Nieuwe V60 R design T5 laten tunen / motor opgeblazen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
crackedtooth
5th Gear member

Marc Apeldoorn schreef:Ik snap al deze reacties niet zo goed. Natuurlijk gaat TS tegen het contract in en heeft de tuner schuld. daar gaat het mij niet om. waar het mij om gaat is dat er iemand een gloednieuwe Volvo buiten zijn schuld om behoorlijk kapot ziet gaan en er maar weinigen hier op het forum daar enige vorm van consideratie voor tonen
Precies
wanneer dealer nieuwe blok levert met kleine marge (5-8%) ipv gebruikelijke ruimere marge en verder arbeidsloon en er geen haast hoeft te zijn dan lijkt me dat dat een goed compromis.

Ik denk dat de dealer die ik ken dat zo wel zou oplossen, hoop dat die van hem er ook zo over denkt.

Eerlijkheid en klant trouwheid dan hoef je geen coulance te geven, maar enig meeleven wel en daar hoeft een dealer niet slecht van te worden.

end de tuner.. tja... die zou ik pas benaderen met een rapport van een andere grote tuner of onafhankelijk expert
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Inmiddels zijn wij als ervaren forumleden behoorlijk op de hoogte van de voor- en zeker ook de nadelen van tunen, dankzij onze forumleden. Iemand die niet zo in het wereldje zit, kan dergelijke vergissingen maken. Gelokt door de mooie websites van tuners. En dan stink je er mooi in. Dus zeker consideratie. De rest is al gezegd. Ik kan alleen hopen dat de tuner tegemoetkomt in de kosten. Wij zijn nu voor eens en altijd gewaarschuwd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Tuner koopt het nieuwe blok, laat dat bij Volvo erin zetten en betaald de kosten van het overlepelen van het blok.

Volvo hoeft geen enkel gebaar te maken, wat een onzin zeg. Door dit soort reacties lopen liability claims compleet uit de klauw. Of moeten we net zoals de Amerikanen overal warnings opzetten?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Yup.
Ik zou bijna zeggen... als je Google 'm vind voor je in de top10... niet doen...
Dan gaat er nl meer geld in marketing dan in degelijk tuning werk.

Maar goed, zuur is het natuurlijk hoe dan ook.
Wat mij betreft maar 3;
- Polestar
- BSR
- RICA

(En de dealers denken daar net zo over trouwens...)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
lint
Geartronic member

VolvoTech schreef:Yup.
Ik zou bijna zeggen... als je Google 'm vind voor je in de top10... niet doen...

Wat mij betreft maar 3;
- Polestar
- BSR
- RICA

Met als grote voordeel het behoud van de fabrieksgarantie bij Polestar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

lint schreef:
VolvoTech schreef:Yup.

Wat mij betreft maar 3;
- Polestar
- BSR
- RICA

Met als grote voordeel het behoud van de fabrieksgarantie bij Polestar.
Met als nadeel dat er niet voor alle motoren een tuning beschikbaar is. En dat is voor velen een reden om elders te kijken.
crackedtooth
5th Gear member

Rutger schreef:Tuner koopt het nieuwe blok, laat dat bij Volvo erin zetten en betaald de kosten van het overlepelen van het blok.

Volvo hoeft geen enkel gebaar te maken, wat een onzin zeg. Door dit soort reacties lopen liability claims compleet uit de klauw. Of moeten we net zoals de Amerikanen overal warnings opzetten?
zo zou het horen te zijn ja...

maar wanneer de tuner doet alsof zijn neus bloed

-rapport op laten maken door rica of Volvo dealer, onderbouwing van aansprakelijkheid tuner indien inderdaad doorm een fout
-kijken hoe je het met Volvo dealer oplost.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
tip
2nd Gear member

Een T5 is al een pittige motor. Als je dan een marge overschrijdt met de tuning, dan ben je ook gelijk aan de beurt, blijkbaar. Om dan als tuner de fout die schijnbaar is gemaakt onder het tapijt vegen en letterlijk contact met de klant over het probleem te vermijden is schandalig. Weten we ook waar ATM voor staat! Klaar mee dus..
V70 2.5T 2008
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

rsnhakan schreef:Met als nadeel dat er niet voor alle motoren een tuning beschikbaar is. En dat is voor velen een reden om elders te kijken.
en je daarbij ook werkelijk geen seconde afvragen waarom het niet beschikbaar is....
Volvo for life
lint
Geartronic member

bart simpson schreef:
rsnhakan schreef:Met als nadeel dat er niet voor alle motoren een tuning beschikbaar is. En dat is voor velen een reden om elders te kijken.
en je daarbij ook werkelijk geen seconde afvragen waarom het niet beschikbaar is....
Of even wachten totdat Polestar met een geschikte tuning komt en als dat niet komt zal dat wel een reden hebben....
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Jungle
2nd Gear member

Respect TS, dat je hier je verhaal met ons deelt. Je hebt een ongelukkige keuze gemaakt waardoor je nu met een behoorlijke schadepost zit.

In plaats van dit stil te houden, kies je ervoor om het hier op het forum te delen om anderen te waarschuwen niet dezelfde keuze te maken.

Dan komen er uiteraard veel reacties dat je geen goede keuze hebt gemaakt maar dat wist je natuurlijk zelf ook al, vandaar dat je hier anderen voor waarschuwt.

Zoals gezegd: respect voor je post en veel succes met de verdere afhandeling.
Volvo V70 2.5T Summum 2008 [VolvoTune]
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:
Ik heb wel een vermoeden hoor. Zal iets met milieu te maken hebben wellicht? Maar daar gaat dit topic niet over.
diesel01
Geartronic member

Mijn ervaring met de dealer is dat ze best iets voor je willen doen als de auto in onderhoud is.
Zo heeft men mijn zomer/winterwissel even snel gedaan toen er een brug vrij was na mijn debacel met de ventielen.
Bij tuning ga je niet over 1 nacht ijs, Polestar heeft ism Volvo een tuning geschreven die binnen de marge van Volvo blijft.
Ga je naar een tuner anders dan Polestar dan vervallen de garantie's van Volvo een ieder die in de markt is voor tuning weet dit en neemt dan weloverwogen de keuze voor een andere tuner.
Imo hoeft Volvo helemaal niets te compenseren, ze bieden gewoon marktconform een nieuwe T5 aan en zetten die gewoon tegen uurtarief in de V60.
Klant, danwel tuner staat garant voor het hele bedrag.
Overigens die 30pk winst kon m.i ook gehaald worden met Polestar waarom is daar niet voor gekozen?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gast

Polestar biedt geen tuning aan voor de T5, wel voor de T4 en T6
diesel01
Geartronic member

dbosker schreef:Polestar biedt geen tuning aan voor de T5, wel voor de T4 en T6
Mhhmm ik zag het...
Dan zal daar een reden voor zijn.
Is de T4 een geknepen T5?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

diesel01 schreef:
dbosker schreef:Polestar biedt geen tuning aan voor de T5, wel voor de T4 en T6
Mhhmm ik zag het...
Dan zal daar een reden voor zijn.
Is de T4 een geknepen T5?
De T3 en T4 zijn dezelfde motoren. De T5 is een 2 liter.
mad
6th Gear member

Topic-starter reageert niet meer. Vreemd..... :crackup:
Ik begin te twijfelen aan het waarheidsgehalte van dit verhaal.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Volvo T56
3rd Gear member

TS heeft in ieder geval veel los gemaakt........
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
Gast

was waarschijnlijk ook zijn bedoeling.
Alleen het waarheidsgehalte is vaak heel lastig te controleren.
Ik kan me herinneren dat we hier op het forum iemand hadden die met zijn dealer in de clinch lag over het niet of wel leveren van een auto. Hij begon hier zelfs een rechtszaak over. Toen het er op aan kwam dat men hier begon te vragen naar zaaknummers + bewijs werd het stil - heel stil.
Voer voor psychologen hoe iemand er toe komt om dergelijke zaken uit zijn duim te zuigen.
4wielen
5th Gear member

mad schreef:Topic-starter reageert niet meer. Vreemd..... :crackup:
Ik begin te twijfelen aan het waarheidsgehalte van dit verhaal.
Iemand van Polestar of RICA? :toothy10: :toothy10: :toothy10:
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”