Nou nee. Heb de stekkers losgehaald. En alles ook weer teruggeplaatst. Het paneel werkt nog.Rippie V70 schreef:.Dan hoop ik voor je dat je de stekkers van je ECC hebt laten zitten!!! Kans is anders behoorlijk dat je het paneel hebt gesloopt.Verder ben ik aan het "slopen" geweest om het bedieningspaneel van de kachel los te krijgen.
Airco en betrouwbaar adres
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Nee, dat hoort niet zo. Ik heb begrepen dat je het niet kunt solderen. Er is een forumsponsor die dit kan fixen.hugha002 schreef: Nu heb ik geconstateerd dat het draadje achter het rooster onderbroken is. Hoort dit zo of kan ik het solderen?
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Vandaag bij vos zaltbommel gemaakt. Niet supergoedkoop, wel goed. 150 euris
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ach, als ie het voor dat geld weer acht jaar blijft doen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Heb het eerst handmatig gefixt. Zo te zien zit in de kabel nog een kern. Deze was een beetje bloot (na het nemen van een foto met spiegelreflexcamera en het bekeken te hebben op een groter scherm). Heb geprobeerd de kern met elkaar te verbinden en de draad een beetje te verbuigen.JosW schreef:Nee, dat hoort niet zo. Ik heb begrepen dat je het niet kunt solderen. Er is een forumsponsor die dit kan fixen.hugha002 schreef: Nu heb ik geconstateerd dat het draadje achter het rooster onderbroken is. Hoort dit zo of kan ik het solderen?
Hopelijk is het goed gegaan en functioneert het nu beter.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- RonS60
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 30.05.2011 - 21:39
Ik had bij mijn vorige S60 exact het probleem wat jij omschrijft, de airco werkte even (20 minuten) en viel dan uit, als ik hem dat uitzette (knopje indrukken zodat de led oranje ging branden) dan kon ik hem na een kwartier weer inschakelen en werkte hij weer een paar minuten.
De oplossing bij mij was (door de Volvo dealer zelf aangedragen) een ringetje tussen de compressor en de pully verwijderen (was 3 kwartier werk) op een brug.
We zijn inmiddels 2 jaar verder en hij werkt nog steeds zonder storingen.
De oplossing bij mij was (door de Volvo dealer zelf aangedragen) een ringetje tussen de compressor en de pully verwijderen (was 3 kwartier werk) op een brug.
We zijn inmiddels 2 jaar verder en hij werkt nog steeds zonder storingen.
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Zo is het!Ach, als ie het voor dat geld weer acht jaar blijft doen...
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- henzepietje
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06.12.2010 - 21:35
Hallo mannen (meestal he:))
Mijn V70 T5 uit 2002 is nog steeds een fijne wagen. Inmiddels 249000K.
Onderhoud door dealer en die kan mij niet van een aircoprobleem afhelpen.
Ben er een beetje moe van en veel geld armer.
Nu weer zoals velen hiervoor ook: even koelen en na een half uur of zo een vuile warmige lucht. Brrrr.
Heb hem al een keer door een andere bevriende garagist na laten zien. Opnieuw afgeperst etc. Niks op aan te merken.
Maar: het probleem is er nog steeds. Ik heb eigenlijk geen trek naar de dealer te gaan. Daar zijn ze alleen steeds aan het vernieuwen en het probleem blijft.
Wie weet iemand voor mij?
Alvast dank en tot ....
Groet Nora
Mijn V70 T5 uit 2002 is nog steeds een fijne wagen. Inmiddels 249000K.
Onderhoud door dealer en die kan mij niet van een aircoprobleem afhelpen.
Ben er een beetje moe van en veel geld armer.
Nu weer zoals velen hiervoor ook: even koelen en na een half uur of zo een vuile warmige lucht. Brrrr.
Heb hem al een keer door een andere bevriende garagist na laten zien. Opnieuw afgeperst etc. Niks op aan te merken.
Maar: het probleem is er nog steeds. Ik heb eigenlijk geen trek naar de dealer te gaan. Daar zijn ze alleen steeds aan het vernieuwen en het probleem blijft.
Wie weet iemand voor mij?
Alvast dank en tot ....
Groet Nora
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Nora, jouw oplossing staat hierboven reeds beschreven: luchtspleet op de magneetkoppeling laten afstellen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Ik ben bang dat ze een beetje misbruik van je hebben gemaakt. Die luchtspleet is een bekend probleem van de aircopomp, zeker bij dat soort kilometers. Bij deze klacht is dit één van de eerste dingen waar een monteur naar moet kijken. Ga naar een gewone vakgarage en laat het fixen. Hooguit een uurtje werk, geen materiaalkosten.henzepietje schreef:Hallo mannen (meestal he:))
Mijn V70 T5 uit 2002 is nog steeds een fijne wagen. Inmiddels 249000K.
Onderhoud door dealer en die kan mij niet van een aircoprobleem afhelpen.
Ben er een beetje moe van en veel geld armer.
Nu weer zoals velen hiervoor ook: even koelen en na een half uur of zo een vuile warmige lucht. Brrrr.
Heb hem al een keer door een andere bevriende garagist na laten zien. Opnieuw afgeperst etc. Niks op aan te merken.
Maar: het probleem is er nog steeds. Ik heb eigenlijk geen trek naar de dealer te gaan. Daar zijn ze alleen steeds aan het vernieuwen en het probleem blijft.
Wie weet iemand voor mij?
Alvast dank en tot ....
Groet Nora
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
- henzepietje
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06.12.2010 - 21:35
Had zelf, na lezen van allerlei stukken hierover ook zoiets bedacht.
Dank voor jullie reactie. Ik ga het proberen op te lossen met een uitdraai van dit forum in de hand.
Dank voor jullie reactie. Ik ga het proberen op te lossen met een uitdraai van dit forum in de hand.
- henzepietje
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06.12.2010 - 21:35
Ben een beetje laat met mijn reactie maar hier is mijn relaas.
Heb contact opgenomen met een aircospecialist in Aalsmeer/Bovenkerk. Hij wist precies waar ik het over had en ik heb mijn auto 's morgens naar het gebracht, boswandeling in het Amsterdamse bos gemaakt en na twee uurtjes weer opgehaald.
Hij heeft er een pully uitgehaald, nieuw luchtfilter geplaatst, systeem behandeld tegen bacteriën klaar was Kees. Helaas moest bij mijn T5 de hele handel uit elkaar gehaald. Dus meer tijd. (wist ik al van dealer). Ik heb heb €350 betaald. Misschien niet weinig maar ik ben er blij mee. Funtioneert weer top.
We rijden weer vrolijk verder.
Nu de alarmsirene nog een keer. Maar stelen zullen ze hem toch niet meer.
groeten Nora
Heb contact opgenomen met een aircospecialist in Aalsmeer/Bovenkerk. Hij wist precies waar ik het over had en ik heb mijn auto 's morgens naar het gebracht, boswandeling in het Amsterdamse bos gemaakt en na twee uurtjes weer opgehaald.
Hij heeft er een pully uitgehaald, nieuw luchtfilter geplaatst, systeem behandeld tegen bacteriën klaar was Kees. Helaas moest bij mijn T5 de hele handel uit elkaar gehaald. Dus meer tijd. (wist ik al van dealer). Ik heb heb €350 betaald. Misschien niet weinig maar ik ben er blij mee. Funtioneert weer top.
We rijden weer vrolijk verder.
Nu de alarmsirene nog een keer. Maar stelen zullen ze hem toch niet meer.

groeten Nora