Beste forummers,
Onlangs een S40 2.0D van 2004 uit Duitsland geimporteerd. Mijn vriendin gaat hier voornamelijk mee rijden. Hiervoor reed ze mijn oude S40 2.0 benzine uit 1997.
Ze is niet te spreken over plaatsing van de achteruitversnelling. De achteruitrij versnelling zit naast de 1e versnelling en je krijgt hem erin door iets harder aan de pook te trekken. Met de vorige s40 moest je aan iets trekken en dan pas kon je hem in de R krijgen.
Meer mensen hier last van? Moet toegeven dat ik hem ook een paar keer per ongeluk in de achteruit heb gezet toen ik wat te veel kracht had gezet.
S40 2.0D plek achteruitversnelling slecht ontworpen?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27527
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het is inderdaad een kwestie van wennen.
Alleen zelf altijd mensen gewaarschuwd als ze mijn V50 2.0D mee hadden dat ze uit moesten kijken dat ze hem niet per ongeluk in zijn achteruit zetten
Alleen zelf altijd mensen gewaarschuwd als ze mijn V50 2.0D mee hadden dat ze uit moesten kijken dat ze hem niet per ongeluk in zijn achteruit zetten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in 2004 was daarop al een aanpassing waardoor je de versnelling zomaar niet per ongeluk in achteruit kon zetten ipv in één
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Is dat een aanpassing die alsnog kan worden uitgevoerd? En waar bestond die aanpassing uit? Leek het op een systeem van de oude S40 (waarbij je aan iets moest trekken).bart simpson schreef:in 2004 was daarop al een aanpassing waardoor je de versnelling zomaar niet per ongeluk in achteruit kon zetten ipv in één
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09.08.2012 - 20:14
Hoezo trekken? Hebben we het hier over dezelfde S40 2.0D?
Bij die van ons moet je de pook eerst naar beneden duwen voordat deze de achteruit (welke inderdaad naast de eerste versnelling zit) in gaat.
Bij die van ons moet je de pook eerst naar beneden duwen voordat deze de achteruit (welke inderdaad naast de eerste versnelling zit) in gaat.
2002 Toyota Corolla 1.6 VVTi Stellar Blue
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zo werkt het hier:
In de vrij staat de pook ergens in het midden. Als je dan naar de 1 wil, duw je de pook een beetje naar links en dan omhoog.
Echter, als je naar de R wil, duw je niet een beetje naar links, maar vrij veel en dan omhoog.
Dus het komt nogal nauw hoeveel kracht je zet naar links, doe je teveel dan zit je in de R.
In de vrij staat de pook ergens in het midden. Als je dan naar de 1 wil, duw je de pook een beetje naar links en dan omhoog.
Echter, als je naar de R wil, duw je niet een beetje naar links, maar vrij veel en dan omhoog.
Dus het komt nogal nauw hoeveel kracht je zet naar links, doe je teveel dan zit je in de R.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Elho
- 3rd Gear member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07.11.2012 - 13:14
- Locatie: Limburg (B)
Je moet toch idd al hard sleuren en duwen om hem in R te zetten... Vind het nog reuze meevallen!
Volvo XC60 R-Design 2019 T4 Bursting Blue
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
VW Passat Variant 1.4 TSI
Audi Q3 1.4 TSI
Volvo V50 2008 - 2.0D
Die aanpassing bestond volgens mij simpelweg uit een piepje.
Als je hem dan in zijn achteruit zette piepte hij 2 x.
Als je hem dan in zijn achteruit zette piepte hij 2 x.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Klinkt niet verkeerd, simpel doch doeltreffend! Valt vast wel achteraf nog te doen?dbosker schreef:Die aanpassing bestond volgens mij simpelweg uit een piepje.
Als je hem dan in zijn achteruit zette piepte hij 2 x.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Gefeliciteerd Joris. Dat piepje zou ik ook wel willen hebben, maar even navragen of dat nog kan.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Je kan voor een paar centen een buzzertje kopen die even geluid geeft als hij spanning krijgt.........dat plaats je achterin, net achter de bekleding, en aangesloten op de achteruitrijlampen. Problem solved.
(de low budget oplossing)
(de low budget oplossing)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dat is ook een goede Wim, mocht de software truuk niet lukken, kunnen we dit nog proberen. Maken we er gelijk zo'n vrachtwagen geluidje van, pieppp-pieepppp pieeeppp
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29904
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Niet meteen overdrijven met zo'n pieper!t5power schreef:Dat is ook een goede Wim, mocht de software truuk niet lukken, kunnen we dit nog proberen. Maken we er gelijk zo'n vrachtwagen geluidje van, pieppp-pieepppp pieeeppp
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Misschien moet ik het piepje combineren met een zwaailicht, anders merken doven niet dat ik achteruit wil.lint schreef:Niet meteen overdrijven met zo'n pieper!t5power schreef:Dat is ook een goede Wim, mocht de software truuk niet lukken, kunnen we dit nog proberen. Maken we er gelijk zo'n vrachtwagen geluidje van, pieppp-pieepppp pieeeppp
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41177
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heb jij zo weinig vertrouwen in je vriendin?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
lol niet echt nee, ze mag ook niet in mijn bolide weg. Maar dat met piepjes voor de achteruit is ook makkelijk voor mezelf, maar misschien is het over een maandje al geen issue meer (zit je nog wel met de keren dat je de auto aan iemand uitleent).Ben schreef:Heb jij zo weinig vertrouwen in je vriendin?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0