Superfunky's supertransactie en andere fiscale bedenkingen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Marc Apeldoorn schreef:Ik vraag me wel af of de marge alleen maar bij de importeur blijft hangen. De Volvo dealer komt er denkelijk aardig bekaaid af (er waren volvo dealers die geeneens een auto voor handelsprijs wilde inruilen op een PHIV, ze raakten de V60 toch wel kwijt...
Dealers zijn mans genoeg om daarover desgewenst zelf in gesprek te gaan met VCNL.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Dat zal best Ben, maar het is uit luxe dat er m.n. in Noord Nl dealerbedrijven worden overgenomen...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

NielsPHEV schreef:Wat jij omschrijft als het "managen van risico's" klinkt nobel maar is in de praktijk "zorgen dat je klanten gemiddeld een groter risico loopt dan jijzelf" anders kan je er niet aan verdienen, zo simpel is dat.
Niels, je zou kunnen overwegen om eerst eens proberen te begrijpen wat mijn bedrijf doet, voordat je er een mening over hebt. Wij hebben geen klanten en wij wentelen geen risico's af op anderen.
Onze competentie is het dragen van verantwoordelijkheid en risico voor het beschikbaar maken van kapitaal in de economie. Het risico van deze liquiditeit wordt gedragen door het vermogen dat wij hiervoor uit eigen middelen in onderpand geven. Onze verdiensten bestaan uit het gladstrijken van minimale inefficiënties in de markt. Dat is een verdienste die iedere partij in de markt ons graag gunt omdat hij zich hierdoor verzekerd weet van de juiste prijs in een efficiënte markt (iets dat je van de PiH markt niet kunt zeggen). Die verdienste is overigens een fractie van een promille van wat wij dagelijks omzetten.

Ik snap wel dat bashen van mensen in de financiële wereld heel populair is (en soms is dat terecht), maar de echte wereld is toch echt anders. Kom eens lunchen, dan laat ik je zien wat we doen. Zet er een flesje op dat je je mening bijstelt.

NielsPHEV schreef: Maar leg me nou eens uit je veracht de manier waarop Volvo de auto verkoopt, het subsidie systeem vind je enorme onzin en toch koop je de Volvo (met wat extra korting) en maak je uitputtend gebruik van alle subsidieinstrumenten om vervolgens de indruk te wekken als ware je een echte Robin Hood..
Ik betaal jaarlijks een half tot een heel miljoen aan belasting. Mag ik dan misschien bovengemiddeld kritisch zijn over de zaken waaraan het geld wordt besteed?
Toegegeven, zonder de subsidieboom was ik waarschijnlijk niet op het idee gekomen om er naar te kijken, maar de PiH koop ik vooral ook omdat ik vind dat dit de eerste serieuze poging is een concept neer te zetten dat hout snijdt. Dat vind ik omdat deze auto de berijder automatisch "groen" zal laten rijden wanneer dat zinvol is (namelijk binnen de bebouwde kom en op secundaire wegen). Vervolgens heb ik een hele bak op- en aanmerkingen op dit concept te beginnen met de onzin van subsidies. Wat mij betreft zijn die morgen afgeschaft, maar aangezien ze er zijn neem ik deel aan het spel en bekijk hoe ik het voordeel kan maximaliseren. Niet echt om het geld, gewoon omdat ik er lol in heb.
Giftig werd en word ik alleen als ik zie dat mijn (en jouw) belastingcenten naar Volvo gaan ipv naar een lagere aanschafprijs voor berijders omdat men via een sluw maximalisatie model de marge opstuwt. Dit terwijl het in een dergelijke verstoorde markt logisch zou zijn als Volvo zou redeneren: kostprijs + (normale) marge = prijs - subsidies = verkoopprijs.
Vervolgens blijkt die verkoopprijs dan lager te zijn dan je reguliere modellen en wat gebeurt er dan? Dan explodeert de afzet van dit fantastische product en heeft de subsidie effect. Volvo wil dit natuurlijk niet want dan kannibaliseert zij haar eigen producten ten behoeve van een gesubsidieerd product en wordt er bovendien minder verdiend. Allemaal prima, maar hou dan op met je gejank dat je de wereld beter wil maken.
Je hebt dus gelijk, ik zou mijn afkeer meer op het subsidiesysteem moeten richten dan op de partij die de centjes met een bulldozer naar binnen aan 't schuiven is. Goed plan, we gaan Dijsselbloem en Weekers maar eens een briefje sturen.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Marc Apeldoorn schreef:Ik vraag me wel af of de marge alleen maar bij de importeur blijft hangen. De Volvo dealer komt er denkelijk aardig bekaaid af (er waren volvo dealers die geeneens een auto voor handelsprijs wilde inruilen op een PHIV, ze raakten de V60 toch wel kwijt...
Tijdens de Sneak Preview van de 2014 modellen werd er gezegd: De gelukkige mensen die een 2014 PIH mogen kopen. Dat geeft me niet het gevoel dat het leveren voor een scherpe prijs een van die prio's was.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ooh wij zijn..en heel onrendabel Nederland met ons, ook eeuwig dankbaar voor die 1mio in belasting.. :notworthy:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24662
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Superfunky schreef: Toegegeven, zonder de subsidieboom was ik waarschijnlijk niet op het idee gekomen om er naar te kijken, maar de PiH koop ik vooral ook omdat ik vind dat dit de eerste serieuze poging is een concept neer te zetten dat hout snijdt. Dat vind ik omdat deze auto de berijder automatisch "groen" zal laten rijden wanneer dat zinvol is (namelijk binnen de bebouwde kom en op secundaire wegen). Vervolgens heb ik een hele bak op- en aanmerkingen op dit concept te beginnen met de onzin van subsidies. Wat mij betreft zijn die morgen afgeschaft, maar aangezien ze er zijn neem ik deel aan het spel en bekijk hoe ik het voordeel kan maximaliseren. Niet echt om het geld, gewoon omdat ik er lol in heb.
mag ik een keer zeggen dat ik dit een prettige passage vind om te lezen Franck?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Even een misverstand wegnemen, VNL bepaald zelf GEEN verkoopprijzen, Volvo AB bepaald die voor ieder individueel land.
Als je dan toch zo graag iemand een briefje wil schrijven
Volvo Cars AB
Amazonvägen,
418 78 Göteborg, Zweden

@ SF, treed je ook op in theaters?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Superfunky schreef: Je hebt dus gelijk, ik zou mijn afkeer meer op het subsidiesysteem moeten richten dan op de partij die de centjes met een bulldozer naar binnen aan 't schuiven is. Goed plan, we gaan Dijsselbloem en Weekers maar eens een briefje sturen.
Dat lijkt me een mooie afsluiting van dit topic.

We gaan verder met dat waar dit forum voor bedoeld is.
Als liefhebbers praten over Volvo's.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”