Dealers zijn mans genoeg om daarover desgewenst zelf in gesprek te gaan met VCNL.Marc Apeldoorn schreef:Ik vraag me wel af of de marge alleen maar bij de importeur blijft hangen. De Volvo dealer komt er denkelijk aardig bekaaid af (er waren volvo dealers die geeneens een auto voor handelsprijs wilde inruilen op een PHIV, ze raakten de V60 toch wel kwijt...
Superfunky's supertransactie en andere fiscale bedenkingen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dat zal best Ben, maar het is uit luxe dat er m.n. in Noord Nl dealerbedrijven worden overgenomen...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Niels, je zou kunnen overwegen om eerst eens proberen te begrijpen wat mijn bedrijf doet, voordat je er een mening over hebt. Wij hebben geen klanten en wij wentelen geen risico's af op anderen.NielsPHEV schreef:Wat jij omschrijft als het "managen van risico's" klinkt nobel maar is in de praktijk "zorgen dat je klanten gemiddeld een groter risico loopt dan jijzelf" anders kan je er niet aan verdienen, zo simpel is dat.
Onze competentie is het dragen van verantwoordelijkheid en risico voor het beschikbaar maken van kapitaal in de economie. Het risico van deze liquiditeit wordt gedragen door het vermogen dat wij hiervoor uit eigen middelen in onderpand geven. Onze verdiensten bestaan uit het gladstrijken van minimale inefficiënties in de markt. Dat is een verdienste die iedere partij in de markt ons graag gunt omdat hij zich hierdoor verzekerd weet van de juiste prijs in een efficiënte markt (iets dat je van de PiH markt niet kunt zeggen). Die verdienste is overigens een fractie van een promille van wat wij dagelijks omzetten.
Ik snap wel dat bashen van mensen in de financiële wereld heel populair is (en soms is dat terecht), maar de echte wereld is toch echt anders. Kom eens lunchen, dan laat ik je zien wat we doen. Zet er een flesje op dat je je mening bijstelt.
Ik betaal jaarlijks een half tot een heel miljoen aan belasting. Mag ik dan misschien bovengemiddeld kritisch zijn over de zaken waaraan het geld wordt besteed?NielsPHEV schreef: Maar leg me nou eens uit je veracht de manier waarop Volvo de auto verkoopt, het subsidie systeem vind je enorme onzin en toch koop je de Volvo (met wat extra korting) en maak je uitputtend gebruik van alle subsidieinstrumenten om vervolgens de indruk te wekken als ware je een echte Robin Hood..
Toegegeven, zonder de subsidieboom was ik waarschijnlijk niet op het idee gekomen om er naar te kijken, maar de PiH koop ik vooral ook omdat ik vind dat dit de eerste serieuze poging is een concept neer te zetten dat hout snijdt. Dat vind ik omdat deze auto de berijder automatisch "groen" zal laten rijden wanneer dat zinvol is (namelijk binnen de bebouwde kom en op secundaire wegen). Vervolgens heb ik een hele bak op- en aanmerkingen op dit concept te beginnen met de onzin van subsidies. Wat mij betreft zijn die morgen afgeschaft, maar aangezien ze er zijn neem ik deel aan het spel en bekijk hoe ik het voordeel kan maximaliseren. Niet echt om het geld, gewoon omdat ik er lol in heb.
Giftig werd en word ik alleen als ik zie dat mijn (en jouw) belastingcenten naar Volvo gaan ipv naar een lagere aanschafprijs voor berijders omdat men via een sluw maximalisatie model de marge opstuwt. Dit terwijl het in een dergelijke verstoorde markt logisch zou zijn als Volvo zou redeneren: kostprijs + (normale) marge = prijs - subsidies = verkoopprijs.
Vervolgens blijkt die verkoopprijs dan lager te zijn dan je reguliere modellen en wat gebeurt er dan? Dan explodeert de afzet van dit fantastische product en heeft de subsidie effect. Volvo wil dit natuurlijk niet want dan kannibaliseert zij haar eigen producten ten behoeve van een gesubsidieerd product en wordt er bovendien minder verdiend. Allemaal prima, maar hou dan op met je gejank dat je de wereld beter wil maken.
Je hebt dus gelijk, ik zou mijn afkeer meer op het subsidiesysteem moeten richten dan op de partij die de centjes met een bulldozer naar binnen aan 't schuiven is. Goed plan, we gaan Dijsselbloem en Weekers maar eens een briefje sturen.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Tijdens de Sneak Preview van de 2014 modellen werd er gezegd: De gelukkige mensen die een 2014 PIH mogen kopen. Dat geeft me niet het gevoel dat het leveren voor een scherpe prijs een van die prio's was.Marc Apeldoorn schreef:Ik vraag me wel af of de marge alleen maar bij de importeur blijft hangen. De Volvo dealer komt er denkelijk aardig bekaaid af (er waren volvo dealers die geeneens een auto voor handelsprijs wilde inruilen op een PHIV, ze raakten de V60 toch wel kwijt...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ooh wij zijn..en heel onrendabel Nederland met ons, ook eeuwig dankbaar voor die 1mio in belasting.. :notworthy:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
mag ik een keer zeggen dat ik dit een prettige passage vind om te lezen Franck?Superfunky schreef: Toegegeven, zonder de subsidieboom was ik waarschijnlijk niet op het idee gekomen om er naar te kijken, maar de PiH koop ik vooral ook omdat ik vind dat dit de eerste serieuze poging is een concept neer te zetten dat hout snijdt. Dat vind ik omdat deze auto de berijder automatisch "groen" zal laten rijden wanneer dat zinvol is (namelijk binnen de bebouwde kom en op secundaire wegen). Vervolgens heb ik een hele bak op- en aanmerkingen op dit concept te beginnen met de onzin van subsidies. Wat mij betreft zijn die morgen afgeschaft, maar aangezien ze er zijn neem ik deel aan het spel en bekijk hoe ik het voordeel kan maximaliseren. Niet echt om het geld, gewoon omdat ik er lol in heb.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Even een misverstand wegnemen, VNL bepaald zelf GEEN verkoopprijzen, Volvo AB bepaald die voor ieder individueel land.
Als je dan toch zo graag iemand een briefje wil schrijven
Volvo Cars AB
Amazonvägen,
418 78 Göteborg, Zweden
@ SF, treed je ook op in theaters?
Als je dan toch zo graag iemand een briefje wil schrijven
Volvo Cars AB
Amazonvägen,
418 78 Göteborg, Zweden
@ SF, treed je ook op in theaters?
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat lijkt me een mooie afsluiting van dit topic.Superfunky schreef: Je hebt dus gelijk, ik zou mijn afkeer meer op het subsidiesysteem moeten richten dan op de partij die de centjes met een bulldozer naar binnen aan 't schuiven is. Goed plan, we gaan Dijsselbloem en Weekers maar eens een briefje sturen.
We gaan verder met dat waar dit forum voor bedoeld is.
Als liefhebbers praten over Volvo's.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70