Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Hm...oke, dus muziek zoeken kan wel onder het rijden, of iGo bedienen...
Die zeker, maak ik iedere dag dankbaar gebruik van.

Die apps wilde ik namelijk ook automatsich laten starten met de Asteroid Market app 'Starter'. Maar raad eens.... die is niet beschikbaar voor SCT.... :evil:
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Ik wil het niet meer weten :(
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Get!em
3rd Gear member

Tsja, konden we maar op het bestandssysteem komen. De market wordt door een config bestand beperkt:
er is een Whitelist.xml.

Alle package names die hierin staan, mogen WEL bediend worden tijdens het rijden :)
https://devzone.parrot.com/boards/5/top ... essage-796
zakraket
4th Gear member

twcoolen schreef:
zakraket schreef:Hm...oke, dus muziek zoeken kan wel onder het rijden, of iGo bedienen...
Die zeker, maak ik iedere dag dankbaar gebruik van.

Die apps wilde ik namelijk ook automatsich laten starten met de Asteroid Market app 'Starter'. Maar raad eens.... die is niet beschikbaar voor SCT.... :evil:
Vinden je maten het nog wel vet koel, zo'n touchscreen in de auto of is zelfs dát door Volvo uitgeschakeld ? :-x
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Get!em
3rd Gear member

Recovery mode/update install mode is bij de Asteroid Smart het volgende:
To get into Parrot Recovery Mode
rub two fingers up and down on the screen at boot and that will force it to go into the software install again and reload the software from USB.

You have 2 rub, then press RESET, rub more, put the removeable faceplate on and the Recovery Start ;o)
Put the USB-Stick with Firmware into a USB Port and the Firmware starts
Mogelijk werkt het ook bij SCT.

Hij gaat dan wel zoeken naar een update file op je USB, dus geen idee of het verstandig is dit nu te gaan uitvoeren!
zakraket
4th Gear member

Ze hebben het over "press RESET". Is dat onscreen? SCT heeft geen resetmogelijkheid behalve het uitzetten van de auto (afaik)
Get!em
3rd Gear member

Geen idee, dit komt van het parrot tech forum, sectie Smart.
Thom
5th Gear member

Ik doe ook even een duit in het zakje (als easy user, ik kan sommige posts hier niet volgen :roll:): overall is de conclusie dat het te duur is. Dat vind ik ook, zeker als je in ogenschouw neemt dat men de RTI en Sensus spraaksturing er dan uit laat. Dat vind ik toch wel heel vreemd.

Dan RTI: het is zeker niet het mooiste en het beste dat ik ooit gezien heb, met name de verkeersinfo in de laatste versies is 'bijzonder' (of eigenlijk: ergerlijk en tamelijk waardeloos). Maar...voor velen voldoet het, het is snel met berekenen, en bij welk merk krijgt men gratis jaarlijkse updates?

Ronduit slecht vond ik de presentatie in Beesd (preview) inzake SCT: daar werd het gebracht als revolutionair (overdrijving hoort bij een dergelijk event), ondermeer omdat het een 'WiFi hotspot' zou zijn in de auto. Niets is minder waar, de passagiers zijn zélf de WiFi hotspot!

Nee, voor marketingcommunicatie scoort Volvo hier een dikke onvoldoende. Ook door de onduidelijkheden in de prijslijst hieromtrent. Zoals ik eerder aanhaalde, men had t, net als BMW, moeten uitkristalliseren alvorens het op de markt te plempen. Qua uiterlijk/bediening (7" bestaand scherm, weinig ergonomisch geplaatst voor aanraakbediening) is het al een 'houtje-touwtje' gadget, en dat beeld wordt versterkt door deze wijze van introduceren.
Tankiej
3rd Gear member

Thom schreef:Ik doe ook even een duit in het zakje (als easy user, ik kan sommige posts hier niet volgen :roll:): overall is de conclusie dat het te duur is. Dat vind ik ook, zeker als je in ogenschouw neemt dat men de RTI en Sensus spraaksturing er dan uit laat. Dat vind ik toch wel heel vreemd.

Dan RTI: het is zeker niet het mooiste en het beste dat ik ooit gezien heb, met name de verkeersinfo in de laatste versies is 'bijzonder' (of eigenlijk: ergerlijk en tamelijk waardeloos). Maar...voor velen voldoet het, het is snel met berekenen, en bij welk merk krijgt men gratis jaarlijkse updates?

Ronduit slecht vond ik de presentatie in Beesd (preview) inzake SCT: daar werd het gebracht als revolutionair (overdrijving hoort bij een dergelijk event), ondermeer omdat het een 'WiFi hotspot' zou zijn in de auto. Niets is minder waar, de passagiers zijn zélf de WiFi hotspot!

Nee, voor marketingcommunicatie scoort Volvo hier een dikke onvoldoende. Ook door de onduidelijkheden in de prijslijst hieromtrent. Zoals ik eerder aanhaalde, men had t, net als BMW, moeten uitkristalliseren alvorens het op de markt te plempen. Qua uiterlijk/bediening (7" bestaand scherm, weinig ergonomisch geplaatst voor aanraakbediening) is het al een 'houtje-touwtje' gadget, en dat beeld wordt versterkt door deze wijze van introduceren.
Het is nog steeds wel een wifi hotspot, het kan namelijk de internetverbinding die het verkrijgt via je telefoon (of 3G dongel) gebruiken om een wifi hotspot te creëren. Dan kunnen je passagiers, of bijv je ipad/laptop, hiermee verbinding maken en dan daarmee internetten.

Wat het nut er van is, is nog even de vraag. Als de SCT via wifi hotspot verbinding maakt met je telefoon en vervolgens deze verbinding weer deelt via wifi hotspot is dat redelijk onzinnig. Dan kan je beter de apparaten gelijk met de wifi hotspot van je telefoon laten verbinden. Maar het kan wel allemaal :P
zakraket
4th Gear member

Als je een dongle met data-sim in je auto steekt heb je ten alle tijden een hotspot ter beschikking.
Dat veel mensen ws. hun telefoon gaan gebruiken als hotspot ter vervanging van de dongle (want dat scheelt je een data-abo) is natuurlijk een ander verhaal.

Dat een mobiele hotspot in de vorm van een auto op dit moment eigenlijk ook al niet meer van deze tijd is laat Volvo ook maar even daar: tegenwoordig heeft toch iedereen die in je auto zit een data-abonnement.... (bij wijze van)
Zelfs mijn pa en moe hebben allebei een telefoon met whatsapp. Beide 70+
P-V60
3rd Gear member

Net even de FAQ zitten doorlezen maar kon zo gauw het antwoord op de volgende vraag niet vinden, wellicht heb ik hier meer kans:
"Kan je SCT ook, bij het starten van de auto, meteen laten opstarten zonder dat je eerste 2× op Media moet klikken etc.?"
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
IkeV70
5th Gear member

Thom schreef:Ik doe ook even een duit in het zakje (als easy user, ik kan sommige posts hier niet volgen :roll:): overall is de conclusie dat het te duur is. Dat vind ik ook, zeker als je in ogenschouw neemt dat men de RTI en Sensus spraaksturing er dan uit laat. Dat vind ik toch wel heel vreemd.
Niet zozeer te duur, maar functioneel veel te beperkt. Als het voor €25,- in de prijslijst staan dan zou ik het nog niet nemen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
RichieB
6th Gear member

Thom schreef:Dan RTI: het is zeker niet het mooiste en het beste dat ik ooit gezien heb, met name de verkeersinfo in de laatste versies is 'bijzonder' (of eigenlijk: ergerlijk en tamelijk waardeloos). Maar...voor velen voldoet het, het is snel met berekenen, en bij welk merk krijgt men gratis jaarlijkse updates?
Het voldoet alleen als je het sporadisch gebruikt voor een adres waar je nog nooit bent geweest. Dat is de oude navigatie use case van 10 jaar geleden, en is niet meer van deze tijd. Ik gebruik mijn TomTom altijd, voor elke rit, vanwege de fantastische HD traffic. In 2013 nog zeggen dat RTI voldoet getuigt in mijn ogen van weinig realiteitszin omtrent navigatie.

En btw, zowel Garmin en TomTom geven tegenwoordig lifetime kaartupdates, als je dat wilt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
jongbj
2nd Gear member

Heb mijn auto zojuist opgehaald nadat de SCT upgrade is uitgevoerd.
Er een stukje mee gereden en het volgende viel op:
- bediening aanzienlijk sneller dan toen ik het uitprobeerde in de V60, snel genoeg voor een prima beleving
- USB poort in mijn middenconsule is niet aangesloten op SCT maar nog op de oude Sensus
- iGo werkt prima, ziet er best mooi uit, stem uitgezet aangezien ze de radio steeds onderbreekt. In de stad kan je muziek/radio gewoon uitzetten, ze blijft kletsen.
- Ik kan ik iGo niet de 'naar huis' knop vinden. Je zal je adres dus bij de favoriten moeten zetten en daar in zoeken. Er is wel een knop met 'contactpersonen' maar ik heb geen idee hoe ik daar de contacts van mijn telefoon in zet.
- Telefoneren blijft via oude Sensus gaan, dat is jammer. Zou een mooie toevoeging zijn om de grafische mogelijkheden van SCT te gebruiken.
- Hoewel de gebruiksaanwijzing sugereert dan je ook interent via je telefoon per USB kabel kan doen, en mij dit op een laptop met mijn iPhone lukt, krijg ik dit hier niet voor elkaar. Internet alleen via wifi naar mijn iPhone.

De rest van de week maar eens verder spelen.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
twcoolen
3rd Gear member

P-V60 schreef:Net even de FAQ zitten doorlezen maar kon zo gauw het antwoord op de volgende vraag niet vinden, wellicht heb ik hier meer kans:
"Kan je SCT ook, bij het starten van de auto, meteen laten opstarten zonder dat je eerste 2× op Media moet klikken etc.?"
SCT start automatisch wanneer je de auto start. Het hoofdscherm met de weersverwachting is dan zichtbaar. Echter zul je iGo en overige apps steeds handmatig moeten starten.

Zoals ik al eerder gaf, de app 'Starter' biedt je de mogelijkheid om ook dat soort apps direct mee te laten starten. Alleen is de 'Starter'' app niet beschikbar voor Volvo...
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

jongbj schreef:Heb mijn auto zojuist opgehaald nadat de SCT upgrade is uitgevoerd.
- bediening aanzienlijk sneller dan toen ik het uitprobeerde in de V60, snel genoeg voor een prima beleving
- USB poort in mijn middenconsule is niet aangesloten op SCT maar nog op de oude Sensus
- iGo werkt prima, ziet er best mooi uit, stem uitgezet aangezien ze de radio steeds onderbreekt. In de stad kan je muziek/radio gewoon uitzetten, ze blijft kletsen.
- Ik kan ik iGo niet de 'naar huis' knop vinden. Je zal je adres dus bij de favoriten moeten zetten en daar in zoeken. Er is wel een knop met 'contactpersonen' maar ik heb geen idee hoe ik daar de contacts van mijn telefoon in zet.
- Telefoneren blijft via oude Sensus gaan, dat is jammer. Zou een mooie toevoeging zijn om de grafische mogelijkheden van SCT te gebruiken.
- Hoewel de gebruiksaanwijzing sugereert dan je ook interent via je telefoon per USB kabel kan doen, en mij dit op een laptop met mijn iPhone lukt, krijg ik dit hier niet voor elkaar. Internet alleen via wifi naar mijn iPhone.

Traag is het inderdaad niet. Dat was het eerste wat mij verbaasde.

Thuisknop is inderdaad niet aanwezig. Ik heb thuis als favoriet ingesteld. De koppeling met Google Maps (Kaarten app) is wel weer mooi.

De telefoonfunctie is disabled in SCT. Die loopt gewoon nog via Sensus.

Tethering via USB is bij mij wel mogelijk. Wel moest ik eerst de optie optie activeren op mijn smartphone. Zonder dat werkt het niet. Bij Android staat het onder de Settings>Networks>Tethering and portable hotspot (Samsung menu) optie. Op de oPhone staat het onder Settings>Personal Hotspot>To connect using USB
Thom
5th Gear member

RichieB schreef:
Thom schreef:Dan RTI: het is zeker niet het mooiste en het beste dat ik ooit gezien heb, met name de verkeersinfo in de laatste versies is 'bijzonder' (of eigenlijk: ergerlijk en tamelijk waardeloos). Maar...voor velen voldoet het, het is snel met berekenen, en bij welk merk krijgt men gratis jaarlijkse updates?
Het voldoet alleen als je het sporadisch gebruikt voor een adres waar je nog nooit bent geweest. Dat is de oude navigatie use case van 10 jaar geleden, en is niet meer van deze tijd. Ik gebruik mijn TomTom altijd, voor elke rit, vanwege de fantastische HD traffic. In 2013 nog zeggen dat RTI voldoet getuigt in mijn ogen van weinig realiteitszin omtrent navigatie.

En btw, zowel Garmin en TomTom geven tegenwoordig lifetime kaartupdates, als je dat wilt.
Rustig, rustig :wink: ... Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat er ook gebruikers zijn die er prima tevreden mee zijn. Laat onverlet dat die OEM systemen in de regel hopeloos achterhaald zijn, maar een TOMTOM aan je dash wil niet iedereen...
NielsPHEV
7th Gear member

maar een tomtom IN je dash willen er velen en is gewoon te koop jammer alleen dat er dan vaak een renault omheen zit
zakraket
4th Gear member

jongbj schreef:Heb mijn auto zojuist opgehaald nadat de SCT upgrade is uitgevoerd.

Over het algemeen klinkt het redelijk goed :)

Vandaag eens even de grenzen van mijn mobiele abonnement opgezocht: ik heb een onbeperkt abo, maar bij een bepaalde (fairuse) grens gaat ws. de snelheid omlaag.
Dus, vanmorgen rond een uur of 10 Tunein opgestart en tot half 6 laten draaien: bijna 3Gb in zeg 6 uurtjes.

De Hi-app geeft een "max" van 3600Mb aan, ik zit nu op 3300Mb. Morgen nog eens even testen wat er gebeurd als ik daar aan kom (normaliter kom ik aan 300-400mb per maand). 1 juni wordt de boel weer gereset.

Conclusie: wil je dagelijks een uurtje streaming muziek? Koop dan maar een flink abonnement :P
Paul
Geartronic member

Heb 2,5GB bij KPN met 4G. Ik zal het binnenkort eens testen in mijn auto. Moet nog even geduld hebben!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”