Rook uit blaasmonden bovenste deel dashboard

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Ik was gisteren aan het rijden, het was druk verkeer, dus moest wel paar keer op de remmen gaan staan, airco stondt aan, toen een passagier me attent maakte dat er rook uit de blaasmonden kwam, ik ging er toen van uit dat het van de verdamper zal komen van de airco of dergelijke...
Toch wil ik het fijne hier eens van weten, toen mn remschijven voorraan nieuw waren, samen met de blokken stond ik voor het rood licht en rookte mn auto van opzij, maar die moesten nog goed ingereden worden, en denk ook nie dat da kan dat die rook door blaasmonden zal komen.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29605
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Daar is al eens een topic over geweest, even de zoekfunctie gebruiken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

kijk even of je koelvloeistof niet verminderd is, kan zijn dat je een lekke kachelradiateur hebt.

Heel simpel maakt niet uit of je airco aanstaat, zet je verwarming vollop aan en als het goed is blaast hij weer rook uit de blaasmonden
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

vreemd, want de verwarming stond uit, omdat het warm was. Dus als er rook uit komt bij volle verwarming, met of zonder airco dan is er een lekkage, defect? Ik zal die andere topic eens beter opzoeken, misschien moet ik andere kenwoorden gebruiken.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

ik vond deze: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +blaasmond doch rook het niet naar koelvloeistof, naar niks eigenlijk, gewoon dashboard geur van de auto. En het was denk ik ook bij die temperatuurstand zoals in die topic beschreven, wel jammer dat die persoon niet laat weten of het nu in orde is of niet. Ik moet binnenkort mijn riemen laten vervangen, alsook mijn waterpomp, AC compressor afstellen ook ineens. Maar als die radiator dan ook nog es kapot is, dan zal het weer de prijs van een halve auto worden in de garage. Morgen tijdens de pauze op het werk zal ik nog eens goed testen, bij volle bak verwarming... of het nog gebeurd.
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Na testen vanaf motor op bedrijfstemp. is en ook tijdens het rijden, geen rook of damp meer zien uitkomen. Heb volledig warm getest, volledig koud, AC af, AC aan, naar temp 18/19/20 geschakeld, en niks te zien. Ik denk dat het gewoon een aircodamp is, zoals je ziet als je diepvriezer thuis opentrekt.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het is inderdaad gecondenseerde lucht. Waar het precies door wordt veroorzaakt weet ik niet, maar heb dat al eens eerder aan de hand gehad bij een 850. De airco was daarvan bijna leeg. Na repareren en vullen was het probleem over.

Kan me voorstellen dat het systeem te koud wordt, en daarom condenseert. Meet de uitstroom temperatuur eens? Wellicht de temp sensor op het koelblok defect, of de druksensor in de koelleiding als deze te laag is.

Functioneert het systeem verder goed?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Het is ook al 2 jaar geleden geloof ik dat de AC bijgevuld is met R134 en gevacuumeerd. Nu het al een ganse kost gaat zijn om het groot onderhoud te doen (en riemen, waterpomp, ac compressor afstellen, magneetkoppeling nazien bijstellen, brandstofpomp afstellen), dat ik nog even ga wachten om terug bij te vullen en of te vacuumeren. Voor de rest werkt alles goed, alleen als ik met de S40 rij van een kennis, die zijn airco is precies een diepvries, maar daar zit dan ook 12jaar tussen, zal wel normaal zijn. Die testen doen ze normaal binnenkort in de garage ivm airco.
Gebruikersavatar
Jurijn
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 12.08.2013 - 23:57

Heb ik ook gehad, is niets om je druk om te maken.
Volvo S60 2.4D 2002 Heico||
Volvo 240 Turbo 1984 ||
Volvo 850 T5 ||
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

Nee, want het is niet meer voorgevallen, zal even gewoon dampje geweest zijn. :-)
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”