Zal ik een geheimpje verklappen???jvov60 schreef:Ja, leuk, laten we het over flippers hebben :violent1:
Als 't ff meezit krijg ik flippers op m'n PiH!!!!
Zal ik een geheimpje verklappen???jvov60 schreef:Ja, leuk, laten we het over flippers hebben :violent1:
Nee, dat is ook niet zo, het is andersom (is me inmiddels duidelijk). Ze remmen auto's voor andere landen dan NL. Daarom krijg ik de "Duitse" auto's naar alle waarschijnlijkheid na 1/1. Ieder land heeft de productie gekregen die ze is toegezegd, de productie vd landen die hun aantal niet haalden is naar NL productie gegaan. Alle meerverkopen boven het aan hen toegezegde aantal anders dan die van NL, zijn naar de "new specs" productie gegaan.Montalbano schreef:Nou ik kan me echt niet voorstellen dat Volvo bewust auto's voor NL gaat afremmen tot na 1-1. Die zullen alles op alles zetten om dit jaar zoveel mogelijk auto's op kenteken te kunnen zetten in Nederland.
Wellicht betekent het gewoon dat alle geplaatste bestellingen met certificaat en in de extra productie voor dit jaar, al voor week 46 geproduceerd zullen worden.
Top!!! Foto's!!! En heel houden!Bluemagics schreef:Nu onderweg naar Gorinchem om mijn auto af te halen!
Niet bedoeld als leedvermaak, maar:Superfunky schreef:...Daarom krijg ik de "Duitse" auto's naar alle waarschijnlijkheid na 1/1...
Nee, want het was/is een ingecalculeerd risico. In het negatiefste scenario betaal ik de lagere prijs in 5 jaar terug aan bijtelling. Dat was het me sowieso waard want ik wilde:jvov60 schreef:Niet bedoeld als leedvermaak, maar:Superfunky schreef:...Daarom krijg ik de "Duitse" auto's naar alle waarschijnlijkheid na 1/1...
Geen spijt dat je de NL reserveringen hebt geannuleerd? Ik zou er enorm van balen om nu 5 jaar lang toch 7% bijtelling te moeten betalen.
Ik vind je stappen moedig en het getuigt van karakter, maar het pakt niet echt voordelig voor je uit.
De paar extra's die er na 1-1 (misschien, lijkt me niet zeker) op zitten maken dat niet goed.
Ik maakte me (ten onrechte dus) ff zorgen...Superfunky schreef:Dus, don't worry, in ieder scenario blijft het een goede trade, maar ik had het (en zou het nog altijd) heel mooi hebben gevonden als 31/12 was gelukt! Het is meer het spel, niet de knikkers. Beroepsdeformatie denk ik![]()
!
uhhhh, toch een nadeeltje voor je gevonden (was wel ff zoeken): later rijden betekent ook korter rijden in een Beemer of Audi; immers levensverwachting minus later rijden = korter in BMW/Audi......Superfunky schreef: Met mij hoeft niemand medelijden te hebben, ik ga hier prima mee wegkomen!
he gettsie, waarom moet je me daar nou aan herinneren!!!pih60 schreef:uhhhh, toch een nadeeltje voor je gevonden (was wel ff zoeken): later rijden betekent ook korter rijden in een Beemer of Audi; immers levensverwachting minus later rijden = korter in BMW/Audi......Superfunky schreef: Met mij hoeft niemand medelijden te hebben, ik ga hier prima mee wegkomen!
Dan ben je te oud voor een BMW of een Audi.. Wordt het verplicht een Mercedes rijdenSuperfunky schreef:he gettsie, waarom moet je me daar nou aan herinneren!!!pih60 schreef:uhhhh, toch een nadeeltje voor je gevonden (was wel ff zoeken): later rijden betekent ook korter rijden in een Beemer of Audi; immers levensverwachting minus later rijden = korter in BMW/Audi......Superfunky schreef: Met mij hoeft niemand medelijden te hebben, ik ga hier prima mee wegkomen!![]()
Je hebt hier toch niet toevallig bedrijfsbesparing (12000) en privekosten (5x804) in 1 rekensom gezet?Superfunky schreef: Dus is de rekensom op voorhand: 12.000 - (5x804) = 7.980 in de tas (-/- nog paar euro premies, maar da's een paar tientjes)
nnaaaa, zo wordt het ingewikkeld! Ja, je hebt gelijk, het voordeel is iets lager omdat de 12k wel m'n resultaat verhoogt en ik daar 25% vpb over betaal, dus 4.980 in de tas. Daar blijft het dan bij, want ik betaal geen box 2. En dat voor 2 auto's, dus de moeite is in ieder geval betaaldIkeV70 schreef:Je hebt hier toch niet toevallig bedrijfsbesparing (12000) en privekosten (5x804) in 1 rekensom gezet?Superfunky schreef: Dus is de rekensom op voorhand: 12.000 - (5x804) = 7.980 in de tas (-/- nog paar euro premies, maar da's een paar tientjes)
Moet dit niet zijn: (12000 - 46% IB) - (5 x 804) = 2460,- in de tas.
Dan is dat een zakelijke korting.tomtom schreef:Volgens mij zijn die 12 mille de korting die SF ontvangt in Duitsland...