DAB+

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
C-style
Starter

Beste Forumleden,

Wie heeft er DAB besteld en wat is de ervaring?

Ik merk dat het geluid top is, zeker in combinatie met premium sound, maar dat de ontvangst vaak wegvalt. Dan is het in een keer stil, dit is zeer irritant! Ik las op het Engelse forum dat er dit probleem zich daar ook voordoet, maar hier in NL kan ik er niets over terug vinden.

Tot op heden heeft deze optie mijn verwachtingen niet waargemaakt!
reingraat
2nd Gear member

Helemaal eens,
Geluid zeer goed,
Maar veel uitvallers, en soms geheel geen ontvangst
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
CHRISITO
4th Gear member

Dat is het nadeel van de digitale uitzending! Bij analoog kraakte het bij slecht ontvangst!
reingraat
2nd Gear member

Klopt.
Overigens zou vanaf 1 september 2013 een totale dekking moeten zijn in nl.
Dat is er nog echt niet
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Ben
Executive Member
Contacteer:

Begrijp ik het goed dat het aan de zender en niet aan de ontvanger ligt?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
CHRISITO
4th Gear member

Bij analoog werd er vroeger sterker uitgezonden dan bij digitaal! Duitsland loopt voor op dit gebied.
reingraat
2nd Gear member

Dat idee heb ik wel, dekking lijkt nog niet goed
Spazz67
2nd Gear member

Ik gebruik een app op mijn telefoon voor radio streams via 3G. De telefoon via Bluetooth aan je audiosysteem en je hebt geweldig geluid en een keuze uit honderden digitale (internet)radio stations. Daar heb je die digitale radio optie toch helemaal niet voor nodig? Of haal ik nu twee dingen door elkaar?
Opel Kadett, Citroen AXE, Volkswagen Passat, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Carisma, Mitsubishi Outlander, Opel Zafira, Volvo V50, Mercedes A-klasse,
Volvo S60, Volkswagen Golf, Audi A3
HakanC
3rd Gear member

Ehm als je genoeg databundel hebt dan is dat een optie inderdaad..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
LightStar
4th Gear member

HakanC schreef:Ehm als je genoeg databundel hebt dan is dat een optie inderdaad..
Ik doe het ook zo.. (10GB data)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
MvR
2nd Gear member

LightStar schreef:
HakanC schreef:Ehm als je genoeg databundel hebt dan is dat een optie inderdaad..
Ik doe het ook zo.. (10GB data)
Verbruik je dat elke maand of heb je een 10GB data bundel? En wat verbruik je dan werkelijk?
LightStar
4th Gear member

Dat is mijn bundel, en ik ben er nog nooit over heen gegaan.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

HakanC
3rd Gear member

Tja de gemiddelde Nederlander heeft tegenwoordig een bundel van gemiddeld 1 Gb. (ik heb 4Gb).

Dus is toch niet altijd een oplossing..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
H€nk
1st Gear member

Spazz67 schreef:Ik gebruik een app op mijn telefoon voor radio streams via 3G. De telefoon via Bluetooth aan je audiosysteem en je hebt geweldig geluid

Tis maar wat je gewend bent, ik moet er niet aan denken dit via bleutooth te doen en dan ook eerst nog via 3g, dat kun je toch geen kwaliteit noemen?
Dan is dab+ een betere keus, alleen die dekking nog idd.
Spazz67
2nd Gear member

Kwaliteit? Beauty is in the eye of the beholder toch? En hoe kan er kwaliteitsverlies optreden bij een digitaal signaal? Het is er of het is er niet. Of heb je iedere keer een omzetting die de kwaliteit verminderd? In mijn versleten oren klinkt het in ieder geval prima.
Opel Kadett, Citroen AXE, Volkswagen Passat, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Carisma, Mitsubishi Outlander, Opel Zafira, Volvo V50, Mercedes A-klasse,
Volvo S60, Volkswagen Golf, Audi A3
LightStar
4th Gear member

Het is anders een stuk strakker dan het standaard fm signaal !

Reader
2nd Gear member

Wat ik me afvraag is of de radio niet automagisch, wanneer DAB+ niet beschikbaar is naar FM schakelt? en andersom, stel dat je naar een FM kanaal luistert dat hij automatisch upgrade naar DAB+?
reingraat
2nd Gear member

@Reader
Helaas dat doet ie niet. Is inderdaad wel jammer.
(hij schakelt ook niet naar AM wanneer de FM zender wegvalt.)

@LightStar Inderdaad geluid is stukken beter via DAB+
H€nk
1st Gear member

Spazz67 schreef:Kwaliteit? Beauty is in the eye of the beholder toch? En hoe kan er kwaliteitsverlies optreden bij een digitaal signaal? Het is er of het is er niet. Of heb je iedere keer een omzetting die de kwaliteit verminderd? In mijn versleten oren klinkt het in ieder geval prima.

Je kunt daar echt een aparte discussie over houden maar dan gaan we echt offtopic.
Komt erop neer dat er wel degelijk een hoop mis kan gaan onderweg in een bitstream.
neem de bandbreedte maar van bluetooth alleen al, daar past echt geen hifi doorheen dus moet eraan gesleuteld worden.

als je echt wat wilt kun je beter 96Khz/24bit Flac bestanden vanaf je smartphone naar de aux van je radio sturen.
Alleen dan heb je geen radiostations uiteraard.

maargoed, ben dan ook een audiofiel die niet zo gauw tevreden is. :-)
MvR
2nd Gear member

In bestelling
2020 December: Volvo XC40 P8 AWD Recharge Pure Electric R-Design
Huidig
2018: Volvo XC40 T4 R-Design in Osmium Grey
Voorheen
2013: Volvo V40 D2 - R-Design / Black
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”