bedankt Daniu voor het uitzoeken en uitleggen hier op het forum, wij zaten met hetzelfde probleem...
Nu hebben we een 2006 S40 waar bij de amerikaanse modellen ook een top tether aansluiting zit, maar bij ons niet...
Nu zie ik alleen de S40 niet bij de product informatie staan.
iemand enig idee of dit ook op de S40 past?
hoe installeer ik een top tether?
- Garfield V70
- Starter
Dank je wel, Daniu. Dat onderdeelnummer heb ik (te) lang naar gezocht. In VIDA blijkt dit onderdeel bij de gordels van de achterbank te staan, en dus niet bij de andere ISOfix onderdelen, en is nog steeds gewoon te bestellen. Hoefde niet eens uit Zweden te komen.daniu schreef:Voor geïnteresseerden, het onderdeel nummer is 39870685 en het kostte ongeveer twee tientjes, inclusief BTW.
De bus in de rugleuning was inderdaad zo gevonden. Recht onder alle drie de hoofdsteunen en iets hoger dan ik verwacht had. Ik heb de ankerpunten alleen geïnstalleerd op de buitenste twee plaatsen want top-tether zonder ISOfix komt bij mijn weten niet voor in Europa. Met een Stanleymes een gaatje gemaakt, boutje in de bus, aandraaien en klaar.
Een nadeel (en waarschijnlijk de reden dat Volvo de top-tether niet standaard in de V70N heeft geplaatst): de constructie steekt uit. Dus als je de bank plat legt, zit er een hobbel in de laadvloer. In de VS was de top-tether verplicht, geloof ik, vandaar dat hij daar wel overal ingebouwd is. Bij nieuwere modellen is het ankerpunt verzonken in de rugleuning.
Ik heb nu de Maxi-Cosi AxissFix in mijn V70 uit 2006 kunnen plaatsen, het stoeltje dat ik per se wilde hebben. De combinatie van "Rear facing" (inderdaad veiliger) en makkelijk je kind in en uit het stoeltje kunnen krijgen gaf wmb de doorslag.
En ja, dit is een heeeeeel oude thread, maar er is weinig informatie te vinden over dit onderwerp voor de V70N, dus het leek me handig dit toch nog even toe te voegen.