Beste Forum leden.
Er is al een hoop geschreven over volvo automaten, maar mijn probleem ben ik nog niet tegengekomen.
Betreft een S80 2.4T 200pk AW55-5 automaat. Geen geartronic.
Als ik van met warme motor/automaat van D via N naar de R schakel heb ik direct aandrijving in de R.
Andersom levert een probleem op. Al ik van R via N naar D schakel duurt het een paar seconden voordat ik aandrijving heb. Dit gaat gepaard met een schok.
Heeft dit te maken met vervuiling?
Heb de auto 1 jaar geleden gekocht met 225.000 op de klok. Nooit geen problemen verder met de bak gehad. Alleen lichte bok tussen 2 en 3 verder goed.
Trekt goed, slipt in mijn ogen niet.
Heeft dit te maken met inwendige vervuiling in het ventielenblok en geeft een powerflush de oplossing van dit probleem?
Graag jullie inbreng.
Automaat S80
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30281
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Klinkt meer als een probleem van de automaat zelf in plaats van een probleem door vervuilde olie.
Je kunt de gok met powerflush wagen maar of het helpt?
Je kunt de gok met powerflush wagen maar of het helpt?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.03.2013 - 15:22
Heel vervelend. Ik heb het zelfde probleem. Ook alleen wanneer de motor warm is gedraaid. 2 x spoelen mocht niet baten. Sommigen zeggen speciale olie, anderen zeggen onzin. Mocht u er op korte termijn uitkomen wat het probleem is dan hoor ik dat graag van u.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 16:17
Het gekke is dat het probleem zich niet altijd voordoet. Bij tijd en wijle heb ik daar enkele dagen last van en zo kan het weer weken goed gaan.
Ray,
Ja hoor, hij is voorzien van een LPG G3 (Landi) installatie en heeft nu 252000 gelopen.
Ray,
Ja hoor, hij is voorzien van een LPG G3 (Landi) installatie en heeft nu 252000 gelopen.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.03.2013 - 15:22
Ik denk dat meneer liever hoort wat wel de oplossing is mario? Er kan wel degelijk een link zijn volgens lpg inbouwstation. Anyway ik heb me laten vertellen dat het waarschijnlijk de magneetkleppen in de bak zelf zijn die blijven hangen, spoelen met de originele olie bij een gerenomeerd bedrijf zou dus kunnne helpen? En anders kleppen vervangen, specialistisch werk dus. Waarschijnlijk schokt de automaat bij een bepaalde snelheid voordat deze overschakelt?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 16:17
Na weer een paar dagen feiloos te hebben gewerkt deed het probleem zich gister weer voor.
Overgeschakeld van LPG naar Benzine. Helaas, dat bracht niet het gewenste resultaat.
Ga nu toch maar eens voor de "goedkoopste" oplossing en dat is spoelen. Kijken wat dat gaat brengen.
Overgeschakeld van LPG naar Benzine. Helaas, dat bracht niet het gewenste resultaat.
Ga nu toch maar eens voor de "goedkoopste" oplossing en dat is spoelen. Kijken wat dat gaat brengen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Varioclean
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18.10.2012 - 11:26
- Locatie: Varsseveld
- Contacteer:
@bartje67,
vertraging bij inschakelen van D vanuit R kan wijzen op lage druk agv lagere druk in het kleppenhuis agv slijtage,
vaak komt deze vertraging niet alleen, maar slipt de bak ook wat meer of wordt er ook laat opgeschakeld,
meestal meten wij de interne slip in de bak en van de koppelomvormer om dit te meten, omdat het vaak moeilijk is om te voelen of bv de frictieplaten zelf ook slippen,
opnieuw inleren van de bak na spoelen wil ook nog wel eens helpen om vertragingen wegtewerken,
vertraging bij inschakelen van D vanuit R kan wijzen op lage druk agv lagere druk in het kleppenhuis agv slijtage,
vaak komt deze vertraging niet alleen, maar slipt de bak ook wat meer of wordt er ook laat opgeschakeld,
meestal meten wij de interne slip in de bak en van de koppelomvormer om dit te meten, omdat het vaak moeilijk is om te voelen of bv de frictieplaten zelf ook slippen,
opnieuw inleren van de bak na spoelen wil ook nog wel eens helpen om vertragingen wegtewerken,
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als je de bak van Ray inschakelt,denkt hij een aantal seconden en bonkt er dan met een klap in,ik heb met Vida de magneetkleppen gecontroleerd en er zit duidelijk verschil in spanning bij het inschakelen van de verschillende versnellingen,eentje geeft helemaal niets aan,die blijft op 0 MV staan en dat is niet goed.
Het zou zomaar een draadbreuk in de bak kunnen zijn of toch een defecte solenoid.
Olie is al twee keer vervangen inmiddels,,
Het vreemde is,hij doet het niet constant,soms rijdt hij paar dagen goed.
Even voor de duidelijheid,Ray is mijn broer..
Het zou zomaar een draadbreuk in de bak kunnen zijn of toch een defecte solenoid.
Olie is al twee keer vervangen inmiddels,,
Het vreemde is,hij doet het niet constant,soms rijdt hij paar dagen goed.
Even voor de duidelijheid,Ray is mijn broer..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
waarom sleutel je er niet gewoon een paar nieuwe solenoids in?