v70 2.4 170 pk of v70 2.5 10v

Voor kenners: de "Roffel"
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

beste mensen

nieuw op dit forum en ben al enige tijd opzoek naar een goed onderhouden v70 exemplaar.

nu heb ik er 2 gevonden, v70 2.5 10v 1997 , 266000km gelopen (nl auto boekjes niet compleet) auto rijdt prima,,..

en een v70 2.4 5cyl 170 pk, uit 2000 met 270000km , deze heeft bij 145000 een g3 installatie gekregen (zilvergrijs nl auto alle boekjes erbij) auto rijdt prima

graag jullie ongezouten mening..

groet Vincent
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Laat ze hier even zien zou ik zeggen. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

handbak of automaat?
Volvo for life
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Beide handbak, had inmiddels al gelezen dat de 2.4 geen goede combi is met lpg (ivm met vaste stoters..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dat is idd een minpuntje...
maar de verdere specs?
Volvo for life
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Afbeelding
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Afbeelding
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Afbeelding
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Afbeelding
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Afbeelding

(schakelaar was defect, is reeds gerepareerd,)
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

bart simpson schreef:dat is idd een minpuntje...
maar de verdere specs?

Grijze:

TE KOOP VOLVO V70 2.4 20V 170PK LPG-G3
BOUWJAAR 2000
GOED ONDERHOUDEN EN ALLE BEURTEN BIJ GESCHREVEN
AIRCO KOUD
ELEK RAMEN VOOR+ACHTER
CENTRALE VERGRENDELING OP AFSTAND
LICHTMETAAL 16 INCH MET NIEUWE BANDEN
NET GROTE BEURT GEHAD
NIEUWE PENBOUBINES
NIEUWE AIRCO POMP
NIEUWE STABILISATOR
NIEUWE VEREN
NIEUWE KOPLAMPEN EN KNPPERLICHTEN
NIVAUREGELING ACHTER
AFNEEMBARE TREKHAAK
HALF LEDEREN INTERIEUR
STOELVERWARMING
HONDEREK ACHTERIN
ROLHOES
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Afbeelding
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Afgaande op de foto's vind ik de zilveren er beter uit zien. Interieur ziet er veel verzorgder uit dan de groene. Grijze heeft blokjes grill en mistlampen, geeft de auto veel meer 'smoel' dan de groene.
Ik zou voor de grijze gaan :)
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Candisa
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39

Ik heb een 2.4 170pk in een V70N op LPi, vaste stoters zijn alleen maar in het nadeel dat ze gesteld moeten worden.

Langs de andere kant, als je een auto koopt met 3 ton op gas, dan komt een koprevisie sowieso wel een keer de kop op steken als je een beetje met de auto wilt doen, en dan zijn vaste stoters natuurlijk wel wat goedkoper dan hydraulische...
...ware het niet dat die 1997'er er maar 10 van zitten heeft, dus waarschijnlijk maakt het weinig uit.

Persoonlijk zou ik voor de LPG-wagen uit 2000 gaan:
- in tegenstelling tot de mijne, heeft die auto eerst gewoon anderhalve ton op benzine gereden, dus dat scheelt slijtage.
- Evenveel kilometers op 3 jaar minder, dus waarschijnlijk wat minder korte stukjes = minder slijtage
- Verzorgder + strakker uiterlijk met de upgrades/opties

Tenzij de 1997 wagen een flink stuk goedkoper is, goedkoper genoeg om na inbouw van een lpg-installatie nog wat extra over te hebben voor optische en technische opfrissing...

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Zou ook voor de grijze gaan (ondanks dat de groene een mooier geluid heeft :P )

Zou persoonlijk eerder voor deze gaan http://link.marktplaats.nl/712159218
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

het is niet zo dat ik perse een gastank wil,..dit zat er toevallig in,.. maakt mij niets uit...


groene is al met al 800 goedkoper,..(komt nwe achterklep in ,.zit onderaan beetje roest,..Ik hoorde de druklager,..komt ook nieuw erin..hij vernieuwd dan direct de kering tussen bak en motor mocht die lek zijn. op de klep monteren we nw spoiler in kleur gespoten,..(zit nu niet op)
nwe apk. nwe luxe kentekenplaten.

dan nieuw demper eindstukje,..

(dr is wl iets met abs sensor,..lampje brand,.. geeft aan dat het de achterste zijn maar die zijn nieuw....??)
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

The Volvoboy schreef:Zou ook voor de grijze gaan (ondanks dat de groene een mooier geluid heeft :P )

Zou persoonlijk eerder voor deze gaan http://link.marktplaats.nl/712159218
Nou daar ben ik geweest,.. die wil jij niet op je oprit!
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Hm, dan wordt de groene ook het overwegen waard. (deurpaneel zit er weer op neem ik aan?). Mooie SC-805 erin, LM velgen eronder (heb ik nog wel voor je) en karren :)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
vincent-mk1
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43

Welke LM heb je voor me, en past een sc 805 zonder probleem? Enig idee hoe t zit met de abs?
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Deze velgen: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 34#1213834

SC-805 past zonder problemen, mits de bedrading origineel is.

ABS lampje brandt meestal vanwege een slechte soldering in de controller, kan opnieuw gesoldeerd worden.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”