Aantal vragen voor nieuwe lease
- automaiti
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 15:17
Volvo heeft volgens mij voor de totstandkoming van het Premium Sound Systeem van de nieuwe V40 nauw samengewerkt met de Amerikaanse audiospecialist Audyssey Labs. Zie hier een link naar een korte blog daarover: http://www.audyssey.com/blog/2012/03/vo ... artner-v40
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Dan moet ik zelf maar eens gaan luisteren. Een marketingpraatje zegt niet zoveel, daarin staat toch altijd dat het het beste systeem is, ook al is het knudde (Bose vind zichzelf ook heel goed bv
)
Neem ik mijn iPod wel mee en ga gewoon wat testen. Mijn eigen oren zijn uiteindelijk de beste scheidsrechter.
Dank voor de info! (sorry voor de topic-hijack)

Neem ik mijn iPod wel mee en ga gewoon wat testen. Mijn eigen oren zijn uiteindelijk de beste scheidsrechter.
Dank voor de info! (sorry voor de topic-hijack)

- pvdwaal
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38
Maak je niet druk, ik heb zeker wat gehad aan deze vraag en antwoordMike Philippens schreef:Dank voor de info! (sorry voor de topic-hijack)

Hoe meer info hoe beter toch?
Dus ja, ik ben er uit: zal zeker gaan voor de Premium upgrade, aangezien ik muziek toch er erg belangrijk vind in een auto. Luister bijna nooit radio (te veel ge-ouwe-hoer en juist veel MP3 (CD's))
Alleen tja... het vermogen... ik ga toch nog voor tweede keer proefrijden.
Bij de eerste rit merkte ik dat ik best veel moest schakelen om vaart te maken en dat viel juist op omdat ik nu 4 jaar met DSG rij in mijn getunde A3.
Kwam een maat van me gisteren en die zegt: Waarom ga je niet voor de VW Jetta Hybrid? Die heeft 170pk EN DSG! Kwa prijs en opties vrijwel identiek ook.
Tja... toen ging ik toch wel even twijfelen. Heeft iemand hier een proefrit gemaakt met deze Jetta? Denk dat ik dat binnenkort sowieso ga doen om het zelf te ervaren en geweten te sussen wat nu toch gaat knagen...
Feit blijft wel: V40 is vele malen mooier, maar ja... wat meer vermogen en automaat is ook zalig natuurlijk.
Jaja ik weet het: luxe problemen haha
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- nippie
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 09.06.2007 - 21:58
- Locatie: almere
- Contacteer:
ik had in mijn c30 premium sound omdat ik HP niet voldoende vond klinken (in een v50 overigens wel). Ik was er helemaal weg van klonk echt goed. Inmiddels heb ik dus een V40 en uiteraard ook weer premium sound en ook nu weer klinkt het echt goed en afhankelijk van de kwaliteit van de bron soms zelfs uitstekend. Echt een genot om naar te luisteren.Mike Philippens schreef:Is in de V40 de Premium écht zoveel beter? Ik heb nu een C30 (er komt een V40) met High Performance en heb die gekozen omdat 'iedereen' riep dat de Premium kampte met te weinig bas en de HP eigenlijk net zo goed, zo niet beter was.JimV. schreef:Premium Sound is zeker een aanrader, ik heb het zelf mogen ervaren in een V40 van Bangarage Amsterdam. Heb er 5 minuten in gezeten (net daar voor in een V40 met High Performance audio) en dan merk je het verschil wel. Dit was voor mij overtuigend genoeg om het te bestellen.
Is dat anders met de V40? Ik zit voor (stereo) muziek niet zo te wachten op nep-surround als dat mijn geluid verkracht eerlijk gezegd. Ik ben daar nogal een zeikerd in
ik kan het van harte aanraden om een premium sound te nemen. Met name de centerspeaker zorgt voor echt een super "front staging" en de lage tonen doen vermoeden dat er een flink formaat subwoofer in de kofferbak.
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
- nippie
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 09.06.2007 - 21:58
- Locatie: almere
- Contacteer:
dat ga je zeker waarderen, ik gebruik het Audyssey systeem heel vaak bij het installeren van hometheater systemen (onkyo,Marantz Denon) en bijna altijd is het meteen perfect, nauwelijks nog iets bij te stellen. Behalve dan de subwoofer want de meeste mensen willen die meteen flink laten donderen. (maar dat is na een uurtje luisteren meestal wel over).Mike Philippens schreef:Dan moet ik zelf maar eens gaan luisteren. Een marketingpraatje zegt niet zoveel, daarin staat toch altijd dat het het beste systeem is, ook al is het knudde (Bose vind zichzelf ook heel goed bv)
Neem ik mijn iPod wel mee en ga gewoon wat testen. Mijn eigen oren zijn uiteindelijk de beste scheidsrechter.
Dank voor de info! (sorry voor de topic-hijack)
Maar je hebt natuurlijk gelijk je oortjes bepalen of je het goed of slecht vind.
Succes
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Hier zit een heel tevreden High Performance audio-luisteraar met hifi-getinte oren!
't Is inderdaad niet kraaknet en haarscherp, het geluid, maar voor het vermogen, daar moet je het niet voor doen! Verder dan 90% ben ik nog niet geraakt, en langer dan een minuut heb ik dat nog niet volgehouden ... Zelfs bij die vermogens klonk de muziek nog steeds correct en niet overstuurd of vaag.
Toegegeven: Premium audio heb ik nog nooit gehoord en dat is ongetwijfeld beter (tenzij die DSP-toestanden te straf ingrijpen ...), maar voor mij is High Performance zeker voldoende.
Als je die € 600 ergens anders kan spenderen, zou ik daar toch ook eens over nadenken!
't Is inderdaad niet kraaknet en haarscherp, het geluid, maar voor het vermogen, daar moet je het niet voor doen! Verder dan 90% ben ik nog niet geraakt, en langer dan een minuut heb ik dat nog niet volgehouden ... Zelfs bij die vermogens klonk de muziek nog steeds correct en niet overstuurd of vaag.
Toegegeven: Premium audio heb ik nog nooit gehoord en dat is ongetwijfeld beter (tenzij die DSP-toestanden te straf ingrijpen ...), maar voor mij is High Performance zeker voldoende.
Als je die € 600 ergens anders kan spenderen, zou ik daar toch ook eens over nadenken!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 20.04.2012 - 12:01
Ja, ik heb 2 weken gelden een proefrit gemaakt in een Jetta Hybrid.pvdwaal schreef:Maak je niet druk, ik heb zeker wat gehad aan deze vraag en antwoordMike Philippens schreef:Dank voor de info! (sorry voor de topic-hijack)
Hoe meer info hoe beter toch?
Dus ja, ik ben er uit: zal zeker gaan voor de Premium upgrade, aangezien ik muziek toch er erg belangrijk vind in een auto. Luister bijna nooit radio (te veel ge-ouwe-oma en juist veel MP3 (CD's))
Alleen tja... het vermogen... ik ga toch nog voor tweede keer proefrijden.
Bij de eerste rit merkte ik dat ik best veel moest schakelen om vaart te maken en dat viel juist op omdat ik nu 4 jaar met DSG rij in mijn getunde A3.
Kwam een maat van me gisteren en die zegt: Waarom ga je niet voor de VW Jetta Hybrid? Die heeft 170pk EN DSG! Kwa prijs en opties vrijwel identiek ook.
Tja... toen ging ik toch wel even twijfelen. Heeft iemand hier een proefrit gemaakt met deze Jetta? Denk dat ik dat binnenkort sowieso ga doen om het zelf te ervaren en geweten te sussen wat nu toch gaat knagen...
Feit blijft wel: V40 is vele malen mooier, maar ja... wat meer vermogen en automaat is ook zalig natuurlijk.
Jaja ik weet het: luxe problemen haha
Mijn referentie is mijn huidige Megane Estate GT-Line 1,5 dCI met EDC automaat en mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken. De V40 stond al lang op de shortlist, maar de Jetta trok ook mijn aandacht omdat deze direct al in de 14% regeling viel.
Wat ik erg positief vond van de Jetta: erg stil van binnen, erg snel (zeker met de DSG in S stand), perfecte 7-traps DSG (beter dan de EDC van Renualt), remmen (had verwacht dat dit tegen zou vallen zoals vaak bij hybride uitvoeringen). Kortom: erg goede aandrijflijn.
Wat ik negatief vond: de oubollige stoelbekleding (wijkt af van de gewone uitvoeringen en volgens dealer is deze identiek voor zowel de Comfortline als de Highline Hybrid; zou zeker de leeroptie aanvinken), gedateerd dashboard, displays en navigatie (niet van het niveau van de nieuwe Golf 7), kwaliteit audio (ik weet niet welke uitvoering was gemonteerd) en de uitstraling (ik vind het toch een wat saaie auto).
Nu de V40 recent ook 40% is geworden staat deze toch wel met stip op 1, zeker in R-design uitvoering. In de D2 uitvoering niet zo snel als de Jetta; maar viel mij in de praktijk zeker niet tegen en verder toch wel een erg fraaie wagen die me gewoon meer doet. De V40 die ik heb gereden was uitgerust met Premium Audio en ik was gelijk verkocht. Ik was erg onder de indruk; wat een geweldig geluid! Ik vind het de meerprijs van € 600 zeker waard en heb het aan mijn wensenlijstje toegevoegd.
Kortom, ik deel je afsluitende opmerking: Feit blijft wel: V40 is vele malen mooier, maar ja... wat meer vermogen en automaat is ook zalig natuurlijk.
Succes met je keuze.
- pvdwaal
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38
Feit blijft dat ik nog steeds verliefd ben op de V40 
Deze maand moet ik keuze maken, dus het komt nu wel dicht bij.
Voor premium sound ben ik nu wel om en gaat gaat hem dan wel worden.

Deze maand moet ik keuze maken, dus het komt nu wel dicht bij.
Voor premium sound ben ik nu wel om en gaat gaat hem dan wel worden.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 30.03.2013 - 10:05
Zo zat ik ook hoor. Ik had al zo goed als zeker de keuze gemaakt voor een full-option Ford Focus.
Tsja 1x een lange rit in de V40 van een collega + een additionele proefrit en ik was om. Ik heb uiteindelijk voor 10.000 euro meer dan de waarde van een Ford Focus besteld.
Resultaat: Een meer dan tevreden persoon die in alle comfort meer dan 60k kilometers per jaar kan slijten
Tsja 1x een lange rit in de V40 van een collega + een additionele proefrit en ik was om. Ik heb uiteindelijk voor 10.000 euro meer dan de waarde van een Ford Focus besteld.
Resultaat: Een meer dan tevreden persoon die in alle comfort meer dan 60k kilometers per jaar kan slijten
