De Typische Volvorijder ..... bestaat niet

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
Mork
2nd Gear member

Ik ben wel benieuwd wat de typische Volvo rijder nu eigenlijk is.
Of hoe moet je je gedragen in het verkeer als je in een Volvo gaat rijden / rijdt. :D

In mijn ogen is de Volvo rijder iemand die veiligheid in een hoog aanzien heeft.
Wel van opschieten houdt maar nooit gevaarlijk.
En niet op het laatst nog even invoegd of ritst en anderen voorlaat.

Of heb ik het totaal mis en bestaat er helemaal niet zo iets als de Volvo rijder ?
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
Voskuh
2nd Gear member

Mork schreef:Ik ben wel benieuwd wat de typische Volvo rijder nu eigenlijk is.
Of hoe moet je je gedragen in het verkeer als je in een Volvo gaat rijden / rijdt. :D

In mijn ogen is de Volvo rijder iemand die veiligheid in een hoog aanzien heeft.
Wel van opschieten houdt maar nooit gevaarlijk.
En niet op het laatst nog even invoegd of ritst en anderen voorlaat.

Of heb ik het totaal mis en bestaat er helemaal niet zo iets als de Volvo rijder ?
Wat dacht je? Ik gooi hier even olie op het vuur zo vlak voor het weekend?
Dat is een pijnlijk punt bij sommigen hier ;)
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Mork
2nd Gear member

Wat dacht je? Ik gooi hier even olie op het vuur zo vlak voor het weekend?
Dat is een pijnlijk punt bij sommigen hier
Oeps......slik

Ik lees dat best wel veel mensen overstappen vanuit andere merken naar Volvo en tja ga je je dan anders gedragen ?
MarioC70
6th Gear member

Bewezen is dat de meeste Volvo rijders onnodige linksrijders zijn op 4 of 5 baans snelwegen.. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Quota
6th Gear member

MarioC70 schreef:Bewezen is dat de meeste Volvo rijders onnodige linksrijders zijn op 4 of 5 baans snelwegen.. :)
Oeps... :shock: Excuses, dan moet ik gaan uitkijken naar een ander merk...

Ik rijd zo vaak als ik kan op de meest rechtse rijbaan (waarbij ik consequent mijn richtingaanwijzer gebruik bij het wisselen van rijstrook). Hierbij wil ik uit frustratie soms wel eens iets eerder naar rechts gaan (wanneer mijn achterbumper nog maar 10 meter voorbij de voorbumper is van de auto die ingehaald heb). Maar dat komt omdat ik dan drie lege banen moet oversteken naar links om de betreffende auto voorbij te rijden. En nu je het zo meldt, daarmee zorg ik wel voor een erg onrustig verkeersbeeld... Bedankt voor deze reminder. Ik weet het, ik zal proberen mijn leven te beteren...

iemand nog suggesties voor welk automerk dan het beste bij mij zou passen?
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Zephyrus
2nd Gear member

Mork schreef: Ik lees dat best wel veel mensen overstappen vanuit andere merken naar Volvo en tja ga je je dan anders gedragen ?
Ik rij dagelijks 200km en het gedrag van de bestuurder lijkt mij niet echt samen te hangen met het merk :) .
BMW 4 (2017), Volvo V40 (2014), Volvo S40 (2011)
volvo-s40
4th Gear member

Ik heb nog geen petjes figuuren gezien in een Volvo. (hand boven aan het stuur, stoel = standje ligstand en een tering herrie uit de speakers)
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Voskuh
2nd Gear member

volvo-s40 schreef:Ik heb nog geen petjes figuuren gezien in een Volvo. (hand boven aan het stuur, stoel = standje ligstand en een tering herrie uit de speakers)
Ik zag vorige week nog een petje achter het stuur van een smurfenblauw V40 rdesign
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Mork schreef:Ik ben wel benieuwd wat de typische Volvo rijder nu eigenlijk is. Of hoe moet je je gedragen in het verkeer als je in een Volvo gaat rijden / rijdt.
Dat kunnen wij, als Volvorijders niet uitleggen. Dat kunnen alleen de berijders van andere merken ! Net zoals wij bijv. BMW, Audi en MB rijders karakteriseren.
En ongeacht het merk dat je rijdt, dien je je 'normaal' te gedragen in het verkeer.

En dat gebeurt dan ook gelukkig ..........

S80 rijders rijden als oude zakken d.w.z. zeer veilig dus ! V40 rijders gedragen zich als suffe vaders óf als 'sportieve' rijders, e.e.a. natuurlijk volledig afhankelijk of je een nieuwe of oude V40 rijdt.
PIH rijders gedragen zich zenuwachtig omdat ze steeds op zoek zijn naar laadpalen en daarbij worden afgeleid door de angst dat het bijtellingspercentage wordt verhoogd.
Land Rover rijders rijden als echte avonturiers tenminste als ze met een Defender rijden. Discovery rijders rijden heel voorzichtig als avonturiers in de categorie 'ik-wil-wel-maar-ik-kan niet".
BMW rijders, vooral in de 3-serie, rijden allemaal als sportieve petjes. Golf GTI rijders rijden erg agressief vooral als ze een BMW 3-petje zien.
Mercedes rijders rijden als bouwvakkers of taxichauffeurs.
Audi rijders rijden allemaal heel dicht langs de vangrail omdat ze anders de Volvo's R of T5 niet voorbij kunnen komen die, zelfs op een lege autosnelweg, constant op de linker rijbaan rijden.

Dit is slechts een kleine greep uit mijn objectieve waarnemingen .......
voskuh schreef:Ik zag vorige week nog een petje achter het stuur van een smurfenblauw V40 rdesign
Zie je nou wel, V40 rijders zijn petjes ! Vooral die in een R-design. Kun je in je dromen overigens wel héél sportief mee rijden ..........

Zo dan ga ik nu, bij een graadje of 28, maar weer een tankje leeg ploffen op de Harley want man, man, man wat zijn auto's toch ontzettend stomme voertuigen.
O ja Harley rijders: motorrijders puur incl. het bijbehorende gedrag !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
lint
Geartronic member

Dit is wel een heel hekel onderwerp.
Volgens mij heb je geen echte Volvorijders meer. Vroeger waren Volvorijders meestal rustige mensen die gesteld waren op stijl en comfort voor hun dagelijks vervoer, de oud geld types.
Tegenwoordig zijn er andere mensen ook Volvo gaan rijden maar meer om fiscale redenen, de nieuw/snel geld types.
De echte Volvorijders zijn in deze tijd helaas een minderheid geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Mork
2nd Gear member

O ja Harley rijders: motorrijders puur incl. het bijbehorende gedrag !
Oww die combi Harley - Volvo is dus helemaal nog niet zo gek :-)
jaapburg
4th Gear member

Ga eens op een willekeurige jachthaven kijken, vooral komende tijd. Dan zie je weer allemaal volvo rijders de laadcapaciteit van de stations volledig benutten met zeilzakken, kussens, blikken bier die over zijn..... Daar vind je wel een paar 'echte' volvorijders
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
diesel01
Geartronic member

Mijn enige reactie..ik ga niet inhoudelijk reageren.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
BlackSapphire
6th Gear member

Oh, ik heb wel zin in om hier even wat in te roeren. Ik vul Rob wat aan, en onderschrijf wat hij al opmerkte. :P

Zonder compleet te willen zijn: Je hebt de 'oude' Volvorijders: Zij rijden in een oude Volvo. Daarin heb je weer drie categorieën
a) de classic rijders. Liefhebbers, van mooie oude Volvo's, die ze met zorg koesteren. Ze rijden pittig, maar met zorg.
b) de geitewollensok-Volvo-rijders: ze rijden een wat aftandse oude station, een 200 serie Estate, of, een station uit de 700 serie. Ze wassen het ding weinig, en achterin ligt een paar laarzen, scharrelt de harige hond, en het ruikt ook naar natte hond. Deze Volvo-rijder rijdt ietwat nonchalant, rustig, maar ook slordig. Voor hem is de Volvo vooral praktisch in de zin van ruim en ecologisch verantwoord: Zie eens hoe zuinig we met grondstoffen omgaan in onze jaren 80 Volvo.." En als een onderhoudsbeurt gegeven moet worden bezoeken ze de buurtgarage, alwaar handige Harry zich door de Volvo-mechanica heenworstelt.
c) degene die met liefde een tweedehands Volvo hebben uitgezocht omdat ze een nieuwe niet kunnen of willen betalen, en trots zijn op hun koets. Ze zorgen er goed voor, geven netjes de beurten. Ze willen lang met de wagen rijden, balen als er weer wat stuk is -vooral in de ophanging of de electronica - maar blijven doorrijden, omdat het gewoon heerlijk rijdt, voor niet al te veel geld.

Dan is er ook nog de hippe Volvo-rijder: hij rijdt in een nieuwe V40, S60, V70 of S80. Geleased natuurlijk; het bedrijf kiest voor een profiel waarin niet patserigheid de sfeer bepaald, maar degelijkheid en tegelijk toch ook vlot en sophisticated. Deze rijder rijdt graag door, maar niet ten koste van anderen.
:)
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
RoyvW
3rd Gear member

diesel01 schreef:Mijn enige reactie..ik ga niet inhoudelijk reageren.
Aaah zo kom je aan meer dan 6000 berichten, weten we dat ook weer.

Jerermy Clarkson geeft al tijd een mooie schets over de gemiddelde Volvo rijder zo ook bij de test van de S60R. :o
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024

Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
RoyvW
3rd Gear member

BlackSapphire schreef:Oh, ik heb wel zin in om hier even wat in te roeren. Ik vul Rob wat aan, en onderschrijf wat hij al opmerkte. :P

Zonder compleet te willen zijn: Je hebt de 'oude' Volvorijders: Zij rijden in een oude Volvo. Daarin heb je weer drie categorieën
a) de classic rijders. Liefhebbers, van mooie oude Volvo's, die ze met zorg koesteren. Ze rijden pittig, maar met zorg.
b) de geitewollensok-Volvo-rijders: ze rijden een wat aftandse oude station, een 200 serie Estate, of, een station uit de 700 serie. Ze wassen het ding weinig, en achterin ligt een paar laarzen, scharrelt de harige hond, en het ruikt ook naar natte hond. Deze Volvo-rijder rijdt ietwat nonchalant, rustig, maar ook slordig. Voor hem is de Volvo vooral praktisch in de zin van ruim en ecologisch verantwoord: Zie eens hoe zuinig we met grondstoffen omgaan in onze jaren 80 Volvo.." En als een onderhoudsbeurt gegeven moet worden bezoeken ze de buurtgarage, alwaar handige Harry zich door de Volvo-mechanica heenworstelt.
c) degene die met liefde een tweedehands Volvo hebben uitgezocht omdat ze een nieuwe niet kunnen of willen betalen, en trots zijn op hun koets. Ze zorgen er goed voor, geven netjes de beurten. Ze willen lang met de wagen rijden, balen als er weer wat stuk is -vooral in de ophanging of de electronica - maar blijven doorrijden, omdat het gewoon heerlijk rijdt, voor niet al te veel geld.

Dan is er ook nog de hippe Volvo-rijder: hij rijdt in een nieuwe V40, S60, V70 of S80. Geleased natuurlijk; het bedrijf kiest voor een profiel waarin niet patserigheid de sfeer bepaald, maar degelijkheid en tegelijk toch ook vlot en sophisticated. Deze rijder rijdt graag door, maar niet ten koste van anderen.
Haha, heel goed samengevat! Vooral de 200-700 rijders, heeel erg herkenbaar!
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024

Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Mork
2nd Gear member

O ja Harley rijders: motorrijders puur incl. het bijbehorende gedrag
Ga eens op een willekeurige jachthaven kijken
Dan is er ook nog de hippe Volvo-rijder: hij rijdt in een nieuwe V40, S60, V70 of S80. Geleased natuurlijk
Mennn ik pas dan best wel in het "plaatje" ... hahahahahha :-)
Zephyrus
2nd Gear member

BlackSapphire schreef: Dan is er ook nog de hippe Volvo-rijder: hij rijdt in een nieuwe V40, S60, V70 of S80. Geleased natuurlijk;
...
Deze rijder rijdt graag door, maar niet ten koste van anderen.
Dat klopt eigenlijk nog wel 8) .
BMW 4 (2017), Volvo V40 (2014), Volvo S40 (2011)
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Een beetje Volvo rijder rijdt met dimlicht aan zoals Volvo dat jaren standaard deed, en weet hoe de richtingaanwijzer werkt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Thom
5th Gear member

Het enige zinnige dat je hierover kan zeggen is dat met de komst van de V40 D2 (al dan niet in R Design-trim) en de V60 PIH er niks zinnigs meer over te zeggen is. De portemonnee is doorslaggevend
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”