Ben in bezit van Volvo s40 van 1998.De vraag is dat er nogal ruw tegen een trottoirband is aangereden, nu bonk het ergens in de voortrein. Dacht ik laat er even naar kijken in een niet Volvo garage.
De monteur heeft er onder gekeken maar kon niets vinden wat het rammelen kon verklaren.
Maar vond wel dat de veerpoten wel erg dicht bij het schutbord zitten, daar moet je volgens hem makkelijk met je hand tussen kunnen.
Hij opperde dat de veerpoten misschien krom zijn en vervangen moeten worden.
Is dit een relevante optie en kan de oorzaak zijn ?.
Rammel in voortrein
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Het kan zijn dat ooit de veerpoot er uit is geweest en niewe schokbrekers zijn gemonteerd en toen de veren verkeerd zijn geplaatst.
Ik heb dit ook eens mee gemaakt.
Huub
Ik heb dit ook eens mee gemaakt.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Lijkt me stug dat ze krom zijn, je draagarm vangt de meeste krachten op. Controleer ook even je stabilisator stangen die kunnen ook wel eens rammelen
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29479
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Of een andere, betere, garage goed de voorwielophanging laten controleren als je nu een bonk hoort is er mogelijk iets niet goed.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04.07.2013 - 22:55
- Locatie: Zwijndrecht
Bedankt voor de antwoorden.
Nee de veerpoten zijn er nog nooit uit geweest ,ik heb de auto nieuw gekocht en er altijd zelf mee gereden.
Moet maar eens bij een andere garage er naar laten kijken.
Nee de veerpoten zijn er nog nooit uit geweest ,ik heb de auto nieuw gekocht en er altijd zelf mee gereden.
Moet maar eens bij een andere garage er naar laten kijken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Stabilisatorstangen rammelen / klapperen. Die bonken niet. De stand van de schokdempers i.c.m het bonken wat ik heb gehad, werd bij mij veroorzaakt door kapotte veerpootlagers / schalen. Als je onder je motorkap kijkt, hoe is dat de stand van het tapdraad van je veerpoten?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 19.12.2012 - 20:35
Ik had ook een bonk rechtsvoor bij drempeltjes. Bij de Volvo garage zeiden ze dat de stabilisatorstang tegen de draagarm aankwam. Ze hebben toen de stabilisatorstang wat naar buiten gebogen en daarna was het gebonk over.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Huh? Das wel heel bijzonder...mauricem schreef:Ik had ook een bonk rechtsvoor bij drempeltjes. Bij de Volvo garage zeiden ze dat de stabilisatorstang tegen de draagarm aankwam. Ze hebben toen de stabilisatorstang wat naar buiten gebogen en daarna was het gebonk over.
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Je stabilisator stang buigt niet zomaar...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Juist, ik kan dit ook ff niet plaatsen...
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04.07.2013 - 22:55
- Locatie: Zwijndrecht
Sorry voor late reactie maar klapperen in voortrein is opgelost.
De rubbers in het subframe zijn vernieuw geklapper is weg,bedankt allemaal.
De rubbers in het subframe zijn vernieuw geklapper is weg,bedankt allemaal.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Welke rubbers?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ow die 2! Die veroorzaken het lekkere krakende geluid als ze niet meer fris zijn, wanneer je een drempel pakt. Schijnt een hels klusje te zijn om te vervangen, niet?
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Yup, motorsteun los, bak en motor ondersteunen, stuur inrichting zit in de weg, dus ook loshalen, subframe laten zaken....
En dat voor 2 rubbertjes die vast zitten met 1 torks.
En dat voor 2 rubbertjes die vast zitten met 1 torks.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Je hebt er nogal een klus van gemaakt?
Je hoeft niets van dat alles los te halen.
Wielen eraf,boutjes los aan beide zijde,oude rubbers verwijderen en nieuwe aluminium huisjes monteren,half uur per kant is het werk.
Je hoeft niets van dat alles los te halen.
Wielen eraf,boutjes los aan beide zijde,oude rubbers verwijderen en nieuwe aluminium huisjes monteren,half uur per kant is het werk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Tsja, ik baseer mijn uitspraak op Vadis. Daar lees ik inderdaad dat het een helse klus is.
Maar je kunt er dus bij met alles gemonteerd en wel?
Maar je kunt er dus bij met alles gemonteerd en wel?