Ik was gisteren aan het rijden, het was druk verkeer, dus moest wel paar keer op de remmen gaan staan, airco stondt aan, toen een passagier me attent maakte dat er rook uit de blaasmonden kwam, ik ging er toen van uit dat het van de verdamper zal komen van de airco of dergelijke...
Toch wil ik het fijne hier eens van weten, toen mn remschijven voorraan nieuw waren, samen met de blokken stond ik voor het rood licht en rookte mn auto van opzij, maar die moesten nog goed ingereden worden, en denk ook nie dat da kan dat die rook door blaasmonden zal komen.
Rook uit blaasmonden bovenste deel dashboard
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
kijk even of je koelvloeistof niet verminderd is, kan zijn dat je een lekke kachelradiateur hebt.
Heel simpel maakt niet uit of je airco aanstaat, zet je verwarming vollop aan en als het goed is blaast hij weer rook uit de blaasmonden
Heel simpel maakt niet uit of je airco aanstaat, zet je verwarming vollop aan en als het goed is blaast hij weer rook uit de blaasmonden
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
vreemd, want de verwarming stond uit, omdat het warm was. Dus als er rook uit komt bij volle verwarming, met of zonder airco dan is er een lekkage, defect? Ik zal die andere topic eens beter opzoeken, misschien moet ik andere kenwoorden gebruiken.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
ik vond deze: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +blaasmond doch rook het niet naar koelvloeistof, naar niks eigenlijk, gewoon dashboard geur van de auto. En het was denk ik ook bij die temperatuurstand zoals in die topic beschreven, wel jammer dat die persoon niet laat weten of het nu in orde is of niet. Ik moet binnenkort mijn riemen laten vervangen, alsook mijn waterpomp, AC compressor afstellen ook ineens. Maar als die radiator dan ook nog es kapot is, dan zal het weer de prijs van een halve auto worden in de garage. Morgen tijdens de pauze op het werk zal ik nog eens goed testen, bij volle bak verwarming... of het nog gebeurd.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Na testen vanaf motor op bedrijfstemp. is en ook tijdens het rijden, geen rook of damp meer zien uitkomen. Heb volledig warm getest, volledig koud, AC af, AC aan, naar temp 18/19/20 geschakeld, en niks te zien. Ik denk dat het gewoon een aircodamp is, zoals je ziet als je diepvriezer thuis opentrekt.
- edraket
- 7th Gear member
Het is inderdaad gecondenseerde lucht. Waar het precies door wordt veroorzaakt weet ik niet, maar heb dat al eens eerder aan de hand gehad bij een 850. De airco was daarvan bijna leeg. Na repareren en vullen was het probleem over.
Kan me voorstellen dat het systeem te koud wordt, en daarom condenseert. Meet de uitstroom temperatuur eens? Wellicht de temp sensor op het koelblok defect, of de druksensor in de koelleiding als deze te laag is.
Functioneert het systeem verder goed?
Kan me voorstellen dat het systeem te koud wordt, en daarom condenseert. Meet de uitstroom temperatuur eens? Wellicht de temp sensor op het koelblok defect, of de druksensor in de koelleiding als deze te laag is.
Functioneert het systeem verder goed?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Het is ook al 2 jaar geleden geloof ik dat de AC bijgevuld is met R134 en gevacuumeerd. Nu het al een ganse kost gaat zijn om het groot onderhoud te doen (en riemen, waterpomp, ac compressor afstellen, magneetkoppeling nazien bijstellen, brandstofpomp afstellen), dat ik nog even ga wachten om terug bij te vullen en of te vacuumeren. Voor de rest werkt alles goed, alleen als ik met de S40 rij van een kennis, die zijn airco is precies een diepvries, maar daar zit dan ook 12jaar tussen, zal wel normaal zijn. Die testen doen ze normaal binnenkort in de garage ivm airco.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Nee, want het is niet meer voorgevallen, zal even gewoon dampje geweest zijn.