Rammel in voortrein

Geproduceerd bij NedCar in Born
neptunes107
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.07.2013 - 22:55
Locatie: Zwijndrecht

Ben in bezit van Volvo s40 van 1998.De vraag is dat er nogal ruw tegen een trottoirband is aangereden, nu bonk het ergens in de voortrein. Dacht ik laat er even naar kijken in een niet Volvo garage.
De monteur heeft er onder gekeken maar kon niets vinden wat het rammelen kon verklaren.
Maar vond wel dat de veerpoten wel erg dicht bij het schutbord zitten, daar moet je volgens hem makkelijk met je hand tussen kunnen.
Hij opperde dat de veerpoten misschien krom zijn en vervangen moeten worden.
Is dit een relevante optie en kan de oorzaak zijn ?.
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Het kan zijn dat ooit de veerpoot er uit is geweest en niewe schokbrekers zijn gemonteerd en toen de veren verkeerd zijn geplaatst.
Ik heb dit ook eens mee gemaakt.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Lijkt me stug dat ze krom zijn, je draagarm vangt de meeste krachten op. Controleer ook even je stabilisator stangen die kunnen ook wel eens rammelen
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29479
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Of een andere, betere, garage goed de voorwielophanging laten controleren als je nu een bonk hoort is er mogelijk iets niet goed.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
neptunes107
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.07.2013 - 22:55
Locatie: Zwijndrecht

Bedankt voor de antwoorden.
Nee de veerpoten zijn er nog nooit uit geweest ,ik heb de auto nieuw gekocht en er altijd zelf mee gereden.
Moet maar eens bij een andere garage er naar laten kijken.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Stabilisatorstangen rammelen / klapperen. Die bonken niet. De stand van de schokdempers i.c.m het bonken wat ik heb gehad, werd bij mij veroorzaakt door kapotte veerpootlagers / schalen. Als je onder je motorkap kijkt, hoe is dat de stand van het tapdraad van je veerpoten?
mauricem
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 19.12.2012 - 20:35

Ik had ook een bonk rechtsvoor bij drempeltjes. Bij de Volvo garage zeiden ze dat de stabilisatorstang tegen de draagarm aankwam. Ze hebben toen de stabilisatorstang wat naar buiten gebogen en daarna was het gebonk over.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

mauricem schreef:Ik had ook een bonk rechtsvoor bij drempeltjes. Bij de Volvo garage zeiden ze dat de stabilisatorstang tegen de draagarm aankwam. Ze hebben toen de stabilisatorstang wat naar buiten gebogen en daarna was het gebonk over.
Huh? Das wel heel bijzonder...
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Je stabilisator stang buigt niet zomaar...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Juist, ik kan dit ook ff niet plaatsen...
neptunes107
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.07.2013 - 22:55
Locatie: Zwijndrecht

Sorry voor late reactie maar klapperen in voortrein is opgelost.
De rubbers in het subframe zijn vernieuw geklapper is weg,bedankt allemaal.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Welke rubbers?
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

In het subframe zitten ook 2 rubbers.
Deze zitten aan de stabilisatie stang vast die van links naar rechts loopt door het hele subframe.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ow die 2! Die veroorzaken het lekkere krakende geluid als ze niet meer fris zijn, wanneer je een drempel pakt. Schijnt een hels klusje te zijn om te vervangen, niet?
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Yup, motorsteun los, bak en motor ondersteunen, stuur inrichting zit in de weg, dus ook loshalen, subframe laten zaken....

En dat voor 2 rubbertjes die vast zitten met 1 torks.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Je hebt er nogal een klus van gemaakt?
Je hoeft niets van dat alles los te halen.
Wielen eraf,boutjes los aan beide zijde,oude rubbers verwijderen en nieuwe aluminium huisjes monteren,half uur per kant is het werk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29479
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Er zijn mensen die van een kleine klus een dag vullend programma maken!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ja,opzich wel leuk met koffie en koek erbij,, :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Tsja, ik baseer mijn uitspraak op Vadis. Daar lees ik inderdaad dat het een helse klus is.

Maar je kunt er dus bij met alles gemonteerd en wel?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Je kunt erbij zonder verder iets te demonteren..
Vadis en Vida ,daar staat het niet goed beschreven..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”