Welk "thema" staar je aan?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
eQuation
2nd Gear member

Vroeg me af wie welk thema gebuikt in het dashboard. Dit omdat ik zelf tijdens het wachten op mijn auto er zeker van was dat het "Performance" zou worden, terwijl deze nu vrijwel standaard op "Eco" staat.
Ik vind dit thema beter bij de auto passen qua kleuren en het is natuurlijk heel erg leuk om "e"-tjes te verzamelen :lol:

Drop je commentaar waarom jij voor jouw thema kiest... (of andere teksten die je kwijt moet).
LightStar
4th Gear member

Elegance (R-Design MY13)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Tankiej
3rd Gear member

Performance in contrast mode (R-Design MY14) :)

Ik vind de digitale snelheidsmeter prettig, vandaar Performance. In contrast mode is hij iets minder fel, dat kijkt wat prettiger.
spacewagon
3rd Gear member

ECO in de kleurenmodus. Waarom?

Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.

Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!

Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Mijn V40: D2 Summum
Get!em
3rd Gear member

Eco in contrast modus. Lekker rustig, en samenvallende kleur met SCT scherm.
Bovendien meeste nuttige info. Elegance biedt dan net wat minder.

Performance is even leuk, maar voor lange stukken cruisen te onrustig voor mn ogen. Voor bergritten of stadsrijden zou ik em daar zo weer opzetten.

Bovendien kan ik met de digitale snelheidsmeter niet in mijn perifere zicht de snelheid inschatten, terwijl dat met de performance/eco meter met wijzer wel makkelijker gaat.
Voskuh
2nd Gear member

Ik wissel best vaak moet ik zeggen, maar meestal staat het op Eco in contrastmode. Maar ook wel eens Performance op contrast omdat ik daar de toerenteller wel prettig vind.
En ook wel Elegance in kleur om het af te wisselen.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
SaturN
2nd Gear member

Mijn voorkeur heeft de performance mode en dan met name vanwege de goede afleesbaarheid van het toerental. In de andere modus vind ik de rpm meter een beetje matig.
V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
OGA244
8th Gear member

eco hier
Ben
Executive Member
Contacteer:

Moeten jullie niet gewoon naar buiten kijken ipv op die metertjes ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
zakraket
4th Gear member

Performance, eigenlijk altijd:
- Ik vind rood/wit het mooist voor dashboardverlichting
- de digitale snelheid is perfect afleesbaar i.t.t. de andere twee standen
- toerenteller in Eco-/Elegance-mode is slecht afleesbaar
- Eco-/elegance ogen gewoontjes... ;)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Timmy
3rd Gear member

spacewagon schreef:Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Inderdaad, dat is voor mij ook de belangrijkste reden om niet "Performance" te selecteren maar "Elegance".
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
eQuation
2nd Gear member

spacewagon schreef:Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Wow... Dat wist ik niet. Ik heb zelf geen ACC, vandaar. Blijkbaar dus nog een stuk functioneler dan alleen het reguleren van de snelheid.

Waar in het display wordt dit weergegeven?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Albert Einstein
Timmy
3rd Gear member

eQuation schreef: Waar in het display wordt dit weergegeven?
Aan de buitenkant, tussen de streepjes van de kilometerweergave en de buitenrand. Het wordt aangegeven met een witte streep die loopt van jouw ACC snelheid tot de snelheid van jouw voorligger.

Zie dit filmpje vanaf 7:40.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
spacewagon
3rd Gear member

eQuation schreef:
Wow... Dat wist ik niet. Ik heb zelf geen ACC, vandaar. Blijkbaar dus nog een stuk functioneler dan alleen het reguleren van de snelheid.

Waar in het display wordt dit weergegeven?
Je kunt het zien in dit filmpje:

Het is die witte streep die loopt vanaf het groene blokje (dat is je ingestelde snelheid) terug naar de rode wijzer (je huidige snelheid). Je voorganger rijdt op dit moment dus 80 km/h, terwijl je zelf 110 hebt ingesteld.

Als je voorganger nu zou remmen, dan wordt het witte streepje langer en begint het bijvoorbeeld al bij 60 km/h. Je eigen snelheid zal dan dalen tot die 60 km/h. Geef je voorganger gas bij, dan wordt de witte streep korter. En geeft de V40 ook gas bij.
Mijn V40: D2 Summum
Phacoid
3rd Gear member

Performance vanwege de betere weergave van de snelheid en het aantal toeren.
JosP
3rd Gear member

Performance in contrastmode (minder felrood)
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Jeroen C
3rd Gear member

Meestal eco, soms performance.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
RLB
2nd Gear member

Elegance in contraststand. Heb hem in een klein jaar tijd misschien een minuut op de andere standen gehad :)
LHillen
2nd Gear member

spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?

Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.

Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!

Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Juist! Zo doe ik het ook!

8)
Tankiej
3rd Gear member

spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?

[...]
Elegance bruin? Volgens mij is bij mij Elegance blauw. Of heb je geen MY14?
Plaats reactie

Terug naar “V40”