Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
rrrroadrunner
1st Gear member

Ben schreef:Voor alle opmerkingen, aanvullingen en verbeteringsvoorstellen: KLIK
Dat werkt helaas niet ,zie screenshot :-)

Als u meeleest, geachte heren van volvo, zie onder het bericht dat ik had willen versturen.......

beste mensen,

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe V40 opgehaald. Topwagen, en keurig afgeleverd met aandacht voor de klant. Goed weggedrag, fijne stoelen, perfecte afwerking en alles werkt zoals het moet. Maarrrrr dat sensus connected touch is echt een misser. Heeft iemand bij volvo dit wel eens geprobeerd alvorens het in auto's te zetten? Echt?

problemen:
- automatisch laden van navigatie. Dat duurt nu veel te lang. Sta je met draaiende motor te wachten en komen mensen vragen of alles goed is. Ja, alles is goed, behalve m;n navigatie.... Duurde in m'n seat precies 1 seconde.
- hoezo die veiligheidsmelding (met vertraging, alsof het nog niet langzaam genoeg ging, grrrr) die je steeds weg moet klikken? Dat weet ik na een paar keer wel hoor, ik heb een rijbewijs ;-)
- Dat touchscreen kan je maar lastig bedienen, zit net te ver weg. jammer dat je dan zo afhankelijk bent van de ingave. Als ik klik op 1 van de opgeslagen adressen, hoezo moet ik dan nog een paar keer bevestigen? Gewoon klik en go, toch?
- verkeersinfo in igo is echt slecht: hij blijft maar omleidingen voorstellen die nergens op slaan, zelfs als ik instel dat ie dat pas moet doen als de winst meer als 30 min is. Ook is de info veel te veel vertraagd, lijkt wel tmc.... Des te vreemder dat het in maps perfect is. Kan dat niet gekoppeld worden?
- flitsinfo van coyote is echt totaal nutteloos. Niemand gebruikt het, dus er zit geen info in. En dan nog betalen ook? Hier moet gewoon een flitsmeister app in zitten.
- touchscreen werkt niet met radio en spraakherkenning niet met sct. Ook valt de radio compleet weg als navigatie iets roept. Het zijn dus 2 systemen die over elkaar heengebakken zijn. Das echt slordig
- hoezo werkt de volvo als hotspot? Die moet je zelf verzorgen! Jammer dat er geen simcard inzit en dat je zelf nog een dongel moet kopen, waarvan je maar moet hopen dat ie werkt want daar hoor ik veel mensen over klagen dat ze het niet aan de gang krijgen.
- die app store is een lachertje. Staat niets in wat al niet geinstalleerd is.

Suggesties ter verbetering: automatische start van navigatie bij contact aan, en heel gauw igo in het kanaal gooien en tomtom app installeren. Dat kan makkelijk, het is een android afgeleide. Dan is die navigatie meteen up to date, met flits en verkeersinfo die wel klopt, en allemaal in 1 programma ipv versplinterd over 3 apps.

kijk ook maar es hier, ik ben niet de enige. http://www.volvoforum.nl/viewtopic.php? ... sc&start=0

Hoop op snelle verbetering, ik moet me erg beheersen niet gewoon een tomtom te gaan halen en die op het touchscreen te plakken.

groeten,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 R-design
440 turbo
zakraket
4th Gear member

Dat werkt helaas niet ,zie screenshot
Haha, ben je er ook achter. Volvo wil helemaal geen klachten ;)

Ik had afgelopen week het idee dat we Volvo ook nog op een andere manier kunnen bereiken, via Facebook. Ik stel voor dat we allemaal vrienden worden van Volvo (dat is denk ik zo gebeurd) en dat we dan allemaal onze ervaringen/wensen op de pagina van Volvo zetten, bijv. via een bericht. Wel met enige nuance natuurlijk.
Een beetje serieus bedrijf gaat daar op de juiste manier mee om en ik denk dat het een stuk beter werkt dan via dealers (beter dan via mijn dealer iig). Ik zie al wel dat op diverse klachten/opmerkingen direct een reactie van "Volvo Cars Nederland" komt.

edit: iGo gaan ze echt niet loslaten. Daar is gewoon een commercieel contract mee afgesloten. Zelfs al zou Volvo willen komen ze daar niet zomaar onderuit.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

Ik ga volgende week naar de IAA. Ben benieuwd of mijn navigatiesysteem het gaat doen tijdens de reis. Nu is de Frankfurt Messe geen uitdaging om te bereiken, maar het is toch fijn om een navigatiesysteem te kunnen gebruiken.

Gelukkig heeft mijn schoonvader een TomTom :D
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Ben
Executive Member
Contacteer:

rrrroadrunner schreef:
Ben schreef:Voor alle opmerkingen, aanvullingen en verbeteringsvoorstellen: KLIK
Dan denk ik dat de server op het tijdstip dat je het probeerde net even in onderhoud was want als ik nu op die link (http://www.volvocars.com/nl/top/about/P ... ulier.aspx) klik zie ik dit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
zakraket
4th Gear member

Herko_ter_Horst schreef: Heb je liever dat Volvo een brak systeem blijft voeren?
Natuurlijk! Dan zijn ze tenminste verplicht om er aan te blijven sleutelen tot het wel iets is. Wat heb ik nou aan andere nieuwe systemen die ik toch niet krijg? Dat is leuk voor nieuwe kopers, ik/wij hebben er helemaal niets aan.

Ik denk dat ze volgende week gewoon SCT introduceren op die beurs, zonder enige wijziging (of misschien dat de langbeloofde softwareupdate met minimale aanpassingen daar inmiddels wel in zit).
Marketingverhalen zijn altijd beter dan de werkelijkheid en deze beurs is pas de eerste gelegenheid voor Volvo om voor een groot publiek en de wereldpers SCT in het voetlicht te zetten.
Ik trap er niet in dat ze nu ineens met wél iets fantastisch komen...

De mensen die zich hier mee bezig houden zijn ws. niet eens op de hoogte van het feit dat de eerste gebruikers (wij dus) last hebben van diverse problemen:
1- slechte danwel geen GPS
2- géén extra (beloofde) software
3- gebrekkige integratie
4- allerlei gebruikersonvriendelijke aspecten.

Ad 1: ik denk vnl. een hardwareprobleem. Een gebrekkige chip, ws. zelfs hardware van enige jaren oud (>4jr zou me niet verbazen). Het is tenslotte "maar" een Parrot-unit en de framerate van iGo laat niet over in vergelijk met een Androidtelefoon van 3 jaar oud.

Ad 2: Volvo gaat deals sluiten met betaalde apps en die apps gaan wij krijgen... Daarmee verdienen ze geld (en dat is de enige reden dat Volvo bestaat, het is geen liefdadigheidsfonds) en zolang ze geen deals hebben komen er geen apps beschikbaar.
Of ze moeten tot inkeer komen en boel vrijgeven...

Ad 3: ik vind de integratie nog niet zo slecht al kan het beter. Uiteindelijk blijft het gewoon een standalone-systeem waar Volvo maar héél mondjesmaat invloed op heeft (al was het maar omdat Parrot er tussen zit) dus ik verwacht niet dat ze hier veel in kunnen veranderen. Kent iemand manieren om een Android-systeem extern te besturen of toegang te krijgen? Als die er zijn zullen het er niet veel zijn en zal Volvo moeten gaan pionieren.

Ad 4: veel zaken zijn gewoon inherent aan het gebruik van een Androidtelefoon (Android OS). Volvo zou een complete schil met volledige integratie van apps (bijv. iGo extern aansturen) moeten schrijven om hier écht verbetering in aan te brengen.
Gaat niet gebeuren: het zal altijd een of andere launcher blijven die apps opent, zoals nu. Dat is gewoon hoe Android werkt.
Zit je in de app, dan ben je toegewezen op de bouwer van de apps.

Een aantal dingen zou Volvo vrij gemakkelijk kunnen verbeteren al dan niet i.s.m. Parrot:
- softwarematige resetmogelijkheid SCT (anders dan je auto afzetten)
- GPS-update/resetmogelijkheid (bijv via een GPS-status app, simpele oplossing)
- automatisch starten van bepaalde zaken (via een app? simpele oplossing)
- SCT langer laten draaien als de auto uit gaat (langer dan 5 min, zodat je niet alles opnieuw hoeft te starten bij een tankstation)
- audio niet volledig onderbreken bij routeaanwijzingen?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
rrrroadrunner
1st Gear member

Ben schreef:
rrrroadrunner schreef:
Dan denk ik dat de server op het tijdstip dat je het probeerde net even in onderhoud was want als ik nu op die link (http://www.volvocars.com/nl/top/about/P ... ulier.aspx) klik zie ik dit:
klopt, ik ook. Tot je het invult en wilt verzenden..... Ik probeer het af en toe nog eens een keer, en als het niet goed komt ga ik het wel persoonlijk mededelen bij de dealer. Kunnen ze niet zeggen dat ze het niet wisten ;-)
V40 R-design
440 turbo
Kurt1975
4th Gear member

Get!em schreef:
arnoud schreef:
Get!em schreef: Even het engelse artikel erbij gezocht van Volvo media/persberichten.
Daar staat gewoon SCT in.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... -new-level

Ik ga vooralsnog dus uit van het positieve: Volvo gaat echt wel wat doen aan SCT om de gebruikservaring te verbeteren.
Ik haalde het V60 / S60 persbericht aan, niet die van de S80 / V70.

Maar we zullen zien inderdaad :)
*ik moet beter lezen..

De V60/S60 heeft in het engels inderdaad ook alleen
"Sensus Connect" staan
https://www.media.volvocars.com/global/ ... he-volvo-6
In verband met de press release eerder deze week, ik vermoed ook dat het gaat over connected touch.
Als je bij gerelateerde video's gaat kijken, daar staat het eerste promo filmpje van connected touch tussen.
Wat ik niet begrijp in de bescrijving in het artikel is volgende tekst:
"The Digital Display theme colours are also echoed in the all-new connected infotainment system".
Misschien valt dit bij de update van wk 41/42 te verwachten?
Dat zou betekenen dat ze er toch werk van maken!
Afwachten dus ...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
arnoud
8th Gear member

Uit het persbericht van vandaag:

Business Pack Connect voor S60/ V60 en XC60
Met het nieuwe Business Pack Connect kan de consument zeer voordelig gebruik maken van een aantal veel gevraagde opties. Het nieuwe Sensus Connect is een doorontwikkeling van het bekende Sensus systeem. Uitgangspunten zijn: verbinding met Internet, een nieuw uiterlijk, verbeterde snelheid van reageren en intuïtieve bediening door middel van geavanceerde spraakbesturing.

Het Business Pack Connect bestaat uit:
Metallic lak (S60 & V60)
Sensus Connect met High Performance Audio
Sensus Navigatie
Park Assist achter
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
bokkie
1st Gear member

Omdat ik veel problemen had met de GPS ( 2 weken geen fix gehad) heeft de dealer mijn GPS ontvanger op het dashboard gemonteerd. Dit geeft wel een iets betere ontvangst maar nog steeds niet altijd een (snelle) fix.

De laatste dagen kreeg ik pas een fix na ca. 45 min rijden, dit is natuurlijk niet acceptabel. Ik hoop dat de update van week 42 wat verandering brengt in deze problemen...
Ben
Executive Member
Contacteer:

Er komt nieuwe software in week 40 en nog een keer in week 46.
Daarna moeten de bestaande systemen goed functioneren.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
santu001
4th Gear member

Opvallend dat de updates worden uitgesplitst. Hopelijk wijst dat op meerdere vernieuwingen en aanpassingen, maar positief dat men er mee bezig is. Hopelijk tevens een update in market aanbod.

Wat me wat dat betreft nog de meeste "zorgen" baart, is dat op het forum van de Parrot Asteroid Smart men de standaard GPS ontvanger allemaal vervangt voor een ander (beter) type, ondanks de hogere software versie. Ik hoop dus dat de software updates het probleem wel adequaat kunnen oplossen.

Dat gezegd hebbende, zorgen is een groot woord, want eigenlijk heb ik niet eens zo vaak uitval, eerder sporadisch...
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
zakraket
4th Gear member

Ben schreef:Er komt nieuwe software in week 40 en nog een keer in week 46.
Daarna moeten de bestaande systemen goed functioneren.
Dat zou mooi zijn (als het verbetering brengt). Waar komt deze info vandaan en weet deze bron ook of SCT nu al vervangen gaat worden door iets anders? (M.a.w. of Volvo SCT 3 maanden na de intro al laat vallen?)
ferretje
4th Gear member

Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
zakraket
4th Gear member

nou...het wordt er allemaal niet duidelijker op zo.

(btw in dat topic staat nergens dat in er week 40/46 updates komen voor SCT)
Bluemagics
4th Gear member

Ik weet niet of iemand hier dit weet. maar toch ben ik heel benieuwd wat voor type kabel er gebruikt wordt om het scherm met de head-unit te verbinden. Is dit een HDMI of gewone analoge kabel?
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Jaromir
3rd Gear member

ex-Mooseman schreef:nog een roddel/gerucht. Het modeljaar 2013 zou al voorzien zijn van een aanraakscherm. Enkel de software zou nog ontbreken...
en hoe komen we aan dit gerucht :)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
arnoud
8th Gear member

Bluemagics schreef:Ik weet niet of iemand hier dit weet. maar toch ben ik heel benieuwd wat voor type kabel er gebruikt wordt om het scherm met de head-unit te verbinden. Is dit een HDMI of gewone analoge kabel?
Geen van beide, hij hangt met een speciale kabel aan de data bus van de auto.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
gebla
2nd Gear member

arnoud schreef:
Bluemagics schreef:Ik weet niet of iemand hier dit weet. maar toch ben ik heel benieuwd wat voor type kabel er gebruikt wordt om het scherm met de head-unit te verbinden. Is dit een HDMI of gewone analoge kabel?
Geen van beide, hij hangt met een speciale kabel aan de data bus van de auto.
Volgens deze tekening is het gewoon een losse kabel:

Afbeelding
santu001
4th Gear member

Kreeg net een melding dat er een update was.... Straks even proberen. 147.88
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
twcoolen
3rd Gear member

santu001 schreef:Kreeg net een melding dat er een update was.... Straks even proberen. 147.88
Ik ook, nog niet geïnstalleerd.

Afbeelding
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”