ik zit te twijfelen, aangezien ik hier volgende maand weer de winterbandjes eronder moet gooien, en ik daarvoor in ieder geval iets zal moeten kopen.
Optie 1: huidige Thor 17" velgen gebruiken voor winterbanden en volgend seizoen 18" R velgen kopen voor de zomerbanden. (huidige banden 12000km zijn dan niet meer gebruikt)
Optie 2: nieuwe 17" R velgen kopen voor winterbanden en huidige Thor 17" houden met huidige banden (12000km gereden)
Optie 3: nieuwe 16"/17" Nebula velgen kopen voor winterbanden en huidige Thor 17" houden met huidige banden.
Optie 1, klinkt als de MOOISTE optie, maar het is natuurlijk een dure grap, en zonde van de over blijvende banden. En ik weet niet of het zo verstandig is om 17" winterbanden te hebben. (al weet ik dat niet zeker)
Optie 1 heb ik zelf. Ik rijd nu met de Thor velgen, maar deze gaan straks gewisseld worden voor de pegasus (R-velgen) 18". Voor de winter heb ik al 17" pegasus liggen met Michelin winterbanden. De thor velgen gaan dus in de verkoop.
Is echt wel een mooie combi hoor!
De Pegasus (R) velgen staan erg fraai en zijn in de winter ook nog eens een stukje makkelijker schoon te houden dan Thor, laat staan Nebula. Dus optie 2 lijk mij nog niet zo gek. Nebula voor de winter lijkt mij vanwege het schoonhouden minder, dus optie 3 valt af.
Als je perse naar 18" wilt voor de zomervelgen (staat natuurlijk super), dan zou ik toch eerst je huidige banden oprijden. Anders wordt het wel duur. (Met die S60 van jou heb je die banden toch vlot opgerookt lijkt me.. ) Je kunt dan volgend jaar je winterbanden laten overzetten op de Thor velgen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Onze C70 komt waarschijnlijk binnen 2 weken.
En wil graag weten of daar exact dezelfde velgen opkunnen als op de V50/S40.
Kan ik dus alle velgen die je voor een V50 kan krijgen ook onder een nieuwe C70 plaatsen.
Summum schreef:De Pegasus (R) velgen staan erg fraai en zijn in de winter ook nog eens een stukje makkelijker schoon te houden dan Thor, laat staan Nebula. Dus optie 2 lijk mij nog niet zo gek. Nebula voor de winter lijkt mij vanwege het schoonhouden minder, dus optie 3 valt af.
Als je perse naar 18" wilt voor de zomervelgen (staat natuurlijk super), dan zou ik toch eerst je huidige banden oprijden. Anders wordt het wel duur. (Met die S60 van jou heb je die banden toch vlot opgerookt lijkt me.. ) Je kunt dan volgend jaar je winterbanden laten overzetten op de Thor velgen.
Helemaal mee eens. De Pegasus velgen zijn erg makkelijk schoon te houden, en je kunt er ook veel beter "in" dan de Thor velgen.
Het is beter om eerst de banden wat meer op te rijden. Een set velgen met vrijwel nieuwe banden brengt nagenoeg hetzelfde op als velgen met banden die voor de helft weg zijn.
Misschien dat je hier wat vindt.
Bel voor de gein eens bijvoorbeeld Volvo dealer in duitsland.
Maak je er een dagje uit van.
Ooit Gronau gezien? ( Enschede de grens over 5km )
Duitse volvo dealer kost soms de helft van de nederlandse volvo dealer
5 km verderop aan de nederlandse kant.!
Bover schreef:
Bel voor de gein eens bijvoorbeeld Volvo dealer in duitsland.
Maak je er een dagje uit van.
Ooit Gronau gezien? ( Enschede de grens over 5km )
Duitse volvo dealer kost soms de helft van de nederlandse volvo dealer
5 km verderop aan de nederlandse kant.!
ik denk dat ik goedkoper hier in zweden dingen kan kopen
Als je toch ;langs Gronau komt rij er maar eens langs Alter Postweg is de volvo dealer en je wordt er bejegend als een echte klant.
O ja vor dat je schrikt... dat goedkoper komt ergens vandaan denk ik.
In dit geval is het letterlijk een werkstat ( werkplaats.
Geen showroom garage super gelikt....