V60 PIH - bestelling, levering en kleur

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Superfunky
5th Gear member

jvov60 schreef:Ja, leuk, laten we het over flippers hebben :violent1:
Zal ik een geheimpje verklappen???
Als 't ff meezit krijg ik flippers op m'n PiH!!!!
Thom
5th Gear member

Zo kan je wel bezig blijven. Bij BMW was het ook altijd gedonder, met die motorische aanpassingen en actiemodellen. Als alles extreem meezit, en je dealer werkt maximaal mee, kán je de laatste update meepakken en registreren in 2013.

Je kan je afvragen of je het bijtellingsvoordeel van het laatste kwartaal moet laten schieten voor een trillend stuur en een omslachtige internetmogelijkheid.
zakraket
4th Gear member

Er staat dat het alleen in de 60-lijn niet meer leverbaar is.
In de regel erná staat dat het gewoon leverbaar blijft voor de andere modellijnen en zelfs in oudere modellen ingebouwd/besteld kan worden.

(Natuurlijk kan dat over 2 weken weer veranderen)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Montalbano
3rd Gear member

Nou ik kan me echt niet voorstellen dat Volvo bewust auto's voor NL gaat afremmen tot na 1-1. Die zullen alles op alles zetten om dit jaar zoveel mogelijk auto's op kenteken te kunnen zetten in Nederland.
Wellicht betekent het gewoon dat alle geplaatste bestellingen met certificaat en in de extra productie voor dit jaar, al voor week 46 geproduceerd zullen worden.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
BanRay
2nd Gear member

Dat Sensus Connect ziet er goed uit! Balen dat ik dat niet krijg. Maar ik hoop echt van harte dat bepaalde onderdelen wél naar Sensus 3.0 gaan (bijvoorbeeld die intuïtievere spraakbediening en de look & feel).

Weet iemand dat?
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
Superfunky
5th Gear member

Montalbano schreef:Nou ik kan me echt niet voorstellen dat Volvo bewust auto's voor NL gaat afremmen tot na 1-1. Die zullen alles op alles zetten om dit jaar zoveel mogelijk auto's op kenteken te kunnen zetten in Nederland.
Wellicht betekent het gewoon dat alle geplaatste bestellingen met certificaat en in de extra productie voor dit jaar, al voor week 46 geproduceerd zullen worden.
Nee, dat is ook niet zo, het is andersom (is me inmiddels duidelijk). Ze remmen auto's voor andere landen dan NL. Daarom krijg ik de "Duitse" auto's naar alle waarschijnlijkheid na 1/1. Ieder land heeft de productie gekregen die ze is toegezegd, de productie vd landen die hun aantal niet haalden is naar NL productie gegaan. Alle meerverkopen boven het aan hen toegezegde aantal anders dan die van NL, zijn naar de "new specs" productie gegaan.

Alle bestellingen in Duitsland die na 15/6 zijn ingevoerd zitten allemaal in de productieplanning na week 46 (muv auto's die al in voorbestelling stonden en die dus door Duitse dealers over het algemeen zonder extra korting aan NL klanten zijn verkocht).
Nu me daar meer duidelijk over is, vind ik het prima zo. De nieuwe specs zijn precies wat ik nog miste aangezien ik geen trek had ruim E1.000 voor een wifi hotspot te betalen, maar dit wel erg graag in de auto had willen hebben.

Nu langzaam duidelijk wordt hoe de productieplanning verloopt, geeft dat overigens ook duidelijkheid voor de NL-ers die nog in spanning zitten of ze 31/12 wel zullen halen. Ik zal ff uitleggen waarom:
2 weken geleden heb ik een Zweedse relatie laten informeren bij 2 Zweedse dealers wat de levertijd was. Hij kreeg terug: nu bestellen is eind nov begin dec leveren. Dit betekent dus dat er op dat moment nog Zweedse productie stuks over waren in run 1 van MY14, je kunt namelijk niet deze levertijd afgeven als je niet voor week 46 produceert.
Aangezien uit bovenstaande blijkt dat ze alle productie "afvullen" met auto's voor NL. m.i. betekent dit dat als je je auto voor 10.09 besteld hebt (toen belden we met Zweden), je nog in de productie tot week 46 zit en dat je zeker kunt zijn dat je 'm voor 31.12 krijgt.
Vanaf week 46 (11 november) begint run 2 van MY14 en is aflevering bijna zeker na 1/1. het enige dat dan nog mogelijk is, is een truc waarbij Volvo auto's op basis van chassisnummer op kenteken gaat zetten. De importeur kan dat, maar je kunt je wel afvragen of dat helemaal klopt aangezien officieel alleen auto's die fysiek "geland" zijn een kenteken mogen krijgen.
Bluemagics
4th Gear member

Nu onderweg naar Gorinchem om mijn auto af te halen!
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Superfunky
5th Gear member

Bluemagics schreef:Nu onderweg naar Gorinchem om mijn auto af te halen!
Top!!! Foto's!!! En heel houden!

Veel plezier he!
jvov60
4th Gear member

Superfunky schreef:...Daarom krijg ik de "Duitse" auto's naar alle waarschijnlijkheid na 1/1...
Niet bedoeld als leedvermaak, maar:

Geen spijt dat je de NL reserveringen hebt geannuleerd? Ik zou er enorm van balen om nu 5 jaar lang toch 7% bijtelling te moeten betalen.

Ik vind je stappen moedig en het getuigt van karakter, maar het pakt niet echt voordelig voor je uit.
De paar extra's die er na 1-1 (misschien, lijkt me niet zeker) op zitten maken dat niet goed.
evol
1st Gear member

Tot welk moment kan je nog wijzigingen op je bestelling doorgeven?
Don't hate the player, hate the game.
Montalbano
3rd Gear member

@SuperFunky: Geen speld tussen te krijgen, klinkt als een plausibel verhaal. En precies wat ik wil lezen, dus ongeacht of het wel of niet klopt vind ik dat het klopt haha.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Superfunky
5th Gear member

jvov60 schreef:
Superfunky schreef:...Daarom krijg ik de "Duitse" auto's naar alle waarschijnlijkheid na 1/1...
Niet bedoeld als leedvermaak, maar:

Geen spijt dat je de NL reserveringen hebt geannuleerd? Ik zou er enorm van balen om nu 5 jaar lang toch 7% bijtelling te moeten betalen.

Ik vind je stappen moedig en het getuigt van karakter, maar het pakt niet echt voordelig voor je uit.
De paar extra's die er na 1-1 (misschien, lijkt me niet zeker) op zitten maken dat niet goed.
Nee, want het was/is een ingecalculeerd risico. In het negatiefste scenario betaal ik de lagere prijs in 5 jaar terug aan bijtelling. Dat was het me sowieso waard want ik wilde:
- ingedekt zijn tegen politieke onbetrouwbaarheid
- niet meewerken aan het gedeeltelijk leegkiepen van de subsidiepot op de bankrekening van Volvo. Al zou ik het voordeel kwijtraken, dan komt dat geld ten goede van ons allen en dat is me ook iets waard.

Nou ben ik natuurlijk niet roomser dan de paus, sterker, ik ben gek op sluwe spelletjes. Dus de auto gaat naar mw. SF. Mw is onbezoldigd aanmerkelijk belanghouder in mijn vennootschap en dat betekent dat de auto bij haar in box 1 valt. Dat betekent: E 5.250 bijtellen. Op dat inkomen betaalt zij dan aan IB: E 1.942, echter, ze ontvangt ook E 3.139 aan heffingskorting (en jippie! daar komt in 2014 nog extra bij!), dus per saldo krijgt ze E 664 toe!

Nou is dat niet helemaal eerlijk, want zonder het inkomen kreeg ze ook E 2.001 HK, dus de eerlijk rekensom is dat de bijtelling 1.942-(3.139-2001)=804 per jaar kost.
Dus is de rekensom op voorhand: 12.000 - (5x804) = 7.980 in de tas (-/- nog paar euro premies, maar da's een paar tientjes), maar reken er maar op dat ik die 804 per jaar ook wel wegwerk via eigenbijdrages en weet ik veel wat m'n overbetaalde fiscalist allemaal gaat verzinnen.

Dus, don't worry, in ieder scenario blijft het een goede trade, maar ik had het (en zou het nog altijd) heel mooi hebben gevonden als 31/12 was gelukt! Het is meer het spel, niet de knikkers. Beroepsdeformatie denk ik :) :)!

Oh ja, en vergeet ook niet dat de MIA % in 2014 4% hoger is.
Dus 12k, + 4%, + wifi, + 2014 bouwjaar (dus hogere inruil). Met mij hoeft niemand medelijden te hebben, ik ga hier prima mee wegkomen!
RoaldH
6th Gear member

Superfunky schreef:Dus, don't worry, in ieder scenario blijft het een goede trade, maar ik had het (en zou het nog altijd) heel mooi hebben gevonden als 31/12 was gelukt! Het is meer het spel, niet de knikkers. Beroepsdeformatie denk ik :) :)!
Ik maakte me (ten onrechte dus) ff zorgen...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
pih60
2nd Gear member

Superfunky schreef: Met mij hoeft niemand medelijden te hebben, ik ga hier prima mee wegkomen!
uhhhh, toch een nadeeltje voor je gevonden (was wel ff zoeken): later rijden betekent ook korter rijden in een Beemer of Audi; immers levensverwachting minus later rijden = korter in BMW/Audi......
Superfunky
5th Gear member

pih60 schreef:
Superfunky schreef: Met mij hoeft niemand medelijden te hebben, ik ga hier prima mee wegkomen!
uhhhh, toch een nadeeltje voor je gevonden (was wel ff zoeken): later rijden betekent ook korter rijden in een Beemer of Audi; immers levensverwachting minus later rijden = korter in BMW/Audi......
he gettsie, waarom moet je me daar nou aan herinneren!!! :) :)
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Superfunky schreef:
pih60 schreef:
he gettsie, waarom moet je me daar nou aan herinneren!!! :) :)
Dan ben je te oud voor een BMW of een Audi.. Wordt het verplicht een Mercedes rijden :-)
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
IkeV70
5th Gear member

Superfunky schreef: Dus is de rekensom op voorhand: 12.000 - (5x804) = 7.980 in de tas (-/- nog paar euro premies, maar da's een paar tientjes)
Je hebt hier toch niet toevallig bedrijfsbesparing (12000) en privekosten (5x804) in 1 rekensom gezet?

Moet dit niet zijn: (12000 - 46% IB) - (5 x 804) = 2460,- in de tas.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
tomtom
3rd Gear member

Volgens mij zijn die 12 mille de korting die SF ontvangt in Duitsland...
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Superfunky
5th Gear member

IkeV70 schreef:
Superfunky schreef: Dus is de rekensom op voorhand: 12.000 - (5x804) = 7.980 in de tas (-/- nog paar euro premies, maar da's een paar tientjes)
Je hebt hier toch niet toevallig bedrijfsbesparing (12000) en privekosten (5x804) in 1 rekensom gezet?

Moet dit niet zijn: (12000 - 46% IB) - (5 x 804) = 2460,- in de tas.
nnaaaa, zo wordt het ingewikkeld! Ja, je hebt gelijk, het voordeel is iets lager omdat de 12k wel m'n resultaat verhoogt en ik daar 25% vpb over betaal, dus 4.980 in de tas. Daar blijft het dan bij, want ik betaal geen box 2. En dat voor 2 auto's, dus de moeite is in ieder geval betaald :)!
JeroenV60PHID
3rd Gear member

tomtom schreef:Volgens mij zijn die 12 mille de korting die SF ontvangt in Duitsland...
Dan is dat een zakelijke korting.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”