bi-fuel

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Heden,

Bedankt voor het mee denken.
Zou kunnen, maar ik heb de ETM nooit hoeven te vernieuwen (meer dan 4 ton met een witte sticker)

Ik vind de update het risico wel waard.
Daar ga ik mee beginnen. want de probleem is niet ernstig misschien in de begin fase. Als er geen veranderingen zijn dan ga ik voor een nieuwe.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Beste Volvo rijders,

Daar ben ik weer met een update:

Zoals ik al eerder aan gaf ik ben sinds paar manden in het bezet van een Volvo S60 2002 218dkm NAP

Inmiddels vervangen:

-Olie 5W40.
-Olie filter.
-luchtfilter.
-Interieurfilter.
-Set Denso LPG Bougies.
-Versnellingsbak olie vervangen ( geen baat bij stug schakelen bij koud weer)
-Set Stabilisatie stangen voor.( zelf gedaan)
-Veerpootlager links vervangen(zelf vervangen en weg gekraak :) was geschuurd)
-4 nieuwe continentaal sport contact 5.
-4x centereer ringen voor velgen. Oorzaak voor trilling moet nog monteren.
-Instrumenten panel reparatie uitgevoerd dashboard viel regelmatig uit en SRS melding.
-ETM gereinigd( zelf gedaan)
-LMM gereinigd( zelf gedaan)
-Bovenste motorsteun vervangen (zelf vervangen)

Veel kosten dus.

Waar ik nog last van heb is dat de auto niet lekker loopt schommelen in toerental bij koude blok zowel op gas als benzine.
Zodra de auto warm wordt loop ie perfect heel soms in de file een kleine schommeling.
Ik ben bij 3 Volvo dealers gewest 2 x uitgelezen. Geen foutmeldingen.

Dealer zegt laat de auto staan wij gaan tot 2 uur de auto onderzoeken +- 200 euro. Ik vroeg wat ga jullie onderzoeken? hij had geen antwoord.
ja ja kan van alles zijn :bad-words:

Wat is jullie advies kan ik nog wat sensortjes reinigen en zo. kan dat een oorzaak zijn van een nokkenasversteller? weet iemand of er een Volvo specialist in de omgeving van R'dam zet.

Ik dacht Opel is een slecht merk :) ......maar sorry... hier ben ik ook niet tevreden over.

Graag jullie advies
Gast

Ik denk aan klepspeling.

Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren>>KLIK<<

Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat):
cilinderkop revisie

Ook hier kan het aan liggen, maar denk het niet.
revisie gasverdeelhuis
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Beste Alex,

Bedankt voor u reactie.

Mag ik u vragen waarom u aan de kleppenspeling denkt? Verdeelhuis denkt het niet want op benzine doet hij ook.

Enige idee wat zo een gentje kost? Kleppen stellen controleren?

Heeft iemand een mooi adres voor zulke reparaties liefst omgeving R'dam.

Alvast bedankt.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Wel in Dordrecht..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

Het schommelen van de motor is 1 van de kenmerken van strakke kleppen en misschien al een lekke klep (had ik).
De computer probeert namelijk constant bij te sturen, met als gevolg schommelen.
Bij de Volvo dealer gaven ze in 2005 al 800,- op. Ik verwacht niet dat dit goedkoper is geworden.
Misschien dat @MarioC70 wat voor je kan betekenen, even een PM sturen
Gast

@MarioC70 je was mij net voor. :P
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Hij mag me contacten,maar m,n broer zit in Dordrecht,oftewel hij zit niet ,maar woont daar.. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Heren.

Bedankt voor jullie reacties.

Wat is jullie verklaring voor als de auto goed warm is dat ik nergens last van heb. Dus geen schommelingen. Kan dat ook door kleppen veroorzaakt worden?

Alvast bedankt
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat is mogelijk.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

Volvofen schreef:Heren.

Bedankt voor jullie reacties.

Wat is jullie verklaring voor als de auto goed warm is dat ik nergens last van heb. Dus geen schommelingen. Kan dat ook door kleppen veroorzaakt worden?

Alvast bedankt
Hoor je hem ook achter bij de uitlaat een beetje ploffen. Tja ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Beste Alex.

Ik weet wat je bedoeld. Zover ik weet niet. Maar je..you never know?

Nogmaals bedankt voor je reacties
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Even een belangrijke update:

Vandaag ben ik met mijn S60 bij Mario langs geweest.

De kleppen zij gecontroleerd en ja hoor :P :P ze zijn in orde.
Mij auto is uitgebreid uitgelezen. Geen foutmelding. Alleen een melding dat de stekker van de etm is los geweest. Dat klopt ook, deze had ik paar weken geleden los gehaald en de etm schoongemaakt.
Alles wijst toch een beetje dat de etm niet meer zijn werk doet.

Toch ben ik blij dat de kleppen in orde zijn.

Ik hoefde voor de bovenstaande werkzaamheden niets te betalen.

Mario heel erg bedankt voor je hulp en gastvrijheid

:P
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Graag gedaan... :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

Wel een orginele kopen, een bifuel is nog gevoeliger.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

AlexV70 schreef:Wel een orginele kopen, een bifuel is nog gevoeliger.

Dat gaat goed komen.. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

RoyvW schreef:
Volvofen schreef:Heren,

Daar ben ik weer.

1-Ik merk nu dat als ik mij auto voltank met gas dat 1 of 2 keer na het tanken de overschakeling van benzine naar gas niet soepel gaat ( een schok ) daarna niet meer. Komt dat jullie bekend voor?

2- Allen als de auto een dag stel heeft gestaan gaat het schakelen van de versnellingsbak niet goed. Het is soms moeilijk om naar 1 of achteruit te schakelen. Ik heb sinds kort de versnellingsbak olie vervangen maar geen resultaat. Ook geen rare geluiden of zo. Allen de 1e keer, als het een maal gaat gebuurt dat niet meer. Ik hoef echter niet het koppelingspedaal paar keer in te trappen. Maar naar paar keer heen en weer proberen lukt het wel.
Het gaat om een Volvo S60 2002 215dkm op de teller.

Heren ik wacht op jullie advies en opmerkingen.
Alvast bedankt.
Komt mij bekend voor, mijn auto schakelt ook niet altijd even soepel. Tegenwoordig ken ik de auto zo goed dat ik bijna op de seconde weet wanneer de auto overschakelt op LPG. Op dat moment zorg ik dat de motor niet zwaar wordt belast, dan merk je niks meer van de overschakeling.
Die schok bij het overschakelen heb ik ook. Als je de zuiger van de gas verdeler na het reinigen goed inspuit met teflon spray is het probleem voorlopige over. Wat ik verder meestal doe, is als ik op benzine rij, dan hoor je gegeven ogenblik een soort "click" daarna duurt het nog 10 tellen? voordat de installatie op lpg springt. Als je binnen die 10 tellen het gas loslaat dan is er geen schokje. Op zich logisch want dan zit de zuiger onderin de gasverdeler. Dat is wat ik ervaar.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Heren.

Weer een update:

Paar dagen geleden ging mij auto erg raar doen motormanagement lapje ging branden.

De auto had geen vermogen meer gadpadaal regeerde niet meer. Hooge toerentallen en als of de auto op 3, 4 cilinders draaide.

Heel vervelend maar ik was wel een beetje blij want ik heb eindelijk een foutmelding in de BC.
Wegenwacht erbij. Auto starten geen storing meer en doet perfecte.
De monteur heeft hem uitgelezen. Hij zegt sorry maar kan niet zeggen wat het kan zijn.

Ik ben verder gegaan en de dag daarna een afspraak gemaakt bij de dealer voor maandag 23-12 om de auto uitgelezen.

Ik hab sinds dat ik in het bezit ben van min s60 bif last van onregelmatige toerentallen. Vooral bij afremmen.

Van veel bronnen heb het advies gekregen om de ETM te vervangen.

Maar zolang ik geen storing heb dacht ik ik wacht nog ermee. Het gaar om hoop geld.

Gisteren heb weer een het zelfde verhaal meegemaakt. Hooge toerentallen. Geen vermogen. Inhouden. Trillende motor.

Direct naar en universele garage gegaan. Hij ging de auto uitlezen met en febi apparaat. Deze geeft duidelijk aan inwendige storing gadklephuis.

Auto starten niets aan de hand. Daar word je toch gek van

Na paar km weer hetzelfde probleem. Wegwacht ingeschkeld. Om het verhaal niet langer te maken auto zet lekker in storing. Auto wordt door de sleep dient morgen naar de dealer gebracht.

Ik denk nu dat de ETM overlijden is.

Ik ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Gast

Maar je zou toch al een nieuwe ETM monteren, toe je bij @MarioC70 bent geweest?
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Alex.

Dat klopt.

Ik dach ik wacht tot dat ie dood gaat en zo te zien dat is nu het geval.
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”