V60 PIH doorverkocht

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
edv60h
1st Gear member

Volg al een tijdje de discussie over dit topic. SF rekent VCNL een aantal zaken aan die in mijn ogen niet terecht zijn.

VCNL maakt namelijk als 'ondernemer' slim gebruik van de markt en mogelijkheden. Petje af voor VCNL! Bovendien, SF, doe je zelf hetzelfde als je in 1 dag een V60PIH kunt verdienen.

Niemand (zover mij bekend :-)) is gedwongen een V60PIH te kopen.

99,9% van de huidige PIH kopers zou het morgen weer doen als ze de kans kregen! Wat te denken van alle niet PIH rijders die deze auto gelijk zouden bestellen als ze nog kans maakten op 0% bijtelling?

Conclusie: Chapeau voor VCNL! En ik ben net als alle (afgerond) V60PIH rijders superblij met deze auto!

SF heeft recht op zijn mening en die respecteer ik ook, maar als je dan consequent bent moet je ook verhuizen naar het buitenland want de echte geldgraaiers en verslinders zitten in Den Haag.
jvov60
4th Gear member

Ik ben wel klaar met dit onderwerp...
ZX10r
5th Gear member

edv60h schreef:Volg al een tijdje de discussie over dit topic. SF rekent VCNL een aantal zaken aan die in mijn ogen niet terecht zijn.

VCNL maakt namelijk als 'ondernemer' slim gebruik van de markt en mogelijkheden. Petje af voor VCNL! Bovendien, SF, doe je zelf hetzelfde als je in 1 dag een V60PIH kunt verdienen.

99,9% van de huidige PIH kopers zou het morgen weer doen als ze de kans kregen! Wat te denken van alle niet PIH rijders die deze auto gelijk zouden bestellen als ze nog kans maakten op 0% bijtelling?

Conclusie: Chapeau voor VCNL! En ik ben net als alle (afgerond) V60PIH rijders superblij met deze auto!

SF heeft recht op zijn mening en die respecteer ik ook, maar als je dan consequent bent moet je ook verhuizen naar het buitenland want de echte geldgraaiers en verslinders zitten in Den Haag.
Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt, VCNL is gewoon van Volvo, het gaat om het feit dat er een verschil is tussen MY13 en MY14 en het verschil tussen landen onderling. Volvo maakt misbruik van de regelgeving hier en dit gaat een staartje krijgen.

Daarnaast reageert VCNL niet op vragen, via diverse media zijn deze gesteld, op directe communicatie reageert men niet en de dealer kan de vragen ook niet beantwoorden.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
YoVol
2nd Gear member

Superfunky schreef: En waar is trouwens de PiH van Jolle?? Wil nou die foto's wel eens zien!
In de Foto van mijn volvo-topic
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
ganzewin
2nd Gear member

edv60h schreef:Volg al een tijdje de discussie over dit topic. SF rekent VCNL een aantal zaken aan die in mijn ogen niet terecht zijn.

+1. Helemaal eens!!
V60 PHEV - Cert 70x - Ember Black - Sport Leder offblack + offblack hemel
Driver Support - Security - Family - Hybrid Technology lines
Premium Sound - Servotronic - Verwarmbaar stuurwiel & ruitesproeierkoppen - Veiligheidsnet
Zilver Roofrails - Trekhaak afneembaar - IronStone Spoiler en Diffuser
Superfunky
5th Gear member

YoVol schreef:
Superfunky schreef: En waar is trouwens de PiH van Jolle?? Wil nou die foto's wel eens zien!
Top, thx! Was al bang dat 'tie 'm ingeleverd had! Dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben! :)
NielsPHEV
7th Gear member

1: Hoezo afname plicht die is er in de praktijk helemaal niet daar ben jezelf het levende bewijs van

2: Het prijsverschil ja dat is er en daar is veel over gezegd, marktwerking en niets anders.

Het niet mogen leveren aan NL klanten door buitenlandse dealers is inderdaad niet fraai. Anderzijds in zakelijk verkeer niet ongebruikelijk dat je wordt verwezen naar de lokale vertegenwoordiger van het product dat je wilt kopen. Daarnaast zie je ook in consumentenverkeer forse prijsverschillen bij diverse producten, was twee weken geleden in de US moet je eens zien wat een Levi's spijkerbroek daar kost.

Je medelijden met de dealer deel ik deels enige inconsistentie zit er wel in, heeft de beste man/vrouw zitten ploeteren om jou als klant netjes te informeren over 19", flippers etc etc annuleer je de order en moet ie opnieuw beginnen met een nieuwe klant
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Contacteer:

Superfunky schreef:
YoVol schreef:
Top, thx! Was al bang dat 'tie 'm ingeleverd had! Dat wil ik natuurlijk niet op m'n geweten hebben! :)
Haha, ik ben niet zo gemakkelijk te beïnvloeden :-)
Moet alleen nog wat aan die wielen doen :-)
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
ferretje
4th Gear member

Superfunky schreef: Goed, een paar feiten:
- de marge van NL dealers op de PiH is 4-5%. Dat is ongeveer 1/3 v/d gebruikelijke marge. Walter heeft gelijk, daar kan een dealer net de kosten van dekken. Het schijnt dat de verkopers ook salaris moeten krijgen :)
Relatief gezien klopt dat wel.... maar...

normaal krijgen ze de marge over de catalogusprijs ex BTW en BPM, van een auto die de dan minder dan helft kost t.o.v. de PIH..... (Excl BPM/BTW)
(toch?)

Absoluut maakt het volgens mij nauwelijks uit...... of maak ik een denkfout...
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
JeroenV60PHID
3rd Gear member

ferretje schreef:
Superfunky schreef: Goed, een paar feiten:
- de marge van NL dealers op de PiH is 4-5%. Dat is ongeveer 1/3 v/d gebruikelijke marge. Walter heeft gelijk, daar kan een dealer net de kosten van dekken. Het schijnt dat de verkopers ook salaris moeten krijgen :)
Relatief gezien klopt dat wel.... maar...

normaal krijgen ze de marge over de catalogusprijs ex BTW en BPM, van een auto die de dan minder dan helft kost t.o.v. de PIH..... (Excl BPM/BTW)
(toch?)

Absoluut maakt het volgens mij nauwelijks uit...... of maak ik een denkfout...
Opbrengsten zijn misschien gelijk maar de investeringen (kennisopbouw, etc) zijn hoger. Maar zo'n auto is natuurlijk wel heel goed voor het imago van Volvo en zal een aanzuigende werking hebben. Volvo heeft zich in Nederland voor de zakelijke markt weer op de kaart gezet.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
4wielen
5th Gear member

Toon mij nou eens een subsidie die echt het beoogde effect bereikt... Ik heb zoveel voorbeelden dat de gelden altijd op plekken komen bij mensen waar ze helemaal niet voor bedoeld zijn, word er eng van. Wat mij betreft kapt de overheid met ALLE subsidies en gaat ze zich eens bezinnen op hoe gewenste effecten wel bereikt kunnen worden!!!

Alle respect voor je beslissing SF.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
ferretje
4th Gear member

In opvolging op mijn eerdere reacties in dit draadje:

Vanmorgen stapte onaangekondigd de dealer in hoogst eigen persoon mijn kantoor binnen. Ongenoegen is uitgesproken en er is door hem een handreiking gedaan. Ik waardeer dat gebaar zeer.
Hoewel het niet helemaal was wat ik me er van had voorgesteld heb ik zijn aanbod aanvaard hebben we nu beiden een even goed gevoel (hoop ik).
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef:1: Hoezo afname plicht die is er in de praktijk helemaal niet daar ben jezelf het levende bewijs van

2: Het prijsverschil ja dat is er en daar is veel over gezegd, marktwerking en niets anders.

Het niet mogen leveren aan NL klanten door buitenlandse dealers is inderdaad niet fraai. Anderzijds in zakelijk verkeer niet ongebruikelijk dat je wordt verwezen naar de lokale vertegenwoordiger van het product dat je wilt kopen. Daarnaast zie je ook in consumentenverkeer forse prijsverschillen bij diverse producten, was twee weken geleden in de US moet je eens zien wat een Levi's spijkerbroek daar kost.

Je medelijden met de dealer deel ik deels enige inconsistentie zit er wel in, heeft de beste man/vrouw zitten ploeteren om jou als klant netjes te informeren over 19", flippers etc etc annuleer je de order en moet ie opnieuw beginnen met een nieuwe klant
@1: dat is niet zo en het werk v/d dealer. De tekst van de overeenkomst is helder en bij ondertekening is ook dudielijk gezegd dat het geen vrijblijvende optie is. Tekenen is afnemen.
Ik ben niet het levende bewijs, want ik neem gewoon af. Ik heb alleen 2 kopers in de plaats gesteld aan wie de auto's afgeleverd kunnen worden. Eén en ander is in overleg gegaan met de dealer. Ik heb de mogelijkheid aangeboden zelf realties aan te dragen, over te zetten naar deze afnemers of aan mij te leveren waarna ik 1 minuut later de auto's zou hebben doorverkocht. Zij kozen voor optie 1.
Ik heb dus niet geannuleerd in de vorm dat ik het "probleem" bij de dealer heb neergelegd.
tomtom
3rd Gear member

Thanks again SF!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
IV39
4th Gear member

ferretje schreef:In opvolging op mijn eerdere reacties in dit draadje:

Vanmorgen stapte onaangekondigd de dealer in hoogst eigen persoon mijn kantoor binnen. Ongenoegen is uitgesproken en er is door hem een handreiking gedaan. Ik waardeer dat gebaar zeer.
Hoewel het niet helemaal was wat ik me er van had voorgesteld heb ik zijn aanbod aanvaard hebben we nu beiden een even goed gevoel (hoop ik).
Goed om te lezen!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
v60pih
4th Gear member

jvov60 schreef:Ik ben wel klaar met dit onderwerp...
+1

Motivering SF is helder, alle reacties zijn dat ook en we gaan nu in herhaling vallen vrees ik.

Iedereen heeft recht op zijn/haar waarheid.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik stel voor dat we dit onderwerp daarom afsluiten en Superfunky wel weer op het forum zien zodra hij een ander vervoermiddel gekozen heeft.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”