VW Polo in de achterbak. UPDATE: laatste behandeling bij de fysio gehad. Zijn we dan eindelijk klaar?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
jpwg001
6th Gear member

Summum schreef:Je hebt p.m.
Ik heb het gezien. Thanx. Zal komend weekeinde de website eens bezoeken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member

We zijn al weer een hele tijd verder. De meesten zullen gemerkt hebben dat ik mijn V70 nog naar alle volle tevredenheid rijd. Ik ben de 270.000 km gepasseerd. Heb nog wat leuke upgrades toegepast. Dus met de auto gaat het allemaal wel lekker!

Vandaag ben ik weer naar de fysiotherapeut geweest. Sinds februari (laatste post) ben ik een flinke periode wekelijks naar de fysiotherapeut gegaan. De laatste periode wat wisselvalliger. Vanaf mei werd het afgebouwd naar eens in de twee weken en daarna zelf een keer om de drie. Maar in de laatste, drukke periode van het schooljaar moest ik toch weer wekelijks langskomen. Mijn nek en schouders blijven niet goed voelen. Onderrug gaat eigenlijk redelijk. Er is gelukkig wel een flinke verbetering ten opzichte van februari, maar de oude ben ik nog steeds niet.

Nu gaat er weer een schooljaar beginnen en is het afwachten wat dat gaat brengen. In de grote vakantie heb ik weinig last gehad, behalve tijdens de heen- en terugreis. Tijdens de 1200 km's heb ik we last van mijn rug gehad. Vandaar de ombouw van de stoel.

De medisch adviseur van de tegenpartij heeft aangegeven de zaak af te willen ronden. Ik weet niet of dat al kan. Het is nu nog miet stabiel en ik heb niet het gevoel uitbehandeld te zijn. Wat mij betreft is het moeilijk te bepalen wat de medische eindstand moet zijn. Ik hoop nog steeds op verbetering of zelfs genezing. Maar of ik er op vertrouw... dat weet ik niet.

Mijn functioneren in het huishouden en in het gezin zijn ook niet zoals dat was voor de aanrijding. Ik kan minder doen in het huishouden, heb sneller last van vermoeidheid en pijn. Ook heb ik veel vaker hoofdpijn ervaren dan voorheen. Het lekker ravotten met de kinderen is met de rem er op. Fietsen ging niet, maar gaat nu beter. Ik kan weer vier kilometer op mijn stuur hangen. Ik heb me nooit gerealiseerd dat dat ene moment van onachtzaamheid bij een collega weggebruiker zoveel impact op mijn leven zou hebben.

Voor de toekomst op korte termijn betekent het dat ik nog wel bij de fysiotherapeut zal blijven komen. De massages zijn verre van prettig, pijnlijk zelfs. Word er vaak een beetje misselijk van. Mijn rug en schouders voelen beurs. Maar hoed, dat houdt een keer op natuurlijk. Wie weet, went dat nog wel... :P
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Mooi! Dat het allemaal toch goed gekomen is.(Met de auto) Wees voorzichtig met je zelf!

Duurt wel een lange tijd al, is het nog steeds zo beurs?
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
jpwg001
6th Gear member

kevinwalter schreef:Mooi! Dat het allemaal toch goed gekomen is.(Met de auto) Wees voorzichtig met je zelf!

Duurt wel een lange tijd al, is het nog steeds zo beurs?
Na elke massage (lees:mishandeling :P) doet het pijn ja.
lint
Geartronic member

Als er nog geen duidelijke medische eindtoestand is bereikt is het niet verstandig in te stemmen met het afsluiten van de casus door de medisch adviseur van de tegenpartij.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als de tegenpartij het wil afkopen zijn zij van de problemen af maar jij nog niet.
Heb je contact met Rutger = Summum?
Die kan je vast goed adviseren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Summum
6th Gear member

Je hebt dus nog steeds geen belangenbehartiger? Geen wonder dat een verzekeraar de zaak dan zo spoedig mogelijk wil afronden.. ;-)

Maar een goede verzekeraar (of door haar ingeschakelde schaderegelaar) zal jou altijd wijzen op het recht dat jij hebt om in letselschadezaken een eigen advocaat in te schakelen, met daarbij de mededeling dat zij voor de kosten daarvan opdraaien (mits in redelijke verhouding met de schade).

Een beetje letselschadeadvocaat heeft zelf ook een medisch adviseur die tenminste kan beoordelen of het standpunt van de medisch adviseur van de verzekeraar al dan niet deugt.

Gelet op de duur van jouw herstel, loopt de schade al behoorlijk op, neem alleen al reiskosten naar de fysio. Daarbij komt inderdaad nog smartengeld, en de wettelijke rente daarover. Heb je ooit al een voorschot op de schadevergoeding ontvangen? Dat zou toch zeker moeten...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
jpwg001
6th Gear member

Mijn rechtsbijstand behartigt mijn belangen. In mijn ogen doen ze dat goed. Ik heb al enkele malen voorschotten ontvangen, voor zaken waarvan ik het bestaan niet eens wist. Huishoudelijke taken, inzet van vrijwilligers etc. Ook mijn rechtsbijstand heeft een medisch adviseur, die mij adviseerde niet akkoord te gaan met het nu afkopen.
Summum
6th Gear member

Ohhh...dan sta je er gelukkig niet alleen voor. Dat stelt mij al een heel stuk geruster!

Blijf er wel alert op dat jouw RB-verzekeraar niet tegen je eigen gevoel in gaat aandringen op afsluiten. Ik hoor daarover erg wisselende verhalen. De goede niet te nagesproken heeft een RB-verzekering namelijk zelf ook een belang om de zaak af te sluiten. Zo lang jouw zaak loopt lijden zijzelf namelijk "schade" door de inzet van personeel. Hoe eerder jouw zaak afgerond, hoe beter voor hen. Geeft niets, en als het verantwoord is moet je een zaak natuurlijk afwikkelen, maar wees je hiervan bewust.
In geval van discussie kun je altijd nog vragen om een second opinion.

Succes met de verdere afhandeling!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gast

De verzekeringmaatschappij van de tegenpartij is toch gelijk aan de jouwe?
jpwg001
6th Gear member

Maar niet de rechtsbijstand. Die heb ik bij een andere maatschappij dan de autoverzekering. AlexV70, scherp opgemerkt.
jpwg001
6th Gear member

Summum schreef:Ohhh...dan sta je er gelukkig niet alleen voor. Dat stelt mij al een heel stuk geruster!

Blijf er wel alert op dat jouw RB-verzekeraar niet tegen je eigen gevoel in gaat aandringen op afsluiten. Ik hoor daarover erg wisselende verhalen. De goede niet te nagesproken heeft een RB-verzekering namelijk zelf ook een belang om de zaak af te sluiten. Zo lang jouw zaak loopt lijden zijzelf namelijk "schade" door de inzet van personeel. Hoe eerder jouw zaak afgerond, hoe beter voor hen. Geeft niets, en als het verantwoord is moet je een zaak natuurlijk afwikkelen, maar wees je hiervan bewust.
In geval van discussie kun je altijd nog vragen om een second opinion.

Succes met de verdere afhandeling!
Ik heb niet het gevoel dat ze mij met een kluitje in het riet willen sturen. Interpolis komt op mij niet zo over. Ik ken jouw ervaringen niet met hun.
jpwg001
6th Gear member

Vandaag is het precies een jaar geleden dat meneer VW Polo bij mij achterin binnenkwam. Dit jubileum heb ik samen met de fysiotherapeute mogen vieren. :occasion6:

Ik heb nu wel het gevoel dat de last en de stugheid en pijn minder worden. Ik heb inmiddels een revalidatiearts bezocht. Die heeft me het advies gegeven mijn nekspieren te trainen. En wat verder te gaan in de belasting. Dat heb ik de afgelopen twee weken gedaan en het gaat met kleine stapjes vooruit. Het ophangen van de machine was en het vullen en leegruimen van de vaatwasser gaan me weer wat soepeler af.

Ik durf nu ook voorzichtig aan weer te gaan denken dat ik er misschien grotendeels tóch vanaf kom.
JosW
5th Gear member

jpwg001 schreef:Vandaag is het precies een jaar geleden dat meneer VW Polo bij mij achterin binnenkwam. Dit jubileum heb ik samen met de fysiotherapeute mogen vieren. :occasion6:

Ik heb nu wel het gevoel dat de last en de stugheid en pijn minder worden. Ik heb inmiddels een revalidatiearts bezocht. Die heeft me het advies gegeven mijn nekspieren te trainen. En wat verder te gaan in de belasting. Dat heb ik de afgelopen twee weken gedaan en het gaat met kleine stapjes vooruit. Het ophangen van de machine was en het vullen en leegruimen van de vaatwasser gaan me weer wat soepeler af.

Ik durf nu ook voorzichtig aan weer te gaan denken dat ik er misschien grotendeels tóch vanaf kom.
Mooi dat het de goede kant op gaat! Maar, hoe zit het met de juridische afwikkeling?
Schapekoppie
2nd Gear member
Contacteer:

Succes, hoop dat je straks weer pijnvrij bent!
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
360Degreez
5th Gear member

jpwg001 schreef:Vandaag is het precies een jaar geleden dat meneer VW Polo bij mij achterin binnenkwam. Dit jubileum heb ik samen met de fysiotherapeute mogen vieren. :occasion6:

Dag Polo in de kofferbak-broeder!

De mijne was euh...wat lastiger uit te deuken, die polo's zijn hard he?
Afbeelding

Dit was April 2011 en wonder boven wonder geen ernstig letsel aan over gehouden.

"Mijn Polo" werd bestuurd door een bezopen idioot die na 7 biertjes een auto had geleend en toch besloot een tukkie te doen op de A10 met de poot op het gas. Resultaat: Met 110Kmpu, zonder te remmen even de kreukelzone van de V50 testen. Ouch...

En ja, hier is het juridische getouwtrek ook nog niet afgerond. Is het niet de tegenpartij die niet mee werkt, is het wel de verzekeraar die moeilijk doet over de kantoorkosten van mijn letselschadeadvocaat.

Je recht hebben is iets heel anders dan je recht krijgen.. Succes!
s60magic
4th Gear member

Dat was een beste klapper, gelukkig dat je niets mankeert.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
jaapburg
4th Gear member

brrrr
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
w.stif
4th Gear member

Mijn V is een 7 persoons, je weet wel met zo'n klap bankje.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit, hooguit een keertje voor de leuk even een vriendje thuis brengen.
Tot 21 oktober dit jaar, ik moest met een kinder feesjtje over de snel weg met m'n vrouw en vijf kinderen van 7 jaar, ik kan je vertellen ik vond dat geen pretje...na het zien van deze foto's ben ik weer ( even) genezen.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gerald de Groot
4th Gear member
Contacteer:

Beste jpwg001, vervelend dat je na een jaar nog niet van alle ellende bent verlost. Al eens aan een chiropractor gedacht? Hier hebben veel mensen echt baat bij, maar is alleen nog wat minder bekend. Het wordt niet gepromoot binnen de medische wereld omdat chiropractie in Nederland nog niet erkend is. Het principe is dat de zenuwen weer vrij baan krijgen en dat het lichaam zich daarna zelf hersteld. En bijkomend voordeel, het doet geen pijn. Het kraakt alleen een beetje :scrambleup:
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”