Of ik laat de lpg eruit halen... Omdat t geen goede combi is..
Is t nwe motortype 2.4 5 cyl net zo betrouwbaar en sterk als de 2.5 5cyl. ?
v70 2.4 170 pk of v70 2.5 10v
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
€800,- goedkoper en e.e.a. wordt aangepakt...
Goh, ik zou alsnog voor de jongere, zilvergrijze gaan eigenlijk:
- De kofferklep van de groene wordt vervangen omwille van roest, géén goed teken voor de rest van de auto als je het mij vraagt.
- Algemeen veel nettere indruk (professioneel poetsen, misschien zelfs wat schade aan in- of exterieur laten herstellen, dat kost ook allemaal wat)
- LPG maakt je niet uit zeg je, het scheelt anders echt wel flink aan de pomp. Als ik zie hoeveel ik telkens kwijt ben aan het aftoppen van mijn benzinetank waarmee ik enkel start en korte stukjes rij, in verhouding tot wat een volle tank LPG maar kost, dan ben ik echt wel blij dat er LPG in zit. Prestatieverlies op LPG is er niet, in tegendeel, ik vind dat de motor juist soepeler rijdt en een stuk rustiger loopt op LPG, wat verklaard kan worden door het hoge octaangetal van LPG.
Puur technisch én auto-emotioneel gezien zou ik de 2.5 10v (samen met de 2.3 T5) prefereren boven de 2.4 20v, maar tussen die 2 auto's, met de gegevens tot nu toe gekend/zichtbaar... Toch maar de 3 jaar jongere, nettere 2.4 lpg-wagen!
Isabelle
Goh, ik zou alsnog voor de jongere, zilvergrijze gaan eigenlijk:
- De kofferklep van de groene wordt vervangen omwille van roest, géén goed teken voor de rest van de auto als je het mij vraagt.
- Algemeen veel nettere indruk (professioneel poetsen, misschien zelfs wat schade aan in- of exterieur laten herstellen, dat kost ook allemaal wat)
- LPG maakt je niet uit zeg je, het scheelt anders echt wel flink aan de pomp. Als ik zie hoeveel ik telkens kwijt ben aan het aftoppen van mijn benzinetank waarmee ik enkel start en korte stukjes rij, in verhouding tot wat een volle tank LPG maar kost, dan ben ik echt wel blij dat er LPG in zit. Prestatieverlies op LPG is er niet, in tegendeel, ik vind dat de motor juist soepeler rijdt en een stuk rustiger loopt op LPG, wat verklaard kan worden door het hoge octaangetal van LPG.
Puur technisch én auto-emotioneel gezien zou ik de 2.5 10v (samen met de 2.3 T5) prefereren boven de 2.4 20v, maar tussen die 2 auto's, met de gegevens tot nu toe gekend/zichtbaar... Toch maar de 3 jaar jongere, nettere 2.4 lpg-wagen!
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zelf vind ik de 10V lekkerder rijden dan de 20V, wat ontspannener. Die 30 extra paardjes komen er alleen uit als je de motor helemaal uitmelkt, maar in de praktijk heb je meer aan soeplesse.
Het is erg moeilijk te zien aan de foto's, dus wat dat betreft is het moeilijk een keuze maken. Als de groene helemaal netjes wordt gemaakt en ook nog eens een stuk goedkoper is zou ik daar de voorkeur aan geven. Op de foto doet de zilveren gewoon een stuk netter aan, maar je kunt daar alleen wat over zeggen als je bij de auto staat.
Ik zou de grijze al niet nemen vanwege het LPG wat erin zit. Je kunt het er wel uit halen, maar als je al slijtage aan de kleppen hebt zul je vroeg of laat toch iets moeten repareren. En dat is een vrij omvangrijke reparatie.
Uiteindelijk komt het erop neer hoe de auto erbij staat, beter een auto zonder roest op de belangrijke plaatsen, dan eentje die al begint. Er is dan geen houden meer aan, en je weet dat je de komende jaren in een "roestbak" rijdt.
Het is erg moeilijk te zien aan de foto's, dus wat dat betreft is het moeilijk een keuze maken. Als de groene helemaal netjes wordt gemaakt en ook nog eens een stuk goedkoper is zou ik daar de voorkeur aan geven. Op de foto doet de zilveren gewoon een stuk netter aan, maar je kunt daar alleen wat over zeggen als je bij de auto staat.
Ik zou de grijze al niet nemen vanwege het LPG wat erin zit. Je kunt het er wel uit halen, maar als je al slijtage aan de kleppen hebt zul je vroeg of laat toch iets moeten repareren. En dat is een vrij omvangrijke reparatie.
Uiteindelijk komt het erop neer hoe de auto erbij staat, beter een auto zonder roest op de belangrijke plaatsen, dan eentje die al begint. Er is dan geen houden meer aan, en je weet dat je de komende jaren in een "roestbak" rijdt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
Ik snap echt niet waarom die LPG zo een groot nadeel zou zijn, als ik over de combinatie van Volvo en LPG hoor praten, dan hoor ik altijd "och, 4 ton, koprevisietje en dan doen ze nog eens 3-4 ton"...
Die LPG zit er in die grijze ook nog geen 3 ton in (in tegenstelling tot in mijn V70N met dezelfde motor die het ook nog prima doet), dus die kan echt wel nog even door.
De voortijdige koprevisie en het regelmatiger (let op die "-er", want bij een benzine moet dat ook gecontroleerd worden bij een grote beurt, liefst tussendoor ook even) controleren en eventueel stellen van de kleppen, die haal je er ruimschoots uit door het veel goedkopere verbruik.
Voor het vermogen moet je het inderdaad niet doen, dat komt alleen vrij bij achterlijke toerentallen. Ik heb dezelfde motor in mijn V70N en wist dit voor ik die kocht, anders zou ik me waarschijnlijk flink bekocht voelen qua prestaties.
Puur qua motor zou ik dan ook de 2.5 10v met hydraulische klepstoters prefereren, maar dat roest onderaan de kofferklep en het algeheel afgeleefdere voorkomen doet mij toch argwanen over de staat van de rest van de auto...
Die €800,- ben je zéér snel kwijt als je vroegtijdige reparaties moet uitvoeren of de wagen misschien zelfs uiteindelijk uit ellende buiten gooit voor wat de gek er voor geeft.
Mijn V70N was ook een goedkope, niet al te verzorgde, maar dat scheelde ook wel een stuk meer centen dan een keurig exemplaar met vergelijkbare specificaties waar het voor mij telt (LPG, Cruisecontrol, lichte vracht, trekhaak).
Moest ik maar €800,- moeten opleggen hebben voor een jongere, keurigere, dan had ik hem laten staan.
Isabelle
Die LPG zit er in die grijze ook nog geen 3 ton in (in tegenstelling tot in mijn V70N met dezelfde motor die het ook nog prima doet), dus die kan echt wel nog even door.
De voortijdige koprevisie en het regelmatiger (let op die "-er", want bij een benzine moet dat ook gecontroleerd worden bij een grote beurt, liefst tussendoor ook even) controleren en eventueel stellen van de kleppen, die haal je er ruimschoots uit door het veel goedkopere verbruik.
Voor het vermogen moet je het inderdaad niet doen, dat komt alleen vrij bij achterlijke toerentallen. Ik heb dezelfde motor in mijn V70N en wist dit voor ik die kocht, anders zou ik me waarschijnlijk flink bekocht voelen qua prestaties.
Puur qua motor zou ik dan ook de 2.5 10v met hydraulische klepstoters prefereren, maar dat roest onderaan de kofferklep en het algeheel afgeleefdere voorkomen doet mij toch argwanen over de staat van de rest van de auto...
Die €800,- ben je zéér snel kwijt als je vroegtijdige reparaties moet uitvoeren of de wagen misschien zelfs uiteindelijk uit ellende buiten gooit voor wat de gek er voor geeft.
Mijn V70N was ook een goedkope, niet al te verzorgde, maar dat scheelde ook wel een stuk meer centen dan een keurig exemplaar met vergelijkbare specificaties waar het voor mij telt (LPG, Cruisecontrol, lichte vracht, trekhaak).
Moest ik maar €800,- moeten opleggen hebben voor een jongere, keurigere, dan had ik hem laten staan.
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
+ veel!edraket schreef:Zelf vind ik de 10V lekkerder rijden dan de 20V, wat ontspannener. Die 30 extra paardjes komen er alleen uit als je de motor helemaal uitmelkt, maar in de praktijk heb je meer aan soeplesse.
Het is erg moeilijk te zien aan de foto's, dus wat dat betreft is het moeilijk een keuze maken. Als de groene helemaal netjes wordt gemaakt en ook nog eens een stuk goedkoper is zou ik daar de voorkeur aan geven. Op de foto doet de zilveren gewoon een stuk netter aan, maar je kunt daar alleen wat over zeggen als je bij de auto staat.
Ik zou de grijze al niet nemen vanwege het LPG wat erin zit. Je kunt het er wel uit halen, maar als je al slijtage aan de kleppen hebt zul je vroeg of laat toch iets moeten repareren. En dat is een vrij omvangrijke reparatie.
Uiteindelijk komt het erop neer hoe de auto erbij staat, beter een auto zonder roest op de belangrijke plaatsen, dan eentje die al begint. Er is dan geen houden meer aan, en je weet dat je de komende jaren in een "roestbak" rijdt.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24.06.2013 - 22:43
Dank jullie voor de reacties tot zover. De enige roest zit aan de achterklep onderaan, niet bij de spatbordranden, niet onder de accu, heel klein beetje onder de instapdorpel vooraan,..waar de meesten het hebben. (onder de sierstrip)
De km wat er gereden zal worden met de auto zal plm 10k zijn, vandaar wel of geen gas.. maakt mij niets uit. Vindt het persoonlijk gewoon minder dat je overal leest dat de 2.4 geen goede kandidaat is voor gas.
Wat me wel opviel, is dat het een beetje vochtig was onder de mat , bestuurderskant.
(en ik vind zelf de kleur erg mooi, groen, codes kleur weet ik zo niet) de andere is niet zilvergrijs maar heet anders.
Maar mocht 1 van jullie mensen een mooie weten te staan, hou ik me zeer aanbevolen!
grt
De km wat er gereden zal worden met de auto zal plm 10k zijn, vandaar wel of geen gas.. maakt mij niets uit. Vindt het persoonlijk gewoon minder dat je overal leest dat de 2.4 geen goede kandidaat is voor gas.
Wat me wel opviel, is dat het een beetje vochtig was onder de mat , bestuurderskant.
(en ik vind zelf de kleur erg mooi, groen, codes kleur weet ik zo niet) de andere is niet zilvergrijs maar heet anders.
Maar mocht 1 van jullie mensen een mooie weten te staan, hou ik me zeer aanbevolen!
grt