Nieuwe klepstoters/tuimelaars en distributie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
staaf
2nd Gear member
Berichten: 230
Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05

Wat ik terugvind op het net ivm het kleppenprobleem, is dat dit een veel dieper geluid geeft als symptoom.
Het komt volgens mij ook niet echt uit het kleppenhuis maar iets meer naar de achterkant. (kant bestuurder).
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Is inclusief alles Ed.....ex brandstof, verzekering en belasting....verder zit alles erin.

Ik heb er trouwens wel eens een gezien die kapot was gelopen door dit probleem. Ze zullen niet allemaal gaan. Vraag is alleen.....neem je 1500 euro kosten om een risiko van 4500 af te dekken.

GJ
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

kuupertie schreef:Is inclusief alles Ed.....ex brandstof, verzekering en belasting....verder zit alles erin.

Ik heb er trouwens wel eens een gezien die kapot was gelopen door dit probleem. Ze zullen niet allemaal gaan. Vraag is alleen.....neem je 1500 euro kosten om een risiko van 4500 af te dekken.

GJ
Dat is echt heel erg weinig hoor! Ik kom zelf veel hoger uit over de afgelopen auto's die ik heb gehad. Rijd dan wel op 18", en dat scheelt wel wat in de kosten, maar zat met de vorige V70 op 7,4 cent. De S60 ervoor zat op 7 cent. Erg netjes dus

Denk dat de nieuwe V70 wel een stukje lager uit komt, maar die heb met iets meer als 100.000 km op de teller gekocht. De afschrijving van deze auto is weer fors hoger.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
ovwest
3rd Gear member
Berichten: 293
Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20

kuupertie schreef:In feb heb ik bij de APK mijn remmen en distributie laten doen. In maart nog nieuwe schokbrekers achter.
Zit per KM op 4.9 ct enkel onderhoud en slijtagedelen.
Vind ik acceptabel
Haha, dat red ik nooit! Ik zit op 48ct de kilometer maar dat is dan wel met brandstof, belasting, all risk verzekering en onderhoud. Dit geheel ter zijde ;-)
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)

Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Wel de juiste dingen vergelijken he! Nu zonder brandstof, wb en verzekering. Dan heb je pas een vergelijk.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
V70D5AWD
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 05.04.2011 - 08:33

@Thijs, ik weet niet waarom die foto's niet meer zichtbaar zijn ? Sorry voor de delay in communicatie…Ben druk op het PIH forumdeel tegenwoordig… :-0
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Hier een koprevisie klantje. Begon allemaal met toenemend bootgeluid. Kwam eigenlijk allemaal nadat er een nieuwe intercooler in was gezet. Motor begon ook wat meer te roken, trok minder op en verbruikte wat meer. Allemaal dingen om op te letten dus. Toen ik (uiteindelijk) bij de specialist kwam was de conclusie dat ie niet op 5, niet op 4, maar op 3 cilinders liep. 2 tuimelaarhouders afgebroken en dat had allemaal vrij spel in de kop, inclusief de nokkenas. Dat wil je niet hebben. Kortom, koprevisie laten doen en verschil was als dag en nacht natuurlijk.
Ikzelf heb steeds netjes olie laten verversen maar betwijfel of mijn voorganger dat heeft gedaan. De (diesel) specialist vertelde mij om de 20k. Maar ik denk dat ik ook maar aan de veilige kant blijf zitten ;)
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Maar dit is een toevalligheidje, jouw model(jaar) heeft van het hier benoemde probleem in princiepe geen last. Wel balen overigens dat het je is overkomen..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Thijs schreef:Maar dit is een toevalligheidje, jouw model(jaar) heeft van het hier benoemde probleem in princiepe geen last. Wel balen overigens dat het je is overkomen..
Hé Thijs, was dat voor mij bedoeld?

Ik hoor verschillende geluiden. De specialist vertelde dat hij wel meer van dezelfde type V70 met koprevisies had gereviseerd.
En de monteur waar de auto nu staat (nieuwe luchtmassameter) vertelde dat het zeldzaam is bij dit type.

Ik betaal alleen de rekeningen :(
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Schapekoppie, Was idd voor jou. Jouw 2004 is het voorgaande model motorblok, dus zonder roetfilter en wervelklep. Jouw blok heeft normaal gezien geen last van het door jou beschreven euvel.
De 2006 en 2006 en een paar van de laatste 2005 modellen hebben dit fenomeen bijna als gemeen goed lijkt het.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Schapekoppie
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
Locatie: WARMENHUIZEN
Contacteer:

Ah vandaar Thijs,

Volgens mij is hetzelfde aan de hand bij de C70 T5. Het oude blok, uit 98 en 99, is beter dan de opvolger.

Ik heb niet echt de hoofdprijs gekocht ben ik bang. Ontzettend veel storingen. Zit nu weer een nieuwe luchtmassameter in. Hoop dat dat de problemen oplost. Laat het wel weten via het forum ;)

Groeten,

Mark
Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Succes!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14864
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Thijs schreef:

Wat zeggen de kenners?
Ha Thijs. DANK JE WEL. Dat is duidelijke communicatie. Mijn D5 met inmiddels 230.000km op de teller klinkt dan echt nog als nieuw vergeleken met die YT opname.

Geeft duidelijk "tikken" aan. Ik ben gerustgesteld voor mijn volvo. :D
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

En daar word ik dan weer niet zo gerust van..
Gisteren nog even bij serva in Almere langs geweest om te laten luisteren. Volgens mij snapte de beste monteur helemaal niet waar ik het over had helaas, en hij vond hem niet raar klinken. Ook zei hij dat het geen veel voorkomend probleem is. Rara politiepet..

Bover, jij had ook de motor laten flushen toch? Was het voor de flush anders? Wat voor olie doe jij er in?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14864
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@Thijs:
Bij 'Volvotune' en 'Dennis850' is mijn EGR klep afsluiting tevens ook een motor reininging geweest dit omdat alleen egr niet kan (de motor krijgt wat mee van de reinigings bestanddelen) Dat hebben ze gedaan met een machine die twee uur lang vloeistof pulst in de motor elke 17 seconden met speciale daarvoor ontwikklede vloeistof. Wordt in USA al langer gedaan net als flushen.
De roetdelen in de motor weekt los en terwijl de auto nog op de brug staat (niet mee rijden, al de troep zweeft door de motor). Stank Stank....
Olie en filter eraf en nieuwe olie en filter erop.
Bij mij hebben ze later met een endoscoop gekeken en de motor was significant schoner.

Ik heb 0w30 van Kroon.

http://www.volvotune.nl/GS-Powerflush.wmv
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”