Ik heb gisteren mijn 'nieuwe' S60 voor het eerst gepoetst. (onderaan een foto'tje). Ik ben geen ervaren poetser, mijn Mitsubishi Charisma uit '99 ging meestal gewoon door de wasstraat. Nu wil ik dat anders aan gaan pakken

Het was lastig goede producten te vinden hier in Litouwen. M.a.w. ik had de keuze bij de lokale 'bouwmarkt' uit een totaal van 2 shampo's en een aantal producten die op wax leken. Een hoop Pools waar ik me maar niet aan gewaagd heb ivm de taalbarriere :oops:
Ik heb de auto eerst goed gewassen (met emmertjes water, helaas geen tuinslang oid aanwezig bij de schoonouders...) en Arexons Super Shampoo met een microvezel handschoen. Vervolgens (na goed drogen) met Arexons Mirage Super Polish (en microvezel doekje om uit te wrijven). Kent iemand deze producten? De auto ziet er voor mijn leek ogen goed uit, het verwerkte erg makkelijk, maar de auto zag er voor de poetsbeurt ook al vrij goed uit.
Helaas zaten er een aantal doffe plekken op (ik denk van vogelpoep?) die niet weg zijn gegaan. Misschien dat ik later nog wel een fototje plaats met een vraag hoe dat op te lossen.
Lange introductie voor de uiteindelijke vraag: ik wil de trims ook gaan aanpakken, en ik heb goede dingen gelezen op dit forum over gekookte lijnzaadolie van de bouwmarkt. Helaas heeft mijn lokale bouiwmarkt (in Vilnius) dit product niet. Wel heb ik bij de supermarkt de gewone ongekookte (bederft na openen, koude persing) versie gevonden. Kan ik deze olie ook gebruiken? (Ik vermoed zelf van niet na het lezen van deze pagina: http://www.hout-olie.nl/contents/nl/d26 ... nolie.html).
En meteen een vraag over het interieur: ik wil het leer ook aan gaan pakken. Zit er erg veel verschil in een simpele basis leerbehandeling tov de professionelere producten? Tot nu toe kan ik hier lastig goede producten vinden. (Van de forumsponsor bestellen wordt misschien wat prijzig ivm verzendkosten....) Uiteraard blijf ik zoeken