Accu en of dynamo probleem

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
mark1988
Starter

Hallo mijn naam is mark. Ik heb een volvo s40 uit 1998. Afgelopen weekend heb ik plasma tellerplaten in mijn tellerbak gezet en led verlichting voor de verlichting van de wijzer. De voeding voor de plasma tellerplaten heb ik op de dimmer voor de tellerbak gezet. Na eenpaar x de auto te starten ging de auto niet meer aan. Alleen een snel tiktiktiktik geluid. En het check battery lampje branden. Accu bleek leeg te zijn. Nieuwe accu erin. Auto gestart en hij liep weer. Spanning gemeten 12,5 volt maar accu spanning bleef gelijk aan voordat ik de auto starten. Ik de dynamo losdoorgemeten. Komt er gewoon 14,1 volt uit.

Heeft iemand ideeen wat het probleem nu kan zijn? Enhoe ik het kan oplossen. Ik heb het idee dat als ik de auto start de dynamo niet inschakkeld.
lint
Geartronic member

Klinkt als een defect in de dynamo, misschien iets misgegaan met het aansluiten van de led verlichting?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member

Dynamolampje brandt wel als je contact aan zet?Zekeringen heel?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
mark1988
Starter

Zekeringen zijn allemaal heel en accu lampje brand wel heel even als ik contact aanzet. Het lampje van de airbag brand ook. Niet het lampje van de srs maar die andere met de bal op schoot.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”