Ik verwacht dat een 320 ede in de praktijk met alleen diesel op lange ritten nagenoeg net zo zuinig is als de PIH. Op alleen diesel zijn de batterijen een nadeel wat je maar deels compenseert met de terugwinning van energie. Laat onverlet dat ik het PIH concept zeer interessant vind en ik rijdt ook veel korte ritten waar het verbruik wel enorm door wordt gedrukt.Johan schreef:Tja als het gaat om bijtelling gaat de vergelijking manco maar als het bijv. gaat om verbruik dan wil ik die handschoen nog wel oppakken (bijv. vandaag 360 km gereden met gemiddeld 1:25,6).
De luxe? Waarom heb ik al die zaken ook voor k€10 minder en meer ruimte en een beter rijgedrag? Ik wil eigenlijk geen discussie starten over BMW 5 vs V60 PIH want dat is niet het punt. Het is gewoon jammer dat ze de V60 hebben gekozen als platform en niet de V70 waar deze combi beter tot zijn recht was geweest en een m.i. betere balans voor de waar die je voor je euro's krijgt.
Beantwoord gewoon de simpele vraag dat als de fiscale voordelen worden versoberd hoeveel men er nog gaat van verkopen. Heel weinig schat ik zo.
Ook ik had liever de V70 als basis gezien (zoals men die oorspronkelijk ook had helaas is men geswitched naar de V60.
Wanneer de fiscale maatregelen worden ernstig worden versobert dan zullen en ongetwijfeld nauwelijks PIH worden verkocht. Ook naar heb je gelijk in. Precies die conclusie toont volgens mij aan dat enige form van fiscale stimulering zinvol is.