Help: Storing 6805, MOTOR SERVICE VEREIST
- abbabak1
- 4th Gear member
Nee, dat klinkt shit. Mede omdat ik me de intercooler wel een beetje maar niet zo lek kan voorstellen... Ik zou toch bij Ramon langs gaan...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- Rippie V70
- 5th Gear member
Marioc70
even zoeken.
Mijne is zojuist ook aan de diagnose geweest : ECM 6805
Alleen niet constant. Intercooler is nieuw, vacuumpomp levert 0.8 bar vancuum (0.2 absoluut) alle slangen droog, en motorsteunen lijken nog niet lek.
Ik ga maar eens informeren naar de prijs van een magneetventiel en een hogedruk turbodruksensor (achter de linker koplamp)
beetje kl... zo vlak voor de vakantie :?
even zoeken.
Mijne is zojuist ook aan de diagnose geweest : ECM 6805
Alleen niet constant. Intercooler is nieuw, vacuumpomp levert 0.8 bar vancuum (0.2 absoluut) alle slangen droog, en motorsteunen lijken nog niet lek.
Ik ga maar eens informeren naar de prijs van een magneetventiel en een hogedruk turbodruksensor (achter de linker koplamp)
beetje kl... zo vlak voor de vakantie :?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- rene41
- 1st Gear member
Zoals eerder vermeld in mijn topic, als laatste maar de intercooler vervangen (en natuurlijk ook de door steenslag half dicht geslagen condensor).
Op het oog was de intercooler perfect, niet lek dus, maar goed hij was er
toch uit dus de nieuwe onderdelen weer terug geplaatst (gelijk ook een gaas / keienvanger ingebouwd in die grote luchthapper onder de bumper)
Eerste proefritten gaven hoop, er kwam geen melding motor system service vereist.
:arcade:
Gewoon uit nieuwsgierigheid toch maar de oude intercooler opengesloopt en wat blijkt, vol met flappen rubber geblazen uit verrotte binnenkant van een turbo-uitlaatslang. zie foto. tjah dat gaat dan kennelijk niet goed.
Ik hoop nu de eerste 10 jaar foutmeldingen te zien of te horen.
Allemaal bedankt voor jullie meelezen en meedenken
Groet René
Op het oog was de intercooler perfect, niet lek dus, maar goed hij was er
toch uit dus de nieuwe onderdelen weer terug geplaatst (gelijk ook een gaas / keienvanger ingebouwd in die grote luchthapper onder de bumper)
Eerste proefritten gaven hoop, er kwam geen melding motor system service vereist.
:arcade:
Gewoon uit nieuwsgierigheid toch maar de oude intercooler opengesloopt en wat blijkt, vol met flappen rubber geblazen uit verrotte binnenkant van een turbo-uitlaatslang. zie foto. tjah dat gaat dan kennelijk niet goed.
Ik hoop nu de eerste 10 jaar foutmeldingen te zien of te horen.

Allemaal bedankt voor jullie meelezen en meedenken
Groet René
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rippie V70
- 5th Gear member
Wonderlijk....
Maar nu is je inlaattraject compleet vernieuwd. Moet eigenlijk niet kunnen dat een slang zo stuk gaat!!
Achteraf, was maar met de intercooler begonnen, maar dat is achteraf....
Maar nu is je inlaattraject compleet vernieuwd. Moet eigenlijk niet kunnen dat een slang zo stuk gaat!!
Achteraf, was maar met de intercooler begonnen, maar dat is achteraf....
- BartS
- 4th Gear member
Inderdaad.... balen!!!! Sterkte!
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- Rippie V70
- 5th Gear member
over een andere boeg :
Heb je de rembekrachtiger al een gechecked op lekkage? (sissen)
Deze werkt ook op de vacuumpomp en als je pomp alle zeilen moet bijzetten voor een lek daar...
(maar wel kl...te zo!!!)
Deze werkt ook op de vacuumpomp en als je pomp alle zeilen moet bijzetten voor een lek daar...
(maar wel kl...te zo!!!)
- rene41
- 1st Gear member
Heel scherp Mario.MarioC70 schreef:Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Als ik de tuning op 163 pk zet, krijg ik de fout melding er niet in. Staat die op 200+ pk dan krijg ik alleen nog van af 120 km/h en harder de foutmelding, met name zo ergens rond de 140 schiet die er om de haverklap in, verdwijnt weer even en komt weer onverwachts terug.
Volgens Bob kon het niet aan de tuning liggen.
Ik ben aan het twijfelen, sinds ik een paar dagen op 163 rijd is er geen probleem meer...
Groet René
- rene41
- 1st Gear member
Tja, dat is ook een goeie.Rippie V70 schreef:over een andere boeg :
(maar wel kl...te zo!!!)
Als ik een parkeergarage uitrijd en zo'n betonnen oprijlaan / tunneltje door moet, rijd ik met mijn raam open (voor het kaartje, je kent dat wel) .
Ik rijd dan vlak langs een betonnen muur (links van mij) en hoor dan door het tegen de muur kaatsten van het geluid, (vrij zacht) iets sissen, net alsof er een slang lekt.
Het is harder als ik meer gas geef. Het is echt sissen en geen fluiten zoals bijv van de turbo.
Bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld het hele turbocircuit om druk te zetten, zoals dat ook mogelijk is bij het afpersen van het koelsysteem?
Groet René
-
- 1st Gear member
Echt balen zeg; je wilt gewoon lekker kunnen rijden! Zit met hetzelfde probleem met de XC90 D5 dus ben erg geinteresseerd in een eventuele oplossing. Ruim 260K op de teller. Op advies garagist begonnen met vervangen verstuivers (waren blijkbaar op, veel dieselretour, dure dingen) en vervolgens ook de turbo vervangen. Eur 2.500 verder en nog steeds dezelfde klachten. Valt me wel op met warm weer meer en sneller klachten dan bij koel weer/koude motor. Morgen gaat ie weer terug: was nog een motorsteun kapot, dus die moet sowieso. Hij gaat ook weer kijken wat ie nog kan vinden. Inmiddels ook een enorme reutel erbij gekregen; die dieselreutel zat er eerder niet zo hard in. Onder het motto: gedeelde smart is halve smart: ik houd je op de hoogte. Jij ons ook?
Volvo XC90 D5
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8
-
- 6th Gear member
rene41 schreef:Heel scherp Mario.MarioC70 schreef:Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Als ik de tuning op 163 pk zet, krijg ik de fout melding er niet in. Staat die op 200+ pk dan krijg ik alleen nog van af 120 km/h en harder de foutmelding, met name zo ergens rond de 140 schiet die er om de haverklap in, verdwijnt weer even en komt weer onverwachts terug.
Ik ben aan het twijfelen, sinds ik een paar dagen op 163 rijd is er geen probleem meer...
Groet René
Volgens mij heeft m,n broer ook al is gezegd dat het waarschijnlijk in de tunings software zit?of vergis ik me..
Ik heb de auto keer gezien en gehoord,de turbodruk is enorm hoog met die tuning erin...
Denk dat je de tuner toch is moet gaan benaderen en vragen of ze softwarematig de turbodruk iets kunnen verlagen...
Hij blaast enorm uit de uitlaat bij belasting..
En dan gaan er dingen stuk...
- rene41
- 1st Gear member
Heb Bob gesproken van Rica tuning. Moet op zich geen probleem hoeven te zijn, er rijden heel veel zo getunede Volvo's rond. Weet je iemand die het turbo systeem onder druk kan zetten / af persen oid, zodat je kan zien of het lekt?MarioC70 schreef:rene41 schreef:Heel scherp Mario.MarioC70 schreef:Geeft hij die melding ook als je de tuning verwijderd?
Groet René
Volgens mij heeft m,n broer ook al is gezegd dat het waarschijnlijk in de tunings software zit?of vergis ik me..
Ik heb de auto keer gezien en gehoord,de turbodruk is enorm hoog met die tuning erin...
Denk dat je de tuner toch is moet gaan benaderen en vragen of ze softwarematig de turbodruk iets kunnen verlagen...
Hij blaast enorm uit de uitlaat bij belasting..
En dan gaan er dingen stuk...
Gr René
- rene41
- 1st Gear member
Svala ...NJ8 schreef:Bij Svala hebben ze het stuk van de turbo naar de intercooler onder druk gezet en zo geconstateerd dat de slang onder de motor lek was!Ramon&Ramon schreef:
Hoe wil je het inlaattraject onder druk zetten?
Dat kan dus niet.
welke vestiging is dat geweest? Ik zie er meerdere op Google