V60 PIH doorverkocht

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mods break

Heren, dit is het topic waarin Superfunky vertelt waarom hij 2 V60-PIH niet gaat afnemen en niet een topic waarin geklaagd wordt over Volvoliefhebbers op een forum voor Volvoliefhebbers.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
geert97
1st Gear member

Jeetje Ben, er wordt toch niet geklaagd over Volvo liefhebbers!
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Ik denk dat Volvo juist erg blij is met kritiek. Dan weet je als fabrikant zijnde waar je verbeteringen kan aanbrengen. Dat er geroepen wordt dat andere merken op bepaalde punten beter zijn wil niet zeggen dat zij geen mindere punten hebben. Als Volvo zich in de premium klasse wil bewegen en roept dat ze sportieve auto's maken dan wordt er kritisch gekeken.

Wat ik hier wel merk is dat sommige niet meer die kritische noot richting Volvo hebben. Net alsof je tegen een Apple evangalist roept dat de Iphone niet lekker in de hand ligt. Alles wat Volvo maakt is goed en alles is slecht wat niet door Volvo (bv after market) gemaakt is. Terwijl Volvo net als alle andere fabrikanten het grootste deel van zijn onderdelen van generieke leveranciers vandaan haalt (zoals Bosch of velgen leveranciers).

Ook al hebben velen van ons fiscaal veel voordeel dan mag je nog steeds kritisch zijn op de geleverde producten en service. Zoals betrouwbare leverinformatie, verkopers met uitgebreide productkennis, etc..
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
P-V60
3rd Gear member

En weer een topic wat deze kant op waait. Kan er iemand even over de korting beginnen?
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ja hoor, ik kreeg vanochtend korting bij Albert Heijn. 50% op de watermeloenen.
Heerlijk, vanmiddag een stukje fietsen en daarna in de tuin, onder het genot van een sappige watermeloen naar de tour de France kijken.

En dan nu

Afbeelding
BlackSapphire
6th Gear member

Ik zou wel graag een PIH willen hebben.

Zo, een constructieve bijdrage aan dit draadje.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
jvov60
4th Gear member

BlackSapphire schreef:Ik zou wel graag een PIH willen hebben..
Of toch maar niet? En waarom niet dan? Daar gaat het om hier...
v60pih
4th Gear member

Waar blijft SF met zijn nieuwe keuze??
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Deze past wel bij hem (bij mij ook).

http://www.autoweek.nl/nieuws/23922/min ... n-supercar

Kan toch wel een aanhanger achter?

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2011 BMW 745
fluz
3rd Gear member

Dan gun ik m nog liever deze plug-in: http://www.greencarreports.com/news/108 ... -emissions En doe er mij ook maar eentje :P
JeroenV60PHID
3rd Gear member

fluz schreef:Dan gun ik m nog liever deze plug-in: http://www.greencarreports.com/news/108 ... -emissions En doe er mij ook maar eentje :P
Dat project is helaas stopgezet. Wel een hele gave auto.

Ach we horen het wel.. of mss zien we straks wel foto's.. 2 zwarte V60 PIHD met buitenlandse kentekenplaten. Met 19" wielen en een tikje verlaagd.. :D

2011 BMW 745
WouterJ
2nd Gear member

Gezonde kritiek op Volvo (waar nodig) icm. Superfunky is volgens mij redelijk on-topic. :)
diesel01
Geartronic member

Ik denk dat hij qua persoonlijkheid wel past bij een Panamera....
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Silver_R
6th Gear member

Superfunky schreef:Morgen, ik beloof het.
Niet veel tijd meer om je belofte na te komen...
Superfunky
5th Gear member

Silver_R schreef:
Superfunky schreef:Morgen, ik beloof het.
Niet veel tijd meer om je belofte na te komen...
Rustig maar.

Nou, daar gaan we. Belofte maakt schuld en in het verlengde van de politieke berichtgeving van vandaag, is het eigenlijk wel mooi dat ik even gewacht heb.

Ik heb me de afgelopen dagen beraad omdat ik weet dat Volvo ook meeleest op dit forum en ik denk niet dat het op dit moment verstandig is al mijn beweegredenen publiek te delen. Daarnaast ben ik een beetje bang dat de voornaamste van mijn beweegredenen aanleiding voor sommigen zullen zijn om een deel van hun plezier kwijt te raken, dus als je heel blij bent met je PiH en je wilt dat blijven, stop dan NU met lezen en sluit dit topic. (Ik heb je gewaarschuwd!).

Laat ik er dit over zeggen: mijn redenen om af te zien van de PiH gaan behoorlijk verder dan louter financieel eigen belang.
Ik heb al vaker laten blijken dat ik de hele subsidieboom rond dit soort producten absurd vind. Wat mij betreft was onze overheid daar nooit aan begonnen en besteden wij onze belastingcenten aan zinvollere zaken dan het promoten van voertuigen met onder aan de streep marginale effecten. De kosten/rendement ratio is volledig zoek in dit overheidsproject en in een tijd waarin de tering naar de nering gezet moet worden kunnen dit soort grappen m.i. niet meer.

Dat gezegd hebbende is de realiteit dat de overheid nu eenmaal besloten heeft het geld eruit te kieperen met deze onzin en ik heb al eerder gezegd: dan sta ik vooraan om het op te rapen. Zo'n hypocriete @#$%#@ ben ik wel.
Maaaaaaar, dan wil ik het ook wel op kunnen rapen en de afgelopen weken is mij steeds duidelijker geworden dat er door Volvo bewust beleid wordt gevoerd om iedere subsidiecent die zij naar zich toe kan trekken, ook naar binnen te halen. Daarmee belandt de subsidie-euro niet in de zak waar de overheid hem bedoeld had (die van jou en mij), maar in die van Volvo. Mijn begrip was altijd dat de overheid subsidie verstrekt om de auto goedkoper te maken zodat er extra veel van verkocht gaan worden, maar bij de PiH is dit verworden tot: de 0% bijtelling is voor de berijder, de rest is voor Volvo.

Ik heb er eens wat reken- en uitzoekwerk aan besteed en alle prijzen en uitvoeringen van V60 modellen in NL, B, UK en D met elkaar vergeleken. Daarnaast heb ik wat onderzoek naar condities in diverse buitenlanden verricht en de conclusies zijn dat de PiH in NL 10-15k duurder is dan in ieder ander omliggend land. Zo is bijvoorbeeld het ontbreken van BPM op deze auto volledig onzichtbaar in de prijsstelling. De netto prijs van de auto is even hoog, hij wordt er geen euro goedkoper door. De MIA compenseert voornamelijk het prijsverschil met het buitenland en niet, zoals bedoeld, het prijsverschil tussen conventioneel en PiH.
Daarnaast zijn er nog een aantal discutabele constateringen die betrekking hebben op het afbakenen van de NL markt, maar die houd ik voor mezelf, want ik ben er nog niet uit of en hoe ik hiermee verder wil.

Iemand die stelt; dat is marktwerking, is blind voor het feit dat er in een gesubsidieerde markt juist geen sprake is van marktwerking. De marktwerking is bewust verstoord. Wanneer een fabrikant in de geest van de (ten behoeven van haar producten in het leven geroepen verstoring) handelt, dan benut zij de regeling om zoveel mogelijk auto's op de weg te krijgen. Volvo doet dit niet. Zij buit de regeling uit voor winstmaximalisatie door o.a. haar dealers klem te zetten en hen slechts een minimale marge te gunnen, haar klanten klem te zetten door hen een afnameverplichting te laten tekenen waarna zij hen bij uitoefening van de aldus gesloten overeenkomst geconfronteerd heeft met absurd hoge prijzen en zij bovendien gebruikelijke kortingen op de bruto prijs blokkeert. In het verlengde hiervan hebben dealers geen mogelijkheid fatsoenlijke inruilprijzen te bieden en zo is de toekomstige berijder vakkundig geknipt en geschoren voordat hij kan aan de beurt komt.

Wij, de klanten, slikken dat allemaal omdat wij helemaal geil zijn van het laatste worstje dat ons door Volvo gegund is, de 0%. Maar voor mij is dat niet genoeg, heb ik ontdekt. Ik kan en wil er niet mee leven dat Volvo NL op dusdanige wijze ge-/mis-bruik maakt van de mogelijkheden die de BV NL besloten heeft ter beschikking te stellen.
Deze regelingen zijn er t.b.v. de kopers. De fabrikant kan hiervan meeprofiteren doordat zij de mogelijkheid krijgt heel veel van haar producten tegen aantrekkelijke condities in de markt te zetten. Dat hierbij altijd een spill-over naar de fabrikant is, is acceptabel, maar Volvo gaat hier voor mijn moreel kompas niet één, maar wel vijf stappen te ver.
Je kunt 'm ook anders aanvliegen en stellen dat hiermee wederom aangetoond is dat overheidsingrijpen niet werkt, dat is prima, daar ben ik het meteen mee eens.

Goed, dit zijn dus mijn belangrijkste motieven om af te zien van de PiH. Ik beraad me op wat ik nu ga doen. De buitenland route is één v/d serieuze opties, want het blijft een prachtige auto. Ik heb er in ieder geval voor mezelf een goed gevoel bij dat ik aan het Nederlandse spelletje dat ze in Beesd spelen niet meer mee doe.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik neem aan dat je dit met Volvocars gedeeld hebt?
Silver_R
6th Gear member

Rustig, dat ben ik wel. Maak je maar geen zorgen.
Maar wat een verhaal man, dat je daar tijd voor hebt.
In het kort komt het dus hier op neer: de PIH is te duur voor je.
En dat probeer je dan dmv veel blabla op Volvo NL af te schuiven.
Wat een triest gedoe.
Denk dat Volvo NL blij mag zijn dat jij geen klant gaat worden.
ferretje
4th Gear member

Dat is heel erg principieel SF. Hulde! Ik geloof alleen niet dat Volvo of jouw dealer er een moment wakker van liggen, gezien de wachtlijsten.

Ik heb het zelf overwogen. Maar ik heb uiteindelijk geconcludeerd dat het desondanks voor mij nog steeds aantrekkelijk is deze auto te kopen.

Of ik hierna ooit nog een Volvo koop, denk het niet!
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
kissyfur
3rd Gear member

Goede beslissing voor jou lijkt me.

Overigens haal ik m uit BE en is t geen 10-15K verschil.. maar zoiets simpels als roofrails voor €200 ipv €445 en SCT incl nav voor €1200 ipv €1550 dat is A) typisch en B) telt uiteindelijk wel allemaal op, eens.

Mgoed, dat we in NL op autogebied er altijd al bekaaider af komen dan in de ons omringende landen is niks nieuws denk ik, en aangezien ik geen morele bezwaren heb mbt die subsidie cancel ik die van mij niet.
geert97
1st Gear member

Silver_R schreef:Rustig, dat ben ik wel. Maak je maar geen zorgen.
Maar wat een verhaal man, dat je daar tijd voor hebt.
In het kort komt het dus hier op neer: de PIH is te duur voor je.
En dat probeer je dan dmv veel blabla op Volvo NL af te schuiven.
Wat een triest gedoe.
Denk dat Volvo NL blij mag zijn dat jij geen klant gaat worden.
Wat een belachelijke reactie!
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”