vibrant Copper, ik voor de Flamengo Red. De binnenkleur ligt sowieso vast, dat wordt het bruine leer met de blonde onderkant van het dashboard.

Wat zou jij voor kleur nemen dan? Ik ga voor chique, niet voor sportief.
Hartelijke groet,

Rob

JimV.
1st Gear member

Als je voor chique gaat, dan zou ik persoonlijk voor de Vibrant copper gaan. Staat volgensmij ook mooi bij je interieur kleuren.
V40 D2 R-Design MY13, Titanium grey, Introline met Premium sound, Dynamic line, Volvo alarm klasse 3, Verwarmbare voorruit, Regensensor.
Jeroen C
3rd Gear member

Ik rol ! schreef:
nippie schreef:Vibrant Copper Iis the colour to choose, als je alleen tussen die 2 kleuren wil kiezen dan hé
Dat is precies het dillema, Mijn vrouw (misschien tóch een beetje de baas :oops: ) is volledig voor het Vibrant Copper, ik voor de Flamengo Red. De binnenkleur ligt sowieso vast, dat wordt het bruine leer met de blonde onderkant van het dashboard.

Wat zou jij voor kleur nemen dan? Ik ga voor chique, niet voor sportief.
Bekend probleem, ik wilde ook rood (willen alle jongetjes toch? :wink:) ,
maar bij ons heeft de vrouw des huizes voor Raw Copper besloten.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
V40-D2
2nd Gear member

De leaseprijs van de DS5 is echt super hoog. een beetje DS5 gaat volgens directlease al over de 1000 pm heen, en een V40 D2 lease je vrij compleet tussen 650-800 euro.

weet je zeker dat je liever een V40 met 115PK rijd dan een DS5 met 200PK ? ik snap dat dit het volvo forum is, en ik ben ook een volvo fan, maar deze keuze zou ik wel moeilijk vinden want die DS5 is echt wel een dikke bak :D

je zou je keuze dus kunnen beargumenteren met de leaseprijs, en evt de werkelijke verbruiken erbij te pakken
http://werkelijkverbruik.nl/
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
spacewagon
3rd Gear member

Heb dezelfde twijfel gehad. Mijn longlist bestond uit de Hyundai i40, de Kia Optima, de Kia C'eed, de Mazda6, de Citroën DS5 en de Volvo V40.

Op de shortlist bleven de DS5 en de V40 over. Heb uiteindelijk voor de V40 gekozen. De DS5 vond ik super design en heel bijzonder. Maar uiteindelijk wel net té. Over het randje. En van binnen was het net een ruimteschip. En geen auto.

Bovendien miste ik snufjes op de DS5 die de V40 wel had. Bijvoorbeeld adaptieve cruise control en BLIS.
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

[/quote]

Wat zou jij voor kleur nemen dan? Ik ga voor chique, niet voor sportief.[/quote]

je interieur keuze is voortreffelijk, heb zelf lange getwijfeld over bruin leer het is uiteindelijk blond leer geworden (auto is saphire black) en heb ook blonde onderkant lekker licht van binnen.
Dus over je kleur keuze niets dan lof
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Rob, goede keuze! Ik zou voor Flamenco Red gaan. Reden? Zie mijn onderschrift :)
Rob M
5th Gear member

@ Hakan, de reden dat Flamenco red op het lijstje staat is dankzij jullie auto! Vanaf het moment dat ik je tegenkwam op de snelweg vond ik dat al een superkleur.
Maar, ik heb een Vibrant copper V40 in het echt gezien en dat is toch wel heel erg mooi!
Ik heb dus gisteren mijn configuratie naar de wagenparkbeheerder toegestuurd. Een V40 D2 Vibrant Copper met Choco/ Blond interieur en zo'n beetje alle opties! Nu afwachten of het mag. anders wordt het alsnog een DS5hybrid.

@Nippie, Mijn V50 was sapphire black met het blonde leer. Erg mooi!
@V40 D2, De Citroen is erg log in het rijden (is ook een stuk zwaarder dan de Volvo) die 200PK is maar beperkt aan te spreken en merk je nauwelijks. Verder lijkt de vering en demping niet helemaal in balans. Nee, de keuze voor de Volvo is niet alleen vanwege een voorliefde voor het merk!
Hartelijke groet,

Rob

NJ8
4th Gear member

Ik rol ! schreef: Dat is precies het dillema, Mijn vrouw (misschien tóch een beetje de baas :oops: ) is volledig voor het Vibrant Copper, ik voor de Flamengo Red.
Ik weet het goed gemaakt voor je vrouw, zij een busje hiervan

Afbeelding

en jij deze ;-)
Afbeelding
lint
Geartronic member

NJ8 schreef:
Ik rol ! schreef: Dat is precies het dillema, Mijn vrouw (misschien tóch een beetje de baas :oops: ) is volledig voor het Vibrant Copper, ik voor de Flamengo Red.
Ik weet het goed gemaakt voor je vrouw, zij een busje hiervan

Afbeelding

en jij deze ;-)
Afbeelding
Lijkt mij een prima deal!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “V40”