slecht startende d5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

MarioC70 schreef:Een dealer of een universele die het ook niet weet...uitlezen is in eerste instantie belangrijk...met Vida
ik heb ondertussen geleerd dat je met een vida de auto kunt uitlezen ;-). Is er reden om aan te nemen dat de dealer of vakgarage dit niet of niet voldoende beheerst?
Even voor alle duidelijkheid, ik heb de afspraak niet bij de garage waar ik hem gekocht heb.
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De vakgarage in de meeste gevallen niet,maar we horen de afloop wel neem ik aan..
Vida is voorbehouden aan dealers namelijk..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

uiteraard hoor je het van me.
Werk jij voor een dealer dat je aanbiedt even langs te komen?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

volgens mij is het uitlezen van software vrijgegeven, is dat niet door Brussel geeist ?
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

MarioC70 schreef:Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
ik waardeer je adviezen enorm en neem ze zeker ter harte, maarrrr, moet ik niet eerst weten óf het kapot is?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Wil je geloven dat ik het ook even niet meer weet nu.. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

MarioC70 schreef:Wil je geloven dat ik het ook even niet meer weet nu.. :)
hahaha we wachten eerst morgen even af en dan zien we wel verder. Toch oprecht hartelijk dank voor je adviezen.
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Harrywarry schreef:
MarioC70 schreef:Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
ik waardeer je adviezen enorm en neem ze zeker ter harte, maarrrr, moet ik niet eerst weten óf het kapot is?
Dat laatste biedt hij juist aan om te onderzoeken. Succes met je rondgang langs allerlei garagebedrijven.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

JosW schreef:
Harrywarry schreef:
MarioC70 schreef:Het gaat erom dat veel garages weinig van commonrail diesels af weten en zeker op Volvo gebied. Waar ik werk doet niet zoveel ter zake denk ik, weet er het een en ander van af en die zijn er meer op het forum..
Vooral met injectoren is het oppassen geblazen,je zal niet de eerste zijn waarbij het fout gaat met monteren enz .
Het is een vrij complexe motor met aparte techniek.
Ik denk dat het meer een gevalletje garantie is..
ik waardeer je adviezen enorm en neem ze zeker ter harte, maarrrr, moet ik niet eerst weten óf het kapot is?
Dat laatste biedt hij juist aan om te onderzoeken. Succes met je rondgang langs allerlei garagebedrijven.
je opmerking dat je me succes wenst met mijn rondgang langs allerlei bedrijven komt op mij nogal cynisch over.
Volgens eerdere adviezen is het niet héél moeilijk om te constateren of één of meerdere injectoren kapot zijn. Dit laat ik morgen door een bedrijf in Zwolle onderzoeken. Lijkt mij niet zo raar.
Ik heb het vermoeden dat het bedrijf waar ik mijn auto gekocht heb véél verstand van zaken heeft, maar dat er andere redenen (kosten?) zijn om de oorzaak niet te willen achterhalen.
Daarom laat ik eerst een diagnose stellen voordat ik nogmaals naar de verkopende partij ga om verhaal te halen.
Dat ik waarschijnlijk de (zeer goede) bedoelingen van Mario niet volledig begreep is helder...
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Nog geen nieuws verder te melden?
Gast

MarioC70 schreef:Vida is voorbehouden aan dealers namelijk..
Uhh....... Nee, voor een ieder die wil betalen.
Ik ken meerdere niet dealers die Vida hebben incl. software installeren.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Enig idee wat dat kost?
Daar ga je echt van schrikken..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

Ik meende iets van 2000,- euro per lokatie en elke 2e aansluiting 150,-
Ik weet dat er volvo dealers zijn die meer aansluitingen willen, omdat je bij veel handelingen (remblokken vervangen) al Vida nodig hebt.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Plus het jaarlijkse abonnements geld..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

MarioC70 schreef:Plus het jaarlijkse abonnements geld..
Zat er al bij.
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

De prijzen staan gewoon online.

Deze is weliswaar niet voor Nederland, maar het zal niet veel schelen.
https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... idaPricing
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
volvo-jan
4th Gear member
Berichten: 832
Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
Locatie: Drenthe

vida kost iets van 2500euro per jaar. en die kan ieder garage bedrijf kopen :wink:

je kan hem ook illegaal downloaden leuk voor de doe het zelver om storing uit te lezen of onderdelen te bekijken, maar dan heb je merkbaar veel minder functies en een hoop minder gegevens waar je als autotechnicus veel aan hebt, om onder andere die storingen ook goed te kunnen oplossen. 8)

de bron vraagt u, eigen ervaring

nu ontopic,
ik stem voor slechte verstuivers 8)
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

Ik kan met mijn gekochte dice en software precies dezelfde gegevens uitlezen en net zo uitgebreid storingzoeken, alleen het software laden is aan de dealer (of diegene met een abonnement) voorbehouden.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Gebruikersavatar
volvo-jan
4th Gear member
Berichten: 832
Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
Locatie: Drenthe

je kan de storingen uitlezen inderdaad en je krijgt de meeste reparatie stappen te zien, ook kun je de onderdeel nummers uitzoeken

maar je kan niet inleren,niet alle soort terugroepacties zien, en informatie over verbeterde producten, of zoeken naar alle symptomen van storingen (vooral de nieuwe modellen niet), ook heb je een boel minder elektrische schema's,
ook kun je niet de gegevens van de fabriek over de auto op vragen via de autodetails, dit zijn andere gegevens als bij de eerste pagina na het uitlezen staat

dit zijn gegevens die vanuit zweden opgevraagd worden via het abonnement.
en nou net een boel gegevens die monteurs die er 5dagen in de week aan sleutelen (of ze nu dealer of zogenoemd specialist zijn) een boel kunnen helpen.

ik heb met beide mogen werken, en geef mij de betaalde maar. :wink:
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”