Kachelhuis reseten

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik verwoord mezelf niet helemaal goed, maar here go's;
    • Meteen een tweede vraag, en ik weet dat uitlezen de oplossing is en zal ik ook zeker laten doen, maar wellicht is het wat kleins en voor iemand herkenbaars;
    • Ik heb mijn airco een beurt laten geven bij de dealer (filter, reinigen, afvullen). Betreft een S40 diesel 2002 met ECC. Echter, nog steeds valt me op dat;
    • Ventilatorsnelheid op automatisch -> airco inschakelen; Springt deze (en dus ook de ventilator) aan / uit / aan / uit en blijft uit. Draai ik de knop voor de ventilator van AUT op b.v. 3 en druk de airco aan, werkt prima. Als hij op AUT staat m.b.t de ventilator, krijg ik bovengenoemde problemen, MAAR niet altijd! Daarnaast, vind ik 'm niet echt 'koel' ofzo.
    Sensor? Koppeling?
    Bart Giesen
    5th Gear member
    Berichten: 1868
    Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

    Ter info; dit was allemaal al VOOR het opnieuw afvullen (wat wel nodig bleek)
    Gebruikersavatar
    volvo-s40
    4th Gear member
    Berichten: 829
    Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

    Kachelweerstand stuk.
    Hoe de kleppen werken staat op het volvo40forum.
    ! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
    Bart Giesen
    5th Gear member
    Berichten: 1868
    Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

    Kachelweerstand defect vertaald zich toch in te kiezen snelheden die per definitie dan niet meer werken?
    MarioC70
    6th Gear member
    Berichten: 4809
    Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
    Locatie: Utrecht

    Als de kachelweerstand stuk is,werkt de ventilator alleen nog op de hoogste stand,even de boel uit laten lezen en de oplossing komt er dan vanzelf uit,dan kunnen ze gelijk de kachelkleppen opnieuw calibreren voor je..zo werkt dat dus..
    Daar hebben we het Volvo V40 forum niet voor nodig. :)
    Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
    Gebruikersavatar
    volvo-s40
    4th Gear member
    Berichten: 829
    Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

    In het algemeen worden die kleppen amper gesteld of gekalibreerd, net hoe je het wilt noemen.
    MarioC70
    6th Gear member
    Berichten: 4809
    Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
    Locatie: Utrecht

    volvo-s40 schreef:In het algemeen worden die kleppen amper gesteld of gekalibreerd, net hoe je het wilt noemen.
    Ik heb geen idee waar je het over hebt,je weet het zelf wel mag ik aannemen?
    Gebruikersavatar
    volvo-s40
    4th Gear member
    Berichten: 829
    Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

    MarioC70 schreef:Ik heb geen idee waar je het over hebt,je weet het zelf wel mag ik aannemen?
    MarioC70 schreef:dan kunnen ze gelijk de kachelkleppen opnieuw calibreren voor je..
    MarioC70
    6th Gear member
    Berichten: 4809
    Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
    Locatie: Utrecht

    Dat kan dus met Vida,opnieuw inregelen doen we daarmee..
    Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
    Bart Giesen
    5th Gear member
    Berichten: 1868
    Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

    Ik laat het jullie volgende week weten wat de oorzaak is geweest. Thanks.
    Plaats reactie

    Terug naar “S40 - V40 Classic”