Vooral bij wat lagere snelheden (30-50) en bochten naar rechts hoor ik bij mijn linker achterband (volgensmij) een kloppend geluid. Net alsof er een steentje in het bandenprofiel zit.
Uiteraard nar gekeken maar dat is het niet. Mijn vader denkt aan een versleten wiellager (?).
Zo ja, raden jullie aan dit bij de echte Volo dealer te laten doen of kan dit ook gewoon bij een normale garage? En iemand enig idee wat de kosten ongeveer zijn?
Kloppend geluid wiel/band
- rvo033467
- 4th Gear member
Een versleten wiellager maakt meer een zoemend geluid maar alles kan natuurlijk. Dit hoeft niet perse bij de dealer natuurlijk, elke goede garage kan dit vervangen. Qua kosten denk ik al gauw 150 tot 200 euro alleen voor het lager.
Zou gewoon eerst de garage maar eens laten kijken of ze iets kunnen vinden.
Zou gewoon eerst de garage maar eens laten kijken of ze iets kunnen vinden.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
- V50-Mart
- 4th Gear member
bij mij was het ook meer een zoemend geluid maar ik zou zeker de wiellager laten nakijken. ik was 158 euro + arbeidsloon kwijt.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- snorremans
- 5th Gear member
Waarschijnlijk een cuppende band ?
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 3rd Gear member
wiellager is een inderdaad een zoemend monotoon geluid bij meestal een bepaalde snelheid. Banden lijkt me ook maar ongelijke slijtage moet ook wel zichtbaar zijn lijkt me toch?
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
-
- 2nd Gear member
Hmm dus kan ook even proberen om mijn winterbanden er onder te zetten (incl LM velg) en kijken of het dan weg is...corne schreef:Ik had dit geluid. Nieuwe banden en het geluid was weg,
Van mijn zomerbanden zijn de voorbanden prima maar achter zijn iets meer versleten.
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
-
- 2nd Gear member
Om nog even er op terug te komen...
de periode dat de winterbanden er onder zaten geen geluidje gehoord. Nu zitten de zomerbanden er onder en is het geluid er weer.
Ik heb overigens 3 banden die nog prima zijn, 1-tje, achter, is wat versleten, is ook van een ander merk dan de andere 3. 3 zijn er van Continental Sportcontact en 1 is er van Michelin. De ene die van Michelin is zit rechtsachter en die is nog prima. De ene band van Continental die achter zit is enigszins versleten. Ik denk dat er een keer 1 band achter is vervangen (waar nu Michelin zit) in plaats van (gebruikelijk) beide banden. Denk dat daarom de slijtage enigszins merkbaar is, en denk ook dat daar het kloppende geluid vandaan komt.
Binnenkort maar eens een afspraak maken bij de dealer, moet toch voor onderhoud, meteen maar een nieuwe band denk ik zo.

Ik heb overigens 3 banden die nog prima zijn, 1-tje, achter, is wat versleten, is ook van een ander merk dan de andere 3. 3 zijn er van Continental Sportcontact en 1 is er van Michelin. De ene die van Michelin is zit rechtsachter en die is nog prima. De ene band van Continental die achter zit is enigszins versleten. Ik denk dat er een keer 1 band achter is vervangen (waar nu Michelin zit) in plaats van (gebruikelijk) beide banden. Denk dat daarom de slijtage enigszins merkbaar is, en denk ook dat daar het kloppende geluid vandaan komt.
Binnenkort maar eens een afspraak maken bij de dealer, moet toch voor onderhoud, meteen maar een nieuwe band denk ik zo.
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
-
- 2nd Gear member
Heb dit probleem vaak gehad met continental sport contact banden. Ze staan er om bekend dat ze snel cuppen. Sinds ik michelin heb nooit meer last van cuppende banden. Michelin maakt ook aanzienlijk minder lawaai.
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022