Mork schreef:Ik ben wel benieuwd wat de typische Volvo rijder nu eigenlijk is. Of hoe moet je je gedragen in het verkeer als je in een Volvo gaat rijden / rijdt.
Dat kunnen wij, als Volvorijders niet uitleggen. Dat kunnen alleen de berijders van andere merken ! Net zoals wij bijv. BMW, Audi en MB rijders karakteriseren.
En ongeacht het merk dat je rijdt, dien je je 'normaal' te gedragen in het verkeer.
En dat gebeurt dan ook gelukkig ..........
S80 rijders rijden als oude zakken d.w.z. zeer veilig dus ! V40 rijders gedragen zich als suffe vaders óf als 'sportieve' rijders, e.e.a. natuurlijk volledig afhankelijk of je een nieuwe of oude V40 rijdt.
PIH rijders gedragen zich zenuwachtig omdat ze steeds op zoek zijn naar laadpalen en daarbij worden afgeleid door de angst dat het bijtellingspercentage wordt verhoogd.
Land Rover rijders rijden als echte avonturiers tenminste als ze met een Defender rijden. Discovery rijders rijden heel voorzichtig als avonturiers in de categorie 'ik-wil-wel-maar-ik-kan niet".
BMW rijders, vooral in de 3-serie, rijden allemaal als sportieve petjes. Golf GTI rijders rijden erg agressief vooral als ze een BMW 3-petje zien.
Mercedes rijders rijden als bouwvakkers of taxichauffeurs.
Audi rijders rijden allemaal heel dicht langs de vangrail omdat ze anders de Volvo's R of T5 niet voorbij kunnen komen die, zelfs op een lege autosnelweg, constant op de linker rijbaan rijden.
Dit is slechts een kleine greep uit
mijn objectieve waarnemingen .......
voskuh schreef:Ik zag vorige week nog een petje achter het stuur van een smurfenblauw V40 rdesign
Zie je nou wel, V40 rijders zijn petjes ! Vooral die in een R-design. Kun je in je dromen overigens wel héél
sportief mee rijden ..........
Zo dan ga ik nu, bij een graadje of 28, maar weer een tankje leeg ploffen op de Harley want man, man, man wat zijn auto's toch ontzettend stomme voertuigen.
O ja Harley rijders: motorrijders puur incl. het bijbehorende gedrag !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.