arnoud schreef:Flitsmeister lijkt me een leuk idee, maar ik kan me echt met de beste wil in de wereld niet voorstellen dat Volvo die applicatie toe gaat staan.
Waarom niet? iCoyote zit er ook in met vergelijkbare functionaliteit.....
GPS gaat bij mij echt wel sneller. Gisteren 12 satellieten zelfs, echter heb ik nooit de gps update gezien die vast zou blijven hangen. Voor en na de update niet.
Bij mij (na 5 dagen rijden), is GPS super snel. Zowel in iGo als in Kaarten (google maps). Altijd volle bak sattelieten (alle balkjes gevuld tot 3kwart bovenaan). Alleen de satellieten in het noorden (volgens GPS statusin iGo) zijn wat minder. Er is er altijd 1tje rood.
Tot nu toe, onderweg slechts 1x herbereking gehad vanwege slechte gps nauwkeurigheid, maar dat kwam waarschijnlijk door de afslag die onder een viaduct doorliep.
Verdere ervaringen:
Prima muziek omgeving. Ik kan 3 usb sticks invoeren en alle 3 krijgen een eigen icoon in SCT. Hij onthoud ook van alle 3 afzonderlijk het laatste nummer + afspeeltijd.
Ook is de cover-art van nagenoeg alle nummers aanwezig. Zelfs van artiesten die zeer onbekend zijn ( oekraine ). Ben er nog niet achter of hij ze van USB, of via internet ophaalt (gracenote). Het is in iedergeval Gracenote die de muziek van USB afspeelt.
http://www.gracenote.com/
Tegelijkertijd draaien van muziek, gps en andere apps gaat prima. Enige is dat de muziek onderbroken wordt door meldingen van andere apps.
Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik iGO volledig kan afsluiten halverwege een rit. Hij blijft in het geheugen hangen.
Verder is SCT snel, zeer snel. Reageert goed op beweging/vingers. Enige is dat je korte nagels moet hebben, soms reageert hij niet en moet je je volledige vinger er op leggen.
Melding van iGO bij opstarten is irritant, na 2x weet ik wel dat het onveilig is om navigatie te bedienen tijdens het rijden. Is niet uit te zetten.
Het automatisch opstarten van Apps lijkt me ook een goede aanvulling.
iGo vraag:
Als ik de kaart bekijk zonder route, dan is de rijrichting boven in de kaart.
Als ik navigeer met route, dan is de volgende afslag boven in de kaart.
Echter, die tweede is irritant. Rij ik bijv vanaf Hoogeveen naar Apeldoorn, dan rij je dus tussen Hoogeveen en Meppel met de rijrichting opzij, omdat de volgende afslag in Zwolle/Hattemerbroek zit.
Is iGo zo in te stellen dat ook tijdens navigeren de rijrichting boven is?