brandstoftank leeg - foute display

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
scholes
Starter

Hallo iedereen,

heb een klein irritant probleempje. Het pijltje van mijn brandstoftank staat op laatste streepje (nog één blokje) en toch viel ik zonder brandstof. Was dus nog zo'n 150 km verwijderd van een lege tank (ik zat aan 830km), normaal doe ik er en kleine 1000-tal. Heb dit al tweemaal voorgehad.

Mijn wagen verbruikt dus plotsklaps 20% meer en de brandstof-display geeft een foute waarde aan.

Iemand een idee? wagen: V70 25D 140pk 2001
hadico
5th Gear member

Hoeveel kon je tanken toen hij stilviel, mogelijk blijft een van de twee vloters hangen of de hevelpomp in de tank werkt niet goed.
lika
1st Gear member

hallo,

Wij hebben afgelopen zondag zo'n zelfde iets gehad.

Comp. gaf aan dat we nog 230km konden rijden, tank zelf zat nog op eerste streepje, dus nog niet in het rood. We rijden op de cruisecontrol 120km en ineens valt de motor volledig uit. De boorcomputer geeft aan dat er onderhoud aanbevolen is. (welke heb ik vergeten en nu is het niet meer na te lezen). ANWB gebeld die snapte er ook niets van, wij hoorde nl. wel de brandstofpomp lopen als we in de auto zaten met het contact aan. Als je het brandstoffilter beet pakte trilde deze dus de pop liep. ANWB ons naar de benzinepomp gesleept, daar 63 liter diesel getankt, en dan maar proberen te starten. Niet dus, deed nog helemaal niets. ANWB comp. uitgelezen en deze gaf aan No fuel pressure - Fuel leak. Ze hebben de comp. gereset toen wou die nog niet starten. Toen hebben ze luchtfilter opengemaakt en er licht ether in gespoten, toen sloeg ie aan en weer af. Nog een keer en toen liep ie weer, beetje gas erophouden en na enige tijd liep ie weer normaal.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt. ANWB raadde ons aan afspraak bij Volvo te maken om dit na te kijken.
mus_t
1st Gear member

Hoe is dit probleem dan opgelost geraakt?

groeten

Thomas
lika
1st Gear member

het is niet opgelost, volvo kan niets meer uitlezen want dat heeft anwb al gedaan. nu maar afwachten wat er de volgende keer gebeurd.
we proberen hem nu iedere keer bij 3/4 lege tank weer vol te gooien.

angelique
denkweb
4th Gear member
Contacteer:

Dit fenomeen ken ik in een andere hoedanigheid.

Ik werk voor een bergingsbedrijf en ervaar dagelijks dat een aantal bestuurders zich blind staart op het verbruik vanaf de boordcomputer.

De verbruikscomputer berekent de te rijden afstand op basis van het gemiddelde verbruik en de geschatte tankinhoud, de actuele tankinhoud is daar niet nauwkeurig aan gekoppeld (bij geen enkel merk voor zover mij bekend).

Wanneer er dus een keertje wat minder rustig gereden wordt ga je de mist in... dat is waarom vrijwel elke auto een zogeheten brandstofmeter aan boord heeft. Rood = reserve, dat betekend dus simpelweg dat je al te ver hebt doorgereden en risico loopt. Vandaar ook dat het reservedeel niet met de kleur groen wordt aangeduidt.

De meeste manuals waarschuwen overigens voor dit fenomeen. Kijk voor het actuele brandstofpeil op uw brandstofmeter, niet op de verbruiksmeter (km tot tank leeg).

Het komt opvallend veel vaker voor bij leen- en huurauto's omdat deze nog wel eens leeg worden meegegeven en de rijstijl van de vorige berijder niet per definitie even rustig is geweest...

Bij een afwijking van de tankmeter-stand lijkt mij een lekke of hangende vlotter de oorzaak.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Oceanracer
Geartronic member

Zelf heb ik dat ook al eens bij de hand gehad.

- Het waarschuwingslampje brandde nog niet
- De BC gaf nog 110 tot 120 te rijden km's aan
- De auto op de oprit neergezet

En dan toch de volgende dag niet willen starten!!! :roll: Brandstof bijgevuld (jerrycan) en daarna startte hij wel gelijk!

Het moraal: Vertrouw niet op je BC of brandstofmeter maar zorg voor een jerrycan met reservebrandstof.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
FrankS60
5th Gear member

Ja de mijne stond scheef geparkeerd in de lengteas, startte ook niet tot er een jerrycannetje in ging! Zie overigens ook dit topic:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27192

Bijna zelfde verhaal!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gast

FrankS60 schreef:Ja de mijne stond scheef geparkeerd in de lengteas, startte ook niet tot er een jerrycannetje in ging! Zie overigens ook dit topic:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27192

Bijna zelfde verhaal!
Ja, zo kan je mooi rond linken :P
Klik op de link en dan op de eerst volgende link en je bent hier weer. :wink:
Thijs
7th Gear member

Ik wordt duizelig!! :tongue:
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
FrankS60
5th Gear member

ja als je een link-klik-dwangneurose hebt dan gaat t hier niet goed! ;)
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Nielsje
1st Gear member

afgelopen weekend ook probleem gehad met het niet willen starten.

De auto stond scheef geparkeerd in de lengteas, startte ook niet tot er een jerrycannetje in ging! Maar de auto heeft een hevelpomp (toch?). De brandstof moet in zo'n geval van de ene naar de ander kant worden gepompt.

Is de werking daarvan eenvoudig zelf te controleren?
Oceanracer
Geartronic member

Juist met dat hevelen gaat 't dus ergens mis, bij die van mij ook. Dus of die pomp nu niet goed werkt of dat de leiding poreus is, ik weet 't niet. Ik heb altijd extra benzine in de buurt, maar zou eigenlijk ook wel willen weten wat het nou precies is...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
alfapan
2nd Gear member

Ik tank altijd pas dik in het rood, altijd meer dan 70 ltr, zelfs 1 maal 73,5 liter. De BC geeft zelfs dan nog aan dat ik een leuk tochie kan maken...

Wel altijd de standpijp vol tot het randje.

Ik zou wel graag willen weten hoe de BC rekend, want heb er geen logica in kunnen ontdekken. Gem. Over laaste 30 km klopt ook niet.
Volvo 440
Fiat punto 1.9 jtd elx
Alfa romeo 156 1.9 jtd 8v edizione limitata nr.391
Alfa romeo 145 2.0 qv
Alfa romeo 159 1.9 jtd 16v distinctive (SQUADRA massimo, egr dicht,swirl vol open)
Fiat punto evo mylife 1.3jtd

Volvo V70 d5 move MY2005 (VOLVOTUNE eco-powertune, egr dicht)
JosW
5th Gear member

Zie de reactie van denkweb hierboven.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”