Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
zakraket
4th Gear member

Mijn dealer vertelde mij gisteren een nieuwtje: deze of volgende week komt er een update.

Ondanks dat ik hem disndag al gemaild had met de link naar bovenstaande update. Update is dus al geweest en de dealer loopt weer achter met zijn info (al doet ie zijn best)

M.b.t. update week 46
- Fijn dat er iets gedaan wordt aan "automatisch opstarten", ben benieuwd :) veelgevraagde functie lijkt me
- verbeterde zoomfunctie iGo: benieuwd wat dat inhoudt, hopelijk kun je uit/inzoomen in 3d-view
- Androidtelefoonaansluiten via USB voor muziek kan al...
- app met pakeerplaatsen. Wie verzint zoiets? :| iGo geeft al parkeerplaatsen aan!! Ga iets nuttigs doen, bijv. Parrot market vrijgeven.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
santu001
4th Gear member

Zeer benieuwd naar enkele functies en vooral naar 'meer'. Knoppen middenconsole ben ik erg blij mee. Hopelijk geld dit voor meerdere functies binnen SCT. Automatisch opstarten is een meer dan welkome aanvulling. Dus wel twee aanpassingen waar ik heel blij mee ben.

GPS gaat bij mij echt wel sneller. Gisteren 12 satellieten zelfs, echter heb ik nooit de gps update gezien die vast zou blijven hangen. Voor en na de update niet.

Betreft lege USB stick. Bij mij werkte het gewoon op de stick waar al me muziek al opstond, zolang hij maar in de root staat, maar begrijp de insteek. Echter heb ik met een of twee lege fat32 sticks wel moeite gehad.

Parking app? Snel omruilen voor flitsmeister oid of nog beter meer apps.

Maar wel thanks voor de bug revision list.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
arnoud
8th Gear member

Flitsmeister lijkt me een leuk idee, maar ik kan me echt met de beste wil in de wereld niet voorstellen dat Volvo die applicatie toe gaat staan.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Mike Philippens
3rd Gear member

santu001 schreef:Ik denk dat de grootste bottleneck de veiligheid en bediening zijn. Ik merk zelf dat het gewoon redelijk onveilig is om in de auto met een touchscreen te moeten werken. Dat je IGO alleen met touch kunt bedienen is eigenlijk met oog op veiligheid en de naam van Volvo not done.
Nee, dat is het niet. Je hoeft een Android nl niet alleen met touch te bedienen. Ik heb bv hier thuis een mini bluetooth toetsenbord met touchpad (muisvervanger) en als ik die koppel met mijn Samsung Note, kan ik die gewoon zo bedienen. Idem met een muis. Er verschijnt dan gewoon een muispijltje. Dat kan dus ook bij SCT.
Bij de oude RTI had je aan de achterkant van het stuur een pookje zitten waarmee je het RTI systeem kon bedienen. Ik zie geen enkele technologische belemmering om dat ook voor SCT te implementeren.

Maar nee, ze hebben heel veel moeite gedaan om het ding te castreren, maar niet om de bedienbaarheid veiliger of makkelijker te maken? Dat is raar. Mocht dat het grote bezwaar zijn en de reden voor Volvo om het af te stoten, is het allemaal nóg dommer als ik al aangaf. Dan hebben ze vanaf moment 1 al niet nagedacht.

Ik wil niet naar tegen Volvo doen, maar ik zit al dik 25 jaar in de ICT en als je het ook maar een klein beetje goed wil doen, definiëer je aan het begin in ieder geval je uitgangspunten, eisen en wensen. Als je dan de schijn wil ophouden dat je alles doet om het veilig te maken, dan zou een dergelijk systeem al direct afvallen.
Maar zoals ik al zeg: je kunt het ook makkelijk met een pookje of d-pad bedienen. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
ZX10r
5th Gear member

Maar voorlopig zitten we met een slecht (niet Volvo waardig) systeem en komt de opvolger er al aan. Volvo zou er goed aan doen een recall uit te voeren de zooi te vervangen. Zeker op een PIH, gezien de prijsstrategie welke ze daar gehanteerd hebben.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Tankiej
3rd Gear member

Een paar dagen geleden viel me op dat iGO schijnt te onthouden welke bestemmingen je vaak invoert vanaf welke locatie. Als iGO start heb je op het begin scherm onderaan twee bestemmingen staan uit je historie, dit zijn de twee punten die je het vaakste kiest vanaf dat vertrekpunt valt mij op :o

Wellicht dat de mensen met GPS problemen dit niet opvalt, omdat het misschien niet goed zal werken. Maar bij mij werkt GPS wel goed en het valt me op dat als ik vanaf huis vertrek, mijn werk twee werklocaties bovenaan staan. Vanaf die beide locaties (en volgens mij vanaf elke andere locatie), staat mijn thuis locatie bovenaan. Ik heb geen enkele opgeslagen locatie en ik heb ook geen thuis adres ingevoerd, dus daar haalt ie het niet vandaan in ieder geval Dit is wel erg handig imo :)

Niet dat ik navigatie nodig heb om naar werk/huis te komen, maar ik zet hem altijd aan om de GPS ontvangst te checken.
Get!em
3rd Gear member

arnoud schreef:Flitsmeister lijkt me een leuk idee, maar ik kan me echt met de beste wil in de wereld niet voorstellen dat Volvo die applicatie toe gaat staan.
Waarom niet? iCoyote zit er ook in met vergelijkbare functionaliteit.....

GPS gaat bij mij echt wel sneller. Gisteren 12 satellieten zelfs, echter heb ik nooit de gps update gezien die vast zou blijven hangen. Voor en na de update niet.
Bij mij (na 5 dagen rijden), is GPS super snel. Zowel in iGo als in Kaarten (google maps). Altijd volle bak sattelieten (alle balkjes gevuld tot 3kwart bovenaan). Alleen de satellieten in het noorden (volgens GPS statusin iGo) zijn wat minder. Er is er altijd 1tje rood.

Tot nu toe, onderweg slechts 1x herbereking gehad vanwege slechte gps nauwkeurigheid, maar dat kwam waarschijnlijk door de afslag die onder een viaduct doorliep.

Verdere ervaringen:
Prima muziek omgeving. Ik kan 3 usb sticks invoeren en alle 3 krijgen een eigen icoon in SCT. Hij onthoud ook van alle 3 afzonderlijk het laatste nummer + afspeeltijd.
Ook is de cover-art van nagenoeg alle nummers aanwezig. Zelfs van artiesten die zeer onbekend zijn ( oekraine ). Ben er nog niet achter of hij ze van USB, of via internet ophaalt (gracenote). Het is in iedergeval Gracenote die de muziek van USB afspeelt. http://www.gracenote.com/

Tegelijkertijd draaien van muziek, gps en andere apps gaat prima. Enige is dat de muziek onderbroken wordt door meldingen van andere apps.

Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik iGO volledig kan afsluiten halverwege een rit. Hij blijft in het geheugen hangen.

Verder is SCT snel, zeer snel. Reageert goed op beweging/vingers. Enige is dat je korte nagels moet hebben, soms reageert hij niet en moet je je volledige vinger er op leggen.

Melding van iGO bij opstarten is irritant, na 2x weet ik wel dat het onveilig is om navigatie te bedienen tijdens het rijden. Is niet uit te zetten.

Het automatisch opstarten van Apps lijkt me ook een goede aanvulling.

iGo vraag:
Als ik de kaart bekijk zonder route, dan is de rijrichting boven in de kaart.
Als ik navigeer met route, dan is de volgende afslag boven in de kaart.

Echter, die tweede is irritant. Rij ik bijv vanaf Hoogeveen naar Apeldoorn, dan rij je dus tussen Hoogeveen en Meppel met de rijrichting opzij, omdat de volgende afslag in Zwolle/Hattemerbroek zit.
Is iGo zo in te stellen dat ook tijdens navigeren de rijrichting boven is?
Tankiej
3rd Gear member

Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik iGO volledig kan afsluiten halverwege een rit. Hij blijft in het geheugen hangen.
Als je in een route zit kan je mbv de menu knop op je scherm, de optie Route annuleren kiezen. In het hoofdmenu van iGO als je op de menu knop drukt zie je een optie 'Exit' of 'Afsluiten'. Weet zo niet meer precies hoe die heet. Maar daarmee sluit je iGO af!
Ook kan je vanuit het kaartscherm een aantal keer op 'Exit' drukken op je stuur, dan gaat hij er ook uit :)
twcoolen
3rd Gear member

Ik heb nog steeds problemen met Zon op/Zon onder.

De tijdsinstellingen zijn na de update niet meer juist. Op dit moment moet ik GMT+0 inclusief zomertijd instellen om in iGO de juiste tijd te krijgen. Probleem nu is dat de Zon Op tijd dan 05:20 uur is, wat in deze tijd nog helemaal donker is. iGO schakelt echter dan al naar de dagstand. Hetzelfde geldt voor de middag, rond 17:26 schakelt iGO naar de nachtstand.

Iemand hier een oplossing voor?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Get!em
3rd Gear member

Nee, ik heb hetzelfde.
jongbj
2nd Gear member

Get!em schreef:Nee, ik heb hetzelfde.
Same here, ben wel blij te lezen dat het niet aan mij lag. Vreemde is dat als je iGo op automatisch zet, hij 2 uur voor gaat lopen.
iGo zou toch moeten weten dat wij niet in GMT+0 zitten.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
twcoolen
3rd Gear member

jongbj schreef:
Get!em schreef:Nee, ik heb hetzelfde.
Same here, ben wel blij te lezen dat het niet aan mij lag. Vreemde is dat als je iGo op automatisch zet, hij 2 uur voor gaat lopen.
iGo zou toch moeten weten dat wij niet in GMT+0 zitten.
Vooral omdat SCT zelf wel de juiste tijd/tijdzone hanteert.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Get!em
3rd Gear member

Kortom, iGO leest de GMT zone van SCT niet uit en voegt nogmaals de GMT +2 correctie uit indien hij op automatisch staat. Vervolgens gaat hij daarmee ook de dag/nacht weergave 2 uur verplaatsen (2 uur te vroeg! ).

Ook bij mij is het namelijk om 17 uur al nachtstand...
santu001
4th Gear member

Gisteren ook aangepast omdat de eindtijd van de route totaal niet klopte. Staat nu manueel op gmt+0.

Komisch detail. Ik had de route op hemelsbreed staan. Krijg je de vluchtroute i.p.v. de autoroute. Snel maar weer teruggezet. ;-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Tankiej
3rd Gear member

Ik heb de update niet uitgevoerd, tijd staat bij mij goed op GMT +2. Tijd zon op: 7.25, tijd zon onder: 19.34 :)

Ik twijfel ook of ik de update uit ga voeren. Hij werkt nu goed.. Iets met: don't fix what ain't broken? :P
Die volgende update lijkt me wel wat, als je in kan stellen welke apps automatisch moeten opstarten. Dus ik wacht daar wel op zolang ik geen problemen heb!
Mike Philippens
3rd Gear member

Get!em schreef:Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik iGO volledig kan afsluiten halverwege een rit. Hij blijft in het geheugen hangen.
Waarom wil je dat? Ik heb nooit goed begrepen waarom mensen task killer e.d. gebruiken onder Android. Het is niet nodig. Als de boel vastloopt of traag wordt door een specifiek programma, is het een slecht programma. Het heeft er niets mee te maken dat ie het suspend naar de achtergrond. Het doet daar niets en als het systeem geheugen nodig heeft, kiept ie 'm eruit.

Ook de hoeveelheid geheugen die over is, is een grote bron van misverstanden. Android is Linux (wat weer afgeleid is van Unix) en die wil nu eenmaal graag al het geheugen gebruiken. Het lijkt dus altijd vol. Maar het is niet zoals Windows dat ie daardoor traag wordt ofzo.

Gewoon laten gaan, het systeem weet wat ie doet.

Hoewel...ik bedenk me net dat dit Android 2.x is; die is misschien niet zo handig met geheugehbeheer. Wéér een extra reden om dat SCT niet te willen. De rest van de wereld zit al een tijdje op 4.x, 4.4 komt er aan, dus het is weer hopeloos verouderd.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ja maar Mike, is niet alles op dat gebied elke 4 maanden hopeloos verouderd ?
Als je wacht op het nieuwste blijf je wachten :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Get!em
3rd Gear member

Mike Philippens schreef:
Get!em schreef:Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik iGO volledig kan afsluiten halverwege een rit. Hij blijft in het geheugen hangen.
Waarom wil je dat? Ik heb nooit goed begrepen waarom mensen task killer e.d. gebruiken onder Android. Het is niet nodig. Als de boel vastloopt of traag wordt door een specifiek programma, is het een slecht programma. Het heeft er niets mee te maken dat ie het suspend naar de achtergrond. Het doet daar niets en als het systeem geheugen nodig heeft, kiept ie 'm eruit.
Ik begrijp volledig dat het niet nodig is met android. Ik gebruik al sinds de allereerste (G1) android en heb nagenoeg alle tussenliggende versies gehad.
Inderdaad alleen slechte apps die een afsluit commando nodig hebben. Heb al genoeg apps helpen verbeteren en zie nog wekelijks apps die het niet goed doen (door op de achtergrond allerlei datastromen en andere batterij slurpende zaken aan te laten staan)

In dit geval is het echter iGo die gewoon volledig blijft werken, incl GPS gebruik, meldingen, etc, dus niet in suspend modus gaat zoals normale apps.
Maar de oplossing door op het "first-screen van iGO via menu -> afsluiten "werkt prima! Dubbel exit (via knop op stuur) werkt niet.

Overigens is android 2.3 een prima stabiele versie die logischerwijs een keuze is voor Parrot/Volvo. Alleen de hoeveelheid geheugen in SCT is wat laag (indien er extra apps beschikbaar komen).
Tankiej
3rd Gear member

Mike Philippens schreef:
[...]
Ze hebben een Exit/Afsluiten optie ingebouwd in het menu, even als bij iCoyote en waarschijnlijk meer apps binnen SCT. Ik weet dat het voor standaard Android slecht is op je telefoon om tasks te killen, maar een app afsluiten dmv de optie in het menu is geen task killen. Dat is gewoon de app afsluiten. Ze hadden het vast niet in gebouwd als het gewoon afsluiten voor SCT ook zo slecht zou zijn :)
Get!em
3rd Gear member

Ik vraag me nog steeds af of Volvo van plan is Smartlink/Mirrorlink alsnog via een update beschikbaar te stellen. In de online help is deze nog steeds netjes aanwezig!
http://www.vcc.mobile-competence.com/se ... html#m1_u5

http://www.vcc.mobile-competence.com/se ... u5_p7.html
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”