V70 benzine + turbo op LPG: welke motor en bouwjaar?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Guus80
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.08.2008 - 18:35

goededag,

ik ben op zoek naar een opvolger van mijn huidige V70 (1998) op LPG.
ik wil weer LPG gaan rijden maar dan in een van het nieuwere model (MY2000-MY2007). ik wil graag een motor met iets meer pit en heb mijn keuze laten vallen op een 210 pk motor (of toch een T5?..).

Nu sprak ik laatst bij het pompstation een andere LPG rijden met zo'n auto op LPG, hij zei dat de 2.5T motor ok was voor LPG, maar de 2.4T zeker niet.
Tot welk bouwjaar is deze 2.5T toegepast, en waaraan kun je zien dat deze motor erin zit?

Tevens heb ik begrepen dat V70's van voor 2003 nog wat kinderziektes hadden waardoor je die beter kan mijden. Je ziet ze van voor 2003 ook significant goedkoper aangeboden op het internet.

wat is waar??

groet,
Guus
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Na 2003 is er een andere etm in gekomen, die beter is dan de Magneti Marelli's van 2000 tot 2003. Verder zijn er wat veranderingen doorgevoerd, zoals nieuwere spiegels. Maar ik denk dat er geen wereld van verschil zal zijn. Ik rijd al bijna 5 jaar rond in een 2001 2.4T. Dik tevreden en nu al 274.000 km op de teller.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Opbouw van motoren is precies eender,dus lpg verschil is er dus niet..
Cilinderkop is ook eender..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

MarioC70 schreef:Opbouw van motoren is precies eender,dus lpg verschil is er dus niet..
Cilinderkop is ook eender..


Vanaf wanneer zijn het weer 2,5 liter motoren geworden, in plaats van de 2,4 liters?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2322
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Motoren zijn idd hetzelfde gebleven, 2.4T of 2.5T maakt niks uit, enige GROTE verschil is dat itt de 98er de kleppen niet meer hydraulisch zijn en je dus een valvecare of kleppensmering moet plaatsen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Philken schreef:Motoren zijn idd hetzelfde gebleven, 2.4T of 2.5T maakt niks uit, enige GROTE verschil is dat itt de 98er de kleppen niet meer hydraulisch zijn en je dus een valvecare of kleppensmering moet plaatsen

Dat is vanaf modeljaar 2000.Eentje uit 1998 heeft hydraulische klepstoters..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2322
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

MarioC70 schreef:
Philken schreef:Motoren zijn idd hetzelfde gebleven, 2.4T of 2.5T maakt niks uit, enige GROTE verschil is dat itt de 98er de kleppen niet meer hydraulisch zijn en je dus een valvecare of kleppensmering moet plaatsen

Dat is vanaf modeljaar 2000.Eentje uit 1998 heeft hydraulische klepstoters..
idd maar dan wel bouwjaar vanaf juni 1999....(dus ook de laatste classics)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”