Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Get!em
3rd Gear member

Ondertussen alle USB poorten eens uitgeprobeerd, kom ik er achter dat de USB poort in het middenconsole/armsteun verbonden is met Sensus en niet met SCT ;) Vandaar de vruchteloze pogingen om daarlangs wat te verbinden met SCT.
USB stick met muziek daarin werkt ook, maar dan wordt muziek dus via Sensus/Media/USB afgespeeld.
Tankiej
3rd Gear member

Dat klopt inderdaad. Dat was toch al bekend, dat die USB-poort onder de middenarmsteun voor Sensus is en niet SCT? Ik heb het al eerder in dit topic gelezen in ieder geval en de dealer had het mij ook verteld bij aflevering :)
Get!em
3rd Gear member

Prima, heb ik blijkbaar overheen gelezen.

Al met al trouwens niet ontevreden met het SCT systeem hoe het werkt.

Blijven voor mij 2 dingen open staan:
- Extra apps, het liefst ook nog vrij te kiezen (dus apk downloaden en installeren via vrije internet ipv via Parrot Asteroid Market)
- Mirrorlink

Waarvan ik bij de tweede verwacht dat het bij een update een keer actief wordt. Het zit namelijk wel in SCT ingebouwd (alle mirrorlink apps + verwijzingen (zelfs een lijst van compatible telefoons) + iconen zijn aanwezig in de laatste update, alleen zijn ze niet actief op de voorgrond!)
santu001
4th Gear member

We blijven hoop houden. Ik hoop zelf dat we ook wat meer vrijheid krijgen in het plaatsen van widgets op de homescreen zoals: het drawer icoontje van de albumcover. Een gps snelheidsmeter enz.. Gewoon wat kunnen tunen. Verwacht het niet, maar hoop het wel. En natuurlijk vooral een beter ondersteuning van Dongels. Weet niet of de update daar al wat aan gedaan heb, maar heb er niks van terug gelezen.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Kurt1975
4th Gear member

In verband met de dongles.
Mijn Huawei dongle werkt goed (was ook nog maar de derde die ik ervoor heb gekocht), maar soms krijg ik de melding op het scherm "modem in slechte staat".
Als ik de dongle een seconde uittrek en terug insteek, werkt hij terug perfect. Dit had ik trouwens ook aan de hand met mijn tweede dongle.
Hebben er anderen ook deze ervaring?
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
jongbj
2nd Gear member

Heb ook een Huawei dongle die hetzelfde doe. Ook bij mij, na even losmaken en weer aansluiten, geen problemen.

De update heeft ook een nieuwe 'feature' aan iGo toegevoegd. Op het moment dat ik op ca. 85 meter van mijn bestemming ben, gooit ie de route er uit. Maakt niet uit of ik nog een zijweg in moet of niet. Als je dus ergens nog niet ben geweest loop je dus het risico dat je alsnog verkeerd rijdt.
Geef mij maar wat we eerst hadden: vraag of je op je bestemming bent gearriveerd.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
santu001
4th Gear member

Inderdaad, viel mij ook al op! Zoef weg route.

Overigens heb ik ook dat met het Wi-Fi tetheren af en toe de verbinding wegvalt. Wellicht dezelfde issue?
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
jongbj
2nd Gear member

Ik heb een dongle in de auto dus van dat tetheren weet ik niet. In de korte periode dat ik WiFi tethering deed met mijn iPhone, in het begin, viel die ook regelmatig weg, dus dat was met de vorige versie ook al.

Aan mijn dealer, Vos Autobedrijven in Oss, heb ik ook niks. Gisteren bijna 20 minuten aan de telefoon gezeten, alles uitgelegd, vragen beantwoorde enzo. Sluit hij af met: kan je het effe op mail zetten.....

Nee dus, dat ga ik dus niet doen. Mijn volgende auto wordt gewoon geen Volvo mee, veel eenvoudiger!
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Freud
1st Gear member

Vandaag bij de dealer geweest voor een nieuwe V70. Die vertelde mij dat hij al meerdere klanten terug heeft gehad die boos waren i.v.m. de SCT, en dat ze daar het oude systeem hebben neergezet ipv SCT. Hij verkoopt het niet meer aan klanten, aldus de verkoper.

Vervolgens zij hij dat er een nieuw Sensus systeem uitkomt, die wel goed werkt, en niet hetzelfde is als SCT. Het zou nu al standaard in de S60/V60 worden geleverd, en hij vermoed dat dit ook bij de andere modellen zo zou zijn.
Morri
2nd Gear member

Freud schreef:Vandaag bij de dealer geweest voor een nieuwe V70. Die vertelde mij dat hij al meerdere klanten terug heeft gehad die boos waren i.v.m. de SCT, en dat ze daar het oude systeem hebben neergezet ipv SCT. Hij verkoopt het niet meer aan klanten, aldus de verkoper.

Vervolgens zij hij dat er een nieuw Sensus systeem uitkomt, die wel goed werkt, en niet hetzelfde is als SCT. Het zou nu al standaard in de S60/V60 worden geleverd, en hij vermoed dat dit ook bij de andere modellen zo zou zijn.
Oh?
Heeft hij ook aangegeven wat de klachten precies zijn? Of zijn al die klachten hierboven te lezen?
Ik ga mijn V40 met SCT volgende week ophalen...
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Freud
1st Gear member

Hij zei dat vooral de iGo te wensen overliet, verder niet op ingegaan. Vond het wel verbazingwekkend dat hij het zo stellig allemaal zei. Hij had het erover dat bij de Volvo alles spraakgestuurd was, maar dat bij SCT juist niet was. Dat soort zaken.
twcoolen
3rd Gear member

Tja, weer mixed communications.

De chef werkplaats van mijn dealer was gisteren in Beesd voor de problemen met SCT in mijn V40.

Sensus Connect is heel wat anders dan SCT. Beide systemen blijven naast elkaar staan. Sensus Connect is niet de vervanger van SCT volgens hem.

Vooralsnog wordt Sensus Connect in de S/V60 geleverd als vervanging van het Sensus systeem. Op de overige modellen wordt nog SCT aangeboden, met touch functionaliteit.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
santu001
4th Gear member

Wat ik hoogstens een beetje raar vind is dat de traditionele facelift net plaatsgevonden heeft en men volgend jaar met dus weer een wijziging komt, dusdanig dat het niet backward compatible is. Beetje ongebruikelijk, alhoewel ze dat bij de S80 ook gedaan hebben met Sensus.

Ik vermoed toch dat dit enigszins met de teleurstellende resultaten van SCT te maken heeft, anders hadden ze wellicht eerder die stap gewaagd. Het is ook logisch, omdat je daarmee toch pas een echt geïntegreerd multimedia systeem hebt, wat SCT waarschijnlijk nooit echt zal worden.

Sterker nog, als ik opeens van plan zou zijn binnenkort een nieuwe auto te kopen, zou dat best wel een vereiste zijn anno 2014/15. Ondanks zijn beperkingen heeft SCT wel een standaard neergezet, ben benieuwd of SC dat ook gaat doen.
Mvg. Claudio,

Herko_ter_Horst
2nd Gear member

twcoolen schreef:Tja, weer mixed communications.

De chef werkplaats van mijn dealer was gisteren in Beesd voor de problemen met SCT in mijn V40.

Sensus Connect is heel wat anders dan SCT. Beide systemen blijven naast elkaar staan. Sensus Connect is niet de vervanger van SCT volgens hem.

Vooralsnog wordt Sensus Connect in de S/V60 geleverd als vervanging van het Sensus systeem. Op de overige modellen wordt nog SCT aangeboden, met touch functionaliteit.
Dit komt overeen met hetgeen er besproken is in het topic over Sensus Connect in de PiH: Sensus Connect als optie op alle "60" modellen (standaard op de V60PiH), Sensus Connected Touch als optie op de overige modellen.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
Get!em
3rd Gear member

Tips voor SCT:

USB muziek
1) Plaats je bestanden niet in teveel subfolders. Liefst direct in 1 folder per cd of artiest. Dit leest sneller in en voorkomt leesfouten (ik miste muziek die te diep zat weggestopt)
2) Laat de cover.jpg front.jpg bestanden in diezelfde folders staan. Die worden ingelezen als album art
3) Wees geduldig. Na het vullen van een 32GB stick en deze aan SCT koppelen was SCT lang bezig om de hele database met muziek op te bouwen. Dit duurde bij mij meer dan 20 minuten. In de tussentijd kun je geen of nauwelijks muziek afspelen van die usb stick. Hoe meer muziek, en hoe meer albumart, hoe langer. SCT als geheel reageert in deze tijd ook langzamer.
4) Voorkom te lange bestandsnamen. Ik heb mp3's gehad met meer dan 100 tekens, en het leek erop alsof die niet gelezen werden.
5) Alle albumArt wordt gecached op de SD kaart. Wissel je veel van muziek op je stick met veel album art, dan zou in theorie je SD kaart voller worden. De plaatjes zijn niet heel groot, maar toch even aandachtpunt voor later. Cached plaatjes blijven bestaan, ook al haal je usb stick eruit en zet je er andere muziek op.
6) Vooruitspoelen in lange nummers NIET doen met de stuurwiel bediening. Hij speelt dan alle nummers 5 seconden af en gaat dan naar de volgende. Mogelijk is dit een feature, maar ik kreeg hem niet weer terug naar normaal afspelen. Vooruitspoelen via de knop lang indrukken op touchscreen werkt wel.
7)Voor gebruik, formateer je USB stick naar fat32, verplicht ivm bestanden lezen en geef hem een korte duidelijke naam bij dit formateren, dit staat mooier in SCT interface.
8) Voor de mensen met precisie: zet met een mp3tagger al je artiesten namen gelijk waar je dubbelen ontdekt. Een klein verschil in schrijfwijze resulteert in meerdere keren voorkomen van de artiest in de artiesten lijst. BIjv spatie, . of hoofdletters. Dit maakt de lijst onnodig lang.
Tankiej
3rd Gear member

Je hoeft overigens geen album art op de USB te plaatsen. Als SCT verbinding heeft met internet haalt hij zelf de album art op. Zijn kleine plaatjes en resulteert niet in veel dataverbruik, dus daarvoor hoef je het niet te laten :)

Uiteraard kan je ze gewoon op de USB plaatsen, maar als je ze niet hebt hoef je je niet rot te zoeken op internet :P
Get!em
3rd Gear member

Ehm, ik heb net een usb stick erin gezet waarbij ik alle .jpg heb weggehaald van de stick (zoek op *.jpg, delete..). Die albumart komt dus niet te voorschijn.....

Ben benieuwd hoe ik dan die album art alsnog krijg, want bij sommige stonden ze er eerder wel (toen ik de mp3's op een andere stick had). Ik heb bijna altijd verbinding met internet. Kun je Gracenote opnieuw laten indexeren?
santu001
4th Gear member

Album art wordt of opgehaald of staat al in je folders.
Ik heb alles (64GB) in sub folders staan en geen issues, maar hé ik ben sensus gewend en dan is SCT drie stappen beter qua snelheid. :-)

Als aanvulling kun je met bijvoorbeeld windows mediaplayer afspeellijsten maken die gewoon werken met SCT. Zeker met de omslachtige lijst van nummers, artiesten of albums is het zoeken soms een heus dilemma. (dat mijn voicecontrol niet werkt, maakt het ook niet beter)

Wellicht dat de cijfertoets bediening in de update van week 46 ook daar een verbetering brengt.
Mvg. Claudio,

Tankiej
3rd Gear member

Ik heb geen enkele album art zelf op mijn USB stick gezet, maar bij elk album op de stick staat mooi album art in beeld bij het afspelen. Geen idee of je opnieuw kan laten indexeren..
Morri
2nd Gear member

Is er ergens al wat geschreven met betrekking tot de SIM dongle voor SCT?
Kan dit bijv. gewoon een Vodaphone of T-Mobile dongle zijn?
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”