Volgens de Bi-Fuelbijlage van het instructieboekje is de inhoud van de benzinetank circa 29 liter en de LPG-tank circa 50 liter.
LPG is in het veiligheids-, besturings- en diagnosesysteem van de Bi-Fuel geïntegreerd. Dat zie ik als een voordeel. (Dat het diagnosesysteem niet altijd een foutcode in het LPG-systeem aangeeft is een andere zaak.)
Een nadeel kan zijn dat je niet alle accessoires kunt monteren zoals bijvoorbeeld velgen die kleiner zijn dan 16 inch, een laag sportchassis en een tripcomputer.
bi-fuel
- fy76fb
- 2nd Gear member
- Contacteer:
80-244GL, 02-S60 Bi-Fuel LPG
http://motorgaslpg.wordpress.com/
Is toch echt 70 liter, door de 20% vulbeveiling zal dat 56 liter zijn. En ook daar is wat aan te doen. 
- fy76fb
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ja, Volvo Personvagnar zal daar wel geen reclame voor willen maken 
Volgens het Zweedse kentekenbewijs heeft de LPG-tank een inhoud van 69 liter: "TANKRYMD MOTORGAS:69DM3".

Volgens het Zweedse kentekenbewijs heeft de LPG-tank een inhoud van 69 liter: "TANKRYMD MOTORGAS:69DM3".
- capslock
- 2nd Gear member
Nog een voordeel van bifuel:
De verzekering ziet de gasinstallatie niet als accessoire die bijverzekerd moet worden, zoals bij achteraf inbouw. De bi-fuel is zo door RDW type goedgekeurd en kan dus later ook nooit terug gebouwd worden naar benzine. Het kostte in der tijd echter behoorlijk veel overredingskracht om het vrouwtje van de verzekering te overtuigen. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Nogmaals de verdere voor- en nadelen:
De verzekering ziet de gasinstallatie niet als accessoire die bijverzekerd moet worden, zoals bij achteraf inbouw. De bi-fuel is zo door RDW type goedgekeurd en kan dus later ook nooit terug gebouwd worden naar benzine. Het kostte in der tijd echter behoorlijk veel overredingskracht om het vrouwtje van de verzekering te overtuigen. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Nogmaals de verdere voor- en nadelen:
capslock schreef: voordelen vialle:
- haartje meer vermogen
- iets zuiniger
- minder onderhoud
voordelen bi-fuel
- standaard niveau regeling op de achter wielen, auto altijd mooi in balans
- geen losse gasmeter
- grotere gas tank, daarintegen kleinere benzine tank
- evengoed extra opberg ruimte in kofferbak
- gastank aansluiting mooi achter de benzine tankklep weggewerkt.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
mooi weer een tientje gevonden
Volvo for life
Helemaal juist.fy76fb schreef:Volgens het Zweedse kentekenbewijs heeft de LPG-tank een inhoud van 69 liter: "TANKRYMD MOTORGAS:69DM3".

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Beste Mensen ,
Ik ben nieuw op dit forum ik ben sinds kort in het bezet van een Volvo S60 Bifuel 2002. Ik heb binnen een maand de volgende problemen meegemaakt.
Tijdens het rijden auto schakelt automatisch van gas naar benzine. Opnieuw starten alles werkt weer. ( 3 keer gebuurt).
geconstateerd dat tijdens het automatisch schakelen van benzine naar gas een klein schokje plaats vindt (niet altijd).
Auto is spontaan tijdens het rijden of tijdens het schakelen van benzine naar gas af slaat.
In de ochtend schakelt stug na even rijden schakelt soepel. olie is pas vervangen (handgeschakeld)
Gaarne jullie advies en ervaringen.
Alvast bedankt.
Ik ben nieuw op dit forum ik ben sinds kort in het bezet van een Volvo S60 Bifuel 2002. Ik heb binnen een maand de volgende problemen meegemaakt.
Tijdens het rijden auto schakelt automatisch van gas naar benzine. Opnieuw starten alles werkt weer. ( 3 keer gebuurt).
geconstateerd dat tijdens het automatisch schakelen van benzine naar gas een klein schokje plaats vindt (niet altijd).
Auto is spontaan tijdens het rijden of tijdens het schakelen van benzine naar gas af slaat.
In de ochtend schakelt stug na even rijden schakelt soepel. olie is pas vervangen (handgeschakeld)
Gaarne jullie advies en ervaringen.
Alvast bedankt.
- fy76fb
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het kan natuurlijk een vervuild filter zijn, maar dan is het eerder of de motor geen kracht heeft en dan kan ie ook overschakelen naar benzine.
Ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad. De solenoide van de nokkenas werkte niet meer naar behoren (36002685 en pakking 30731212). Mijn S60 kon toen op benzine draaien, maar niet op LPG. Na de vervanging was het probleem over.
Ik heb een keer een soortgelijk probleem gehad. De solenoide van de nokkenas werkte niet meer naar behoren (36002685 en pakking 30731212). Mijn S60 kon toen op benzine draaien, maar niet op LPG. Na de vervanging was het probleem over.
Lees hier eens: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9051 en
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050
Het kunnen verschillende dingen zijn, van de filters tot het gasverdeelhuis en van de ETM (gasklephuis) tot de klepspeling.
Dus iets meer info over km-stand en onderhoud is wel handig.
Gezien jouw klachtomschrijving gok ik nog het meest op de ETM en daar is genoeg over te vinden op dit forum.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050
Het kunnen verschillende dingen zijn, van de filters tot het gasverdeelhuis en van de ETM (gasklephuis) tot de klepspeling.
Dus iets meer info over km-stand en onderhoud is wel handig.
Gezien jouw klachtomschrijving gok ik nog het meest op de ETM en daar is genoeg over te vinden op dit forum.
-
- 6th Gear member
Als het mengsel te arm wordt,dan schakelt hij automaties terug op benzine,meestal is de oorzaak,te strakke kleppen of lpg druk door filter verstopping of te weinig opbrengst van de LPG pomp.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Dat is de verkeerde tekening, ik ga er tenminste vanuit dat hij geen CNG installatie heeft.
Bifuel LPG heeft geen filter bij de tank, alleen bij de afsluiter en 1 in de leiding naar het gasverdeelblok.
Bifuel LPG heeft geen filter bij de tank, alleen bij de afsluiter en 1 in de leiding naar het gasverdeelblok.
-
- 1st Gear member
Heren,
Bedankt voor jullie reactie.
Dat word wel wat.
Alex mooie uitgebreide beschrijving en foto’s. de filters vervangen durf ik wel aan maar het gas verdeelhuis hmmmmmm dat is zo te zien een hele klus.
Weten jullie of men naar de Volvo moet na het reinigen van de ETM? En is het niet zo dat als de ETM vies is of defect is dat het op benzine ook niet lekker loopt?
Mijn auto heeft 214dKM gereden. verder op benzine rijd de auto goed.
ook ik heb geen foutmelding.
Alvast bedankt.
Bedankt voor jullie reactie.
Dat word wel wat.
Alex mooie uitgebreide beschrijving en foto’s. de filters vervangen durf ik wel aan maar het gas verdeelhuis hmmmmmm dat is zo te zien een hele klus.
Weten jullie of men naar de Volvo moet na het reinigen van de ETM? En is het niet zo dat als de ETM vies is of defect is dat het op benzine ook niet lekker loopt?
Mijn auto heeft 214dKM gereden. verder op benzine rijd de auto goed.
ook ik heb geen foutmelding.
Alvast bedankt.
-
- 1st Gear member
Heren,
Met wat kan ik eerst beginnen filters?
Ik heb altijd het idee gekregen dat gas schoon is en dat de filters niet snel vervuilen.
Beste Alex:
Hoe kan ik zorgen dat ik geen gas in de leidingen heb als ik de filters vervang? Ik ben erg voorzichtig met het woord GAS.
En de ETM zijn er nog tips voor het reinigen van de ETM?
Alvast bedankt.
Met wat kan ik eerst beginnen filters?
Ik heb altijd het idee gekregen dat gas schoon is en dat de filters niet snel vervuilen.
Beste Alex:
Hoe kan ik zorgen dat ik geen gas in de leidingen heb als ik de filters vervang? Ik ben erg voorzichtig met het woord GAS.
En de ETM zijn er nog tips voor het reinigen van de ETM?
Alvast bedankt.
-
- 1st Gear member
Heren,
Daar ben ik weer... nog Paar dingetjes
Wat mij opviel is dat ik geen verbruik van de brandstof kan zien via BC.
En weten jullie of er een oplossing te vinden is over de verkleuring/krasjes op de middenconsole?
Thanx,
Daar ben ik weer... nog Paar dingetjes
Wat mij opviel is dat ik geen verbruik van de brandstof kan zien via BC.
En weten jullie of er een oplossing te vinden is over de verkleuring/krasjes op de middenconsole?
Thanx,
-
- 6th Gear member
Die tekening was wel goed,maar is niet compleet zie ik,er hadden twee soorten installaties op moeten staan,maar is iets mis gegaan helaas.AlexV70 schreef:Dat is de verkeerde tekening, ik ga er tenminste vanuit dat hij geen CNG installatie heeft.
Gezien je antwoorden lijkt het mij niet verstandig om zelf te gaan sleutelen aan LPG installatie.
Neem eens contact op met Kees Verhulst van www.verdampere.nl
Hij heeft al meerder Volvo bifuel rijders geholpen, hij heeft namelijk veel kennis van Necam installaties.
Geen storingmelding heb je veelal niet bij ETM storingen.
Bifuel heeft geen verbruiksmeter in de BC.
Neem eens contact op met Kees Verhulst van www.verdampere.nl
Hij heeft al meerder Volvo bifuel rijders geholpen, hij heeft namelijk veel kennis van Necam installaties.
Geen storingmelding heb je veelal niet bij ETM storingen.
Bifuel heeft geen verbruiksmeter in de BC.