V60 PIH - Verbruikscijfers/rijstrategie

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Je kan een laadpunt aanschaffen waarvan de leverancier ook de facturatie verzorgd. Je krijgt dan (als bedrijf) netjes een BTW factuur en (als privé) een vergoeding voor de geleverde stroom. Omdat je de factuur van een ander bedrijf krijgt speelt het BTW probleem niet. (Althans, dat probleem wordt verlegt naar de leverancier van de laadpaal.)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Dat vanzelf opladen heb ik ook een keer gehad.

Ben nu onder de 3,0 l/100 km gedoken, 2,9 om precies te zijn ;-)
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Vandaag een snelle rit van Arnhem naar Hamburg:

309 km
2:26 uur
totaal gemiddeld inclusief stadsverkeer 127 km/h
Heb overal waar het haalbaar was de V max +_ 5 % gereden de stukken zonder V max ( en dat zijn er nu deze weg klaar is aardig wat) in performance mode zo hard als ik verantwoord vond. Heel kort 233 km/h op de gps gezien en lange stukken rond de 180 kunnen cruisen. Erg leuk om na de werkzaamheden in een paar tellen in performance van 60 naar 160 te accelereren. Hiermee los je de files achter je zeker op !

Verbruik:
accu nagenoeg leeg bij start
24,6 liter diesel
gemiddeld verbruik 1 : 12,5

Dit is aanmerkelijk zuiniger dan mijn hand geschakelde V70D3 op een vergelijkbare rit.

Morgen maar weer relaxed op de cc terug
Magliaveli
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06

De power stand heeft op de snelweg boven de 150 geen nut meer, dan doet de electro niet meer mee. Zoizo is de powerstand alleen intressant bij accelereren en niet bij cruisen. En inderdaad is het heel leuk om vanaf ca 80 naar de 150+ te knallen. :D
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik ben net maar weer eens langs de pomp gereden. Het was al weer 1352km geleden dat ik daar stond. Gemiddeld verbruik met deze tank: 3,3 l/100 km. Wat is jullie grootste actieradius op een tank tot nu toe?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
FjodJont
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55

457km op een volle 60liter tank.
V60 PIH Crystal White cert my14
FjodJont
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55

Of bedoel je met een PIH :mrgreen:
V60 PIH Crystal White cert my14
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dat lijkt me treurig, dat je om je actieradius te verlengen je naar een speciaal station moet rijden. Dat is zooooo 2012. ;-) Ik plug hem gewoon thuis in.

Mijn vraag is dus: wat is het maximale aantal kms dat je hebt gereden tussen twee pomp bezoeken in?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

558 km (met dakkoffer vanuit Duitsland zonder bijladen met 70% accu) en 821 km (zonder dakkoffer en 4x 100% laden). In beide gevallen had ik 4 a 5 liter diesel over in de tank.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

ik denk dat 45km of misschien 50km wel haalbaar is. Ik heb sinds kort de mogelijkheid om op te laden in de buurt en vandaag even getest. Ik heb gewoon met het verkeer meegereden. Als ik beter mijn best deed (dus 100 waar 100 mag ipv 120 etc) was het denk ik wel gelukt om alleen elektrisch te rijden naar het werk. Ik had de auto verder in hybrid staan, met airco aan in dit weer. in Pure zou het denk ik ook beter gaan.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

@ autozoeker, zie dat de diesel een keertje is bijgekomen. Neem aan dat je accu na de rit nagenoeg leeg was. Ik rijdt meestal in pure en zet dat de airco aan door op auto te drukken. Vanmorgen reed ik 15,1 km op 3,2 kWh (netto verbruik min regeneratie) wat vergelijkbaar is met wat jij vermogen deed. Zonder airo en met een fluwelen voetje zou je in de buurt van de 45 km kunnen komen. Verder lukt mij echt niet. Wel is het zo dat je van de geïnstalleerd 11,2 kWh accu cap je zo'n 80 % kunt gebruiken. Zal iets met levensduur te maken hebben verwacht ik.

Wat opvalt is dat wanneer je veel eerder en zachtjes remt er substantieel teruggewonnen kan worden op mijn 15,1 km ritje vanmorgen was het verbruik 4,2 kWh en is 1,0 kWh teruggewonnen.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Jouw accu is waarschijnlijk nog "vers"? Dit haal ik echt niet (meer). Of het moet op een weg van 45km lang zijn waar je continue 70 km/u kan rijden ofzo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Mijn accu was na de rit zo goed als op ja. Het laatste stukje op de diesel gereden.

het klopt verder mbt dat remmem. Ik had op vakantie een huur auto en die remt direct. Ik moet weer wennen dat je bij de pih eerder moet remmem omdat de regeneratie ook wat werk wil doen. Je kan bij stukken dat je gas los laat, licht de rem indrukken om regeneratie te forceren. Soms regenereert hij uit zich zelf als je gas los laat, maar soms moet je hem helpen.

Mijn rit bestaat verder uit 80% snelweg, dus ik kan niet zoveel terug winnen :) Stond ook nog 5 mins de file, dat helpt allemaal niet natuurlijk.

Maar ik probeer van de week nog een keer in Pure om te kijken hoe ver ik kom. Heb het idee dat 45 wel haalbaar is zonder gek te moeten doen. Doel is om volledig elektrisch naar het werk te rijden :)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5286
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

RichieB schreef:Jouw accu is waarschijnlijk nog "vers"? Dit haal ik echt niet (meer). Of het moet op een weg van 45km lang zijn waar je continue 70 km/u kan rijden ofzo.
Mijn accu is volgens net zo "oud" als die van jouw en ik haal dit ook. volgens mij mag er nog geen merkbare capaciteit reductie zijn
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

@RichieB je accu zou niet zo snel achteruit moeten gaan. ik geloof dat ze 80% oid garanderen na zoveel jaar.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Misschien werkte de regeneratie al niet goed bij RichieB? Er is nu immers iets kapot...
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb bij het vorige bezoek aan de dealer al aangegeven dat ik nu minder kms uit de accu haal dan in het begin. De app laat dat ook zien. Ik laadt wel elke dag op, dus dat kan ook invloed hebben. Het probleem met die garantie op 80% is: wat is de basis? Dat is nergens vastgelegd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40796
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Misschien is je regeneratieriempje stuk?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

jvov60 schreef:Misschien werkte de regeneratie al niet goed bij RichieB? Er is nu immers iets kapot...
Volgens de app regenereerde hij als een dolle.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

RichieB schreef:Ik heb bij het vorige bezoek aan de dealer al aangegeven dat ik nu minder kms uit de accu haal dan in het begin. De app laat dat ook zien. Ik laadt wel elke dag op, dus dat kan ook invloed hebben. Het probleem met die garantie op 80% is: wat is de basis? Dat is nergens vastgelegd.
Stond er niets in het extra garantie boekje wat we gekregen hebben van Volvo BE? Was dat niet 80% na zoveel jaar van die 11,2 kWh? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal goed doorgelezen heb.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”