1,5 week geleden wederom door mijn rug gegaan (3 hernia's en zeer slechte rug).
ALS ik eenmaal in mijn auto zat, had ik nergens last van gelukkig: ze bieden overal ruim voldoende steun. Alleen in- en uitstappen is dan wel een ramp omdat het model gewoon lager is dan gemiddeld.
Ik merkte bij mijn full-leather plus-line stoelen overigens nog wel een draaiknop aan de zijkant, maar ik voelde zo 123 niet wat er dan gesteld wordt en daarna steeds vergeten er naar te kijken. Hebben jullie enig idee?
Volvo V40 stoelen
- pvdwaal
- 3rd Gear member
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- D2
- 3rd Gear member
De zitpositie; Iets waar veel ervaren automobilisten niet meer over nadenken. Nadat ik deze instructies opgevolgd had, heb ik nooit meer ongemakkelijk in de V40 gezeten.
http://www.youtube.com/watch?v=u2Kie5HTbno
http://www.youtube.com/watch?v=u2Kie5HTbno
De draaiknop rechts aan de rugleuning is de lendesteun, links onderin zit de knop voor het verstellen van de hoek van de rugleuning. Ik vermoed dat het om de eerste gaat. Beetje doordraaien en je voelt wel degelijk verschil!pvdwaal schreef:Ik merkte bij mijn full-leather plus-line stoelen overigens nog wel een draaiknop aan de zijkant, maar ik voelde zo 123 niet wat er dan gesteld wordt en daarna steeds vergeten er naar te kijken. Hebben jullie enig idee?
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- kisman
- 2nd Gear member
'pvdwaal schreef:1,5 week geleden wederom door mijn rug gegaan (3 hernia's en zeer slechte rug).
ALS ik eenmaal in mijn auto zat, had ik nergens last van gelukkig: ze bieden overal ruim voldoende steun. Alleen in- en uitstappen is dan wel een ramp omdat het model gewoon lager is dan gemiddeld.
Ik merkte bij mijn full-leather plus-line stoelen overigens nog wel een draaiknop aan de zijkant, maar ik voelde zo 123 niet wat er dan gesteld wordt en daarna steeds vergeten er naar te kijken. Hebben jullie enig idee?
Zou je verstelbare lendesteun kunnen zijn
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
-
- 1st Gear member
ik maak de nodige snelweg km's in een jaar en ik heb ondertussen verschillende automerken gereden. De stoelen van de V40 en de Peugeot 407 zijn uitstekend, vergeleken met bv Lancia, Alfa en Audi.
Ik heb een D4 Summum met leren stoelen die volledig instelbaar zijn. Het is even zoeken maar de optimale positie is altijd te vinden.
Ik mis wel zijdelingse steun, die nodig is bij hogere bochtsnelheden. In NL zul je daar echter niet zo veel last van hebben.
Ik heb een D4 Summum met leren stoelen die volledig instelbaar zijn. Het is even zoeken maar de optimale positie is altijd te vinden.
Ik mis wel zijdelingse steun, die nodig is bij hogere bochtsnelheden. In NL zul je daar echter niet zo veel last van hebben.
ik heb een D4 Summum, Vibrant Copper met espresso-bruin leer, Intro line, 18"; Taranis. De schuifdaken waren uitverkocht.
Voor de fun heb ik een Lotus Elan+2. Die heeft alles wat een Volvo niet heeft (of eigenlijk andersom: een Volvo heeft alles wat een Lotus niet heeft)
Voor de fun heb ik een Lotus Elan+2. Die heeft alles wat een Volvo niet heeft (of eigenlijk andersom: een Volvo heeft alles wat een Lotus niet heeft)
-
- 1st Gear member
Ik heb mijn V40 inmiddels bijna een jaar, maar zit nog steeds te prutsen met de stoelen. Vaag pijn onder in de rug. In andere auto's heb ik hiervan nog nooit last gehad.
Ik heb een summum uitvoering met leren stoelen, die ook in hoogte verstelbaar zijn en te kantelen.
Ik ben zelf 1.92, en heb eigenlijk het gevoel dat de stoelen gewoon te klein zijn voor iemand van mijn lengte. Toch wel een tegenvaller.
Als iemand nog goede tips heeft om de stoel beter in te stellen, dan hoor ik dat heel graag.
Ik heb een summum uitvoering met leren stoelen, die ook in hoogte verstelbaar zijn en te kantelen.
Ik ben zelf 1.92, en heb eigenlijk het gevoel dat de stoelen gewoon te klein zijn voor iemand van mijn lengte. Toch wel een tegenvaller.
Als iemand nog goede tips heeft om de stoel beter in te stellen, dan hoor ik dat heel graag.
-
- 3rd Gear member
Mijn V40: D2 Summum