Sinds een paar weken / 2000 km kreeg ik steeds meer last van rammelende bijgeluiden uit het onderstel tijdens het rijden op hobbelige wegen en duidelijke klonk-klonk geluiden tijdens het schakelen naar 1-2, 2-3 en minder van 3-4 en 4-5. Het hoorde zich aan alsof er speling op de aandrijfassen was ontstaan.
Uiteindelijk bleek dit veroorzaakt een losse wielnaafmoer vóór. Schijnt vaker voor te komen bij een V70. Het leek me een sterk verhaal maar blijkbaar is het daardoor opgelost en alle bijgeluiden zijn verdwenen.
Ook ervaring mee (gehad)?
Klonk geluid bij schakelen veroorzaakt door losse naafmoer
- Vapor cloud explosion
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08.12.2012 - 10:58
- Locatie: Randstad
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Het is zeker geen sterk verhaal. Als je dit opzoekt met de zoekfunctie, lees je er veel over. Ook dat er een gemodificeerde bout is, die met loctite vastgezet wordt.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Vapor cloud explosion
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 08.12.2012 - 10:58
- Locatie: Randstad
Dat met de losse moer kan ik wel begrijpen, maar hoe kan een losse/verloren wielnaafmoer dan een "klonk" geluid veroorzaken bij het schakelen?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29690
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het geluid komt door de lastwisselingen bij het schakelen, door de losse/verloren wielnaafmoer hoor je de speling.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
als je zo'n rammel hebt is het verstandig om de bout van een xc te monteren. Die hebben een rubber ring en lopen niet meer los.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ja, dat zou je denken. Ik heb ze er standaard al opzitten en deze zijn ook al eens een beetje los geraakt.
Een maand geleden bij de wissel naar de zomerbanden, kon ik er weer eentje een halve slag draaien.
Een maand geleden bij de wissel naar de zomerbanden, kon ik er weer eentje een halve slag draaien.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Das heel apart want dat zou met deze over moeten zijn...
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Dan zou het echt niet meer moeten gebeuren Marcel. Wel alles goed ontvetten
- Snellebaksteen
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 14:10
- Locatie: Standdaarbuiten
Is dit de centrale bout waar je tegen aankijkt als je het naafdopje verwijderd?
Dummy's love Volvo's!
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
+1 heb ik ook gedaan - werkt perfect.dennis850estate schreef:als je zo'n rammel hebt is het verstandig om de bout van een xc te monteren. Die hebben een rubber ring en lopen niet meer los.