Automatisch slot - hoe zit het precies

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

Ik rij een Volvo V40 2.0T 2003.

het viel mij vanmorgen op dat ik de auto van het slot deed,
en deze binnen 10 minuten (schatting) weer automatisch op slot ging.

Volgens mij is het ook wel eens gebeurd dat ik na het rijden vergeten was de auto op slot te doen en dat de auto niet automatisch op slot ging.

Weet iemand hoe het precies zit?
MarioC70
6th Gear member

Als hij dat doet is er met een van de sloten iets mis,uitlezen met Vida dus om te kijken welk slot hapert.
Een microschakelaar in een van de sloten vuil of defect.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
whitehouse
2nd Gear member
Contacteer:

je bedoelt dat als alle sloten na x minuten automatisch op slot gaan dat er dan iets mis is? (als je je buiten de auto bevindt)
MarioC70
6th Gear member

whitehouse schreef:je bedoelt dat als alle sloten na x minuten automatisch op slot gaan dat er dan iets mis is? (als je je buiten de auto bevindt)

Als je hem van het slot doet en je opent geen portieren dan gaat hij vanzelf weer op slot,dat klopt dus.
Heb je na dat je de auto geopend hebt,gereden en daarna vergegeten af te sluiten,dan gaat hij dus niet vanzelf op slot.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Het kan natuurlijk zijn dat er iets defect is maar er zou ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn hetgeen ik uit je verhaal niet helemaal op kan maken.

Indien ik mijn S80 MY00 ontgrendel met de afstandsbediening en niet binnen 2 minuten een van de portieren of de kofferbak open, dan worden de portieren en de kofferbak weer automatisch vergrendeld.

Na het rijden gaat in ieder geval mijn auto nooit automatisch op slot en volgens mij is dat ook niet de bedoeling. Ik heb er tenminste niets over kunnen vinden in de gebruikershandleiding.

Ik vermoed dat het bij jouw V40 MY03 identiek werkt.

Rob

Edit 18.12u: nou dat wist je dus intussen al maar ja, mijn reacties moeten wel 2300 km afleggen voordat ze in Nederland zijn ......
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
MarioC70
6th Gear member

Dat is een heel eind natuurlijk.. :)
volvo-s40
4th Gear member

Ik kan het bericht van marioC70 en gsx750r alleen maar mee bevestigen.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Er van uitgaande dat het volgende ook wel bij alle Volvo's zo is, maak ik het verhaal nog even compleet.

Nadat je de auto op slot hebt gedaan met de afstandsbediening hoor je ca. 2 min. (weet ik niet zeker) later de sloten nog een keer vergrendelen.
Vanaf dat moment is het ook niet meer mogelijk de portieren te openen met de deurgrepen aan de binnenzijde.

Op deze manier wordt het mensen met verkeerde bedoelingen onmogelijk gemaakt om na het inslaan van een ruit even snel de deur te openen en in te stappen. Dat wordt dus door de raamopening klauteren !

Edit: Toch maar even gecontroleerd en het blijkt bij mijn auto al na 30 seconden te zijn !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Jers3n
5th Gear member

whitehouse schreef:Ik rij een Volvo V40 2.0T 2003.

Volgens mij is het ook wel eens gebeurd dat ik na het rijden vergeten was de auto op slot te doen en dat de auto niet automatisch op slot ging.

Wat whitehouse constateert klopt gewoon, auto gaat (zodat een per ongeluk ontgrendelde auto niet open blijft) na een korte tijd weer op slot. Dit staat ook gewoon in het instructie boekje. Kortom er is niks mis en geen enkele sensor oid hoeft er na gekeken te worden...

(De V40 classic heeft bij mijn weten geen optie om automatisch te vergendelen indien er harder dan een bepaalde snelheid wordt gereden.)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Inderdaad, niks aan het handje. Je hebt na het ontgrendelen van je auto het portier open gehad en gereden. Daarna zul je hem echt zelf op slot moeten doen.

De functie van het automatisch op slot zetten is er voor het geval je per ongeluk de auto ontgrendelt.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Jers3n schreef:(De V40 classic heeft bij mijn weten geen optie om automatisch te vergrendelen indien er harder dan een bepaalde snelheid wordt gereden.)
Misschien is dat door de dealer te activeren. Bij mijn S80 MY00 heb ik dat ook laten doen en nu vergrendelen de deuren, kofferbak en tankklepje bij een snelheid van > 7 km/u (vooruit of achteruit)

Zelf kan ik het dus niet in- of uitschakelen wat bij de nieuwe modellen vanaf MY?? wel mogelijk is via de boordcomputer.

Rob
Jers3n
5th Gear member

Dat kan bij de V40 classic in't geheel niet, ook niet door de dealer.

Bij de V70N en aanverwanten (S60, XC70), S80 (en XC90??) kan dat inderdaad door de dealer ge(de)activeert worden. En vanaf MY07 (bij de onze dus ook :D ) kan je dat zelf regelen via de vergrendelknop in het bestuurdersportier (in gedrukt houden tot melding "autolock aan/uit" in BC-scherm verschijnt.)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
snorremans
5th Gear member

whitehouse schreef:Ik rij een Volvo V40 2.0T 2003.

Mocht je deur schakelaar kapot zijn dan kan het gebeuren dat je auto opslot gaat als je erin zit, altijd even opletten of het binnenlicht/ voetenlicht aan gaat.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,