Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
zakraket
4th Gear member

RichieB schreef:Dan ben jij een van de weinigen die het multimedia systeem in een auto belangrijker vindt dan aspecten die met het rijden te maken hebben. Mbt Mercedes, kijk eens naar dit filmpje waarin AEB getest wordt. Dan heb ik toch liever een Volvo. :D
Als er één ding is wat bij mij NIET meespeelt in het kopen van een auto is het dit soort zaken. Los daarvan moet het wel werken, maar als de AEB van Volvo beter is dan die van Mercedes, dan interesseert me dat niks, als Volvo vervolgens een waardeloze MM/navi-oplossing aanbiedt. Ik koop een auto niet omdat ie goed is in crashen of het voorkomen daarvan en al helemaal niet omdat ie zelf dingen gaat doen. Ik zit altijd zelf nog achter het stuur en een AEB heeft voor mij niks met "rijden" te maken. Sterker nog, al dat soort automatisering waarbij je als automobilist eigenlijk de verantwoordelijkheid uit handen geeft....niets staat verder van rijden af dan dat. IMHO

(Natuurlijk, er zijn situaties waar een dergelijke functie van toepassing kan zijn. In 23 jaar autorijden en een paar miljoen kilometers heb ik er echter nog nooit één meegemaakt....even afkloppen)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
RichieB
6th Gear member

Dus jij vindt de kwaliteit van het multimedia systeem van een auto belangrijker dan de anticrash systemen, helder. Ik denk dat je de minderheid vertolkt. Beide systemen spelen bij mijn keuze voor een auto slechts een kleine rol. Voor mij moet een auto vooral goed rijden, en een hoog comfort niveau hebben. De totale rijervaring zeg maar. Multimedia is voor mij een belangrijke bijzaak, meer niet. Een goed veiligheidssysteen (AEB is slechts een onderdeel) vind ik wel iets belangrijker dan de multimedia ervaring.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
zakraket
4th Gear member

Ik wil een fijne rijervaring...ik voel me niet veiliger in een Volvo afgeladen met allerlei veiligheidsopties dan in willekeurig welke andere fijn rijdende auto zonder die opties. Sterker nog, het irriteert me een beetje. Ik hou gewoon graag zelf de touwtjes in handen. Alsof ik zelf niet capabel zou zijn...
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
santu001
4th Gear member

Als Multimedia (wat bij mij best belangrijk is) het belangrijkste zou zijn, dan had ik ten alle tijde een aftermarket product gekozen. Het is gewoon mooi meegenomen als het fabrieksaf een bepaalde kwaliteit haalt. Iets waar Volvo toch altijd wel een naam heeft, maar het zal mijn keus niet beïnvloeden. Ik kan er op dat gebied dan hoogstens enigszins teleurgesteld over zijn, wat bij de Sensus in mijn geval nog niet eens opgaat.

Maar het is nog steeds onderdanig en secundair aan het type auto wat ik mooi vind. In de auto is per definitie een concessie aan welke thuisinstallatie ook. Dus ondanks zwaar MM fanaat ben ik het helemaal met RichieB eens. ;-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

toch is een volvo zonder een sensus navi maar met i-go en de rest straks een lastig object.
Volvo for life
RichieB
6th Gear member

Dat er in het hogere segment nu eigenlijk geen aftermarket multimediasysteem mee mogelijk is vind ik ook doodzonde. Natuurlijk is dat geïntegreerde aan Sensus heel aardig, maar als je iets beters wilt mis je toch dat dubbele DIN gat.

Ik wil iedereen die daar reden toe voelt oproepen te klagen bij Volvo over SCT. Alleen op die manier kunnen ze doorkrijgen dat ze met dit gesloten systeem op de verkeerde weg zitten.
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
zakraket
4th Gear member

Ik doe wel mee :)
OGA244
8th Gear member

dubbel DIN is zo 18e eeuws
RichieB
6th Gear member

Ja, die Karl Benz was een ziener.
Paul
Geartronic member

Maar als ik een Zakraket was en alleen multimedia zou boeien, zou ik een Golf 4 kopen, die helemaal vol gooien met Pioneer en Sony ellende en boemboemboxen ben je veel goedkoper uit.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
santu001
4th Gear member

Precies, een gabber heeft een Polo met zo'n Pioneer erin. Op de functionaliteit van de multimedia kan ik soms lichtelijk jaloers worden. Op de auto totaal niet. Nog niet zo lang geleden reed ik in een S60 met HU systeem. Klonk erg goed, maar deed denken aan een Grundig van 20 jaar terug. Dan was Sensus alweer een stap dichter bij de 21ste eeuw. SCT doet daar weer een schepje bovenop. Daarnaast heb ik er straks opeens weer een speledingetje bij. Hoe hip is dat? ;-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
twcoolen
3rd Gear member

Reactie vanuit Volvo NL op SCT:
De fabriek heeft ons geinformeerd dat de mirror link functie is komen te vervallen, helaas heeft deze informatie ons pas zeer recent bereikt en is daarmee foutieve informatie richting de gebruikers verstrekt. Onze excuses hiervoor.

Er verwachten in de toekomst meerdere appliciaties. Helaas zijn er op dit moment nog nauwelijke applicaties beschikbaar. Er kan geen gebruik gemaakt worden van overige (niet Volvo) Asteroid Apps.
Ik heb hier nog een pittige mail op teruggestuurd, met mijn dealer in de CC.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

Na 2 weken Italie zijn de ervaringen vooral negatief geweest. Met name de GPS ontvangst laat te wensen over.

In mijn antwoord naar Volvo NL de volgende ervaringen gedeeld:

- GPS ontvangst is uitermate slecht. De antenne is gemonteerd in het dashboardkastje wat de ontvangst niet ten goede komt. Dit is een storende factor in het dagelijks gebruik. Ik heb zelfs 1 hele dag in Italië zonder Connected Touch moeten navigeren aangezien er geen satellieten gepeild konden worden. Een TomTom systeem van 90 euro van een bevriend stel was op dezelfde locatie in staat om binnen 6 seconden na activatie een GPS locatie te bepalen.

Ik heb hierover reeds contact gehad met mijn Volvo Dealer, Frank Klijn in Heerlen.

- Het handmatig moeten opstarten van de iGo applicatie (tbv Navigatie) is een flinke tekortkoming. Met name wanneer men een langere route gepland heeft waarbij tussenstops (bijv. tanken) van toepassing zijn. Bij elke stop moeten alle applicaties, inclusief iGo weer handmatig gestart worden, wat enkele minuten kan duren. In de Asteroid Market store is hier inmiddels een app voor ontwikkeld, Starter genaamd. In deze app kunnen applicaties gedefinieerd worden die automatisch gestart dienen te worden bij het starten van Connected Touch. Echter is deze applicatie helaas niet beschikbaar in de Volvo selectie van apps.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
rtino
2nd Gear member

Als ik het zo lees is het misschien toch beter om de normale RTI te gebruiken en die 1250 euro in mijn zak te houden.

Wellicht dat het in de toekomst als het systeem wat verder is uitontwikkeld door Volvo het een beter moment is het aan te schaffen, maar tot nu toe lees ik louter negatieve ervaringen over de SCT.
zakraket
4th Gear member

SCT kost geen 1250 euro, maar 500 euro meerprijs bovenop het businesspack (of zoiets) waar RTI in zit. Zo duur is het nou ook weer niet.
Correct me if I'm wrong ;)
- Het handmatig moeten opstarten van de iGo applicatie (tbv Navigatie) is een flinke tekortkoming. Met name wanneer men een langere route gepland heeft waarbij tussenstops (bijv. tanken) van toepassing zijn. Bij elke stop moeten alle applicaties, inclusief iGo weer handmatig gestart worden, wat enkele minuten kan duren.
Nog niet bij stil gestaan....maar dit is inderdaad wel heel erg onhandig!

Er staat me van de demo van een aantal weken geleden bij dat het wel mogelijk is SCT te laten draaien met het contact uit (net als wanneer je je radio aan laat staan), ligt misschien ook aan de wijze waarop het ingebouwd is? Misschien iets om uit te zoeken
rtino
2nd Gear member

Ik heb een V60 PIH in bestelling en daar kost het (uit het hoofd) wel 1250 als je ook de bestaande RTI zou willen behouden.
RichieB
6th Gear member

twcoolen schreef:Reactie vanuit Volvo NL op SCT:
De fabriek heeft ons geinformeerd dat de mirror link functie is komen te vervallen, helaas heeft deze informatie ons pas zeer recent bereikt en is daarmee foutieve informatie richting de gebruikers verstrekt. Onze excuses hiervoor.
WTF? Zijn ze helemaal gek geworden daar in Zweden? :cussing:
Voor mij is dit wel de nagel aan de doodskist van SCT. Ik blijf wel even rondrijden met mijn TomTom 950. Alhoewel, de nieuwe GO 6000 is ook wel een aardige upgrade.
HFH
2nd Gear member

Massaal onderhandelen over rti behouden bij sct upgrade, immers in Duitsland is sct 690 euro als accessoire.
Lijkt mij gezien de voorlichting en andere sores rondom prijsstelling een simpele oplossing van Volvo NL voor al haar pih ambassadeurs.
V60 D6 MY14 Rood
zakraket
4th Gear member

Weer een ander verhaal. Mij verteld dat het bij een "af fabriek" SCT helemaal niet mogelijk is om RTI te behouden.
Nu blijkt ook weer - als ik me niet vergis - dat er eigenlijk helemaal geen affabriek SCT bestaat en dat ze allemaal achteraf ingebouwd worden bij de dealer.

En het ZOU zo zijn dat een achteraf ingebouwd systeem touch-functionaliteit zou krijgen door een infrarood raamwerk rond het standaard scherm ,terwijl een fabriekssysteem een echt touchscreen zou hebben (geen infrarood frame iig)

Wie weet er wat waar is.

Niet alleen levert Volvo een tamelijk slecht product, er is ook niemand die weet wát Volvo nou precies levert.
Ik ben door mijn dealer gebeld dat de auto volgende week geleverd wordt (eindelijk!) maar dat ze nog met SCT aan de slag moeten. Wat ze moeten doen, hij had geen idee...
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:SCT kost geen 1250 euro, maar 500 euro meerprijs bovenop het businesspack (of zoiets) waar RTI in zit. Zo duur is het nou ook weer niet.
Correct me if I'm wrong ;)
- Het handmatig moeten opstarten van de iGo applicatie (tbv Navigatie) is een flinke tekortkoming. Met name wanneer men een langere route gepland heeft waarbij tussenstops (bijv. tanken) van toepassing zijn. Bij elke stop moeten alle applicaties, inclusief iGo weer handmatig gestart worden, wat enkele minuten kan duren.
Nog niet bij stil gestaan....maar dit is inderdaad wel heel erg onhandig!

Er staat me van de demo van een aantal weken geleden bij dat het wel mogelijk is SCT te laten draaien met het contact uit (net als wanneer je je radio aan laat staan), ligt misschien ook aan de wijze waarop het ingebouwd is? Misschien iets om uit te zoeken
Inderdaad behoorlijk onhandig.

Op weg naar Italië moest ik na elke tankbeurt of tussenstop:

1. MP3 playback opnieuw activeren
2. iGo opnieuw starten
3. iCoyote opnieuw starten
4. Wikango opnieuw starten

Indien je de sleutel in het contact houdt, dan blijft SCT aan. Maar zodra je de sleutel uit het contact haalt, wat ik altijd doe bij het tanken, dat schakelt SCT uit zodra je de bestuurdersdeur open doet.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”