Volvo maakt zich op voor sterk 2014

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41420
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Cars Nederland is bezig aan een bijzonder sterk verkoopjaar. Afgelopen september overstegen zij al het totale aantal verkopen van het jaar ervoor. Des te groter wordt de uitdaging voor het komende jaar. Volvo ziet het nieuwe jaar positief tegemoet. Mede dankzij het grote motoren aanbod met scherpe prijzen en gunstige bijtelling.
Want ondanks de aangescherpte regels van de BPM per 1 januari slaagde Volvo erin op een flink aantal modellen in 2014 geen prijsverhogingen door te voeren. Verder blijft de bijtelling 20 procent voor o.a. de zakelijk interessante Volvo’s S60, V60, S80 en V70 met de compleet nieuwe 181 Pk sterke D4-motor en de 115 pk D2. Dat geldt ook voor de automaat uitvoeringen van de S60 D4 en V60 D4. Volvo heeft dus een sterke uitgangspositie voor de voortzetting van het verkoopsucces.

De markt staat onder druk, maar Volvo noteert toch goede verkoopresultaten met modellen die perfect aansluiten bij de Nederlandse markt. Vooral door de Volvo V40 D2 met 14 procent bijtelling en de komst van de V60 Plug-in Hybrid steeg het marktaandeel fors. Het Zweedse merk wil het momentum vasthouden en heeft dan ook besloten om de scherpe prijzen van veel modellen volgend jaar te prolongeren.
Door de onlangs gerealiseerde CO2 reductie van een flink aantal nieuwe motoren lukt het Volvo om veel van de huidige prijzen ongewijzigd te houden in het nieuwe jaar. Dit geldt vooral voor versies met de D4-dieselmotor. Maar ook voor de V60, S60, XC60, S80, V70 en XC70 met de nieuwe, zuinige en toch heel krachtige 2,0-liter viercilinder T5 en T6 turbobenzinemotoren.
De Volvo XC70 T5 en D4 behouden dankzij de gunstige CO2-uitstoot in 2014 dan ook de huidige prijzen, te weten 48.995 en 46.495 euro. Dat betekent een meerprijs ten opzichte van de V70 van slechts 3.500 euro.
Volvo blijft ook voor zakelijk rijders aantrekkelijk, doordat veel uitvoeringen ook in 2014 in aanmerking blijven komen voor het lagere bijtellingstarief van 20 procent. De Volvo modellen met 20% bijtelling in 2014 zijn de 115 PK D2-versies, zowel handgeschakeld als met Powershift, van de V40, V40 Cross Country, S60, V60, S80 en V70. Maar ook de 181 Pk sterke D4-varianten van de S60 en V60 (handgeschakeld en 8-traps automaat) en de S80 en V70 D4 (handgeschakeld).
De Volvo V60 Plug-in Hybrid komt per 1 januari 2014 in aanmerking voor het bijtellingstarief van 7 procent en blijft vrijgesteld van MRB doordat de CO2-uitstoot onder de 50 g/km blijft. Ook in 2014 is deze auto door zijn combinatie van vermogen en zeer lage uitstoot en lage bijtelling voor de consument zeer aantrekkelijk. In 2014 bedraagt de bijtelling ( bij zakelijk gebruik) minder dan €200,- netto per maand (bij de 52% belasting schaal).

Met nieuwe CO2-grenzen voor de bijtellingstarieven komen de volgende Volvo modellen in 2014 in aanmerking voor het gunstigere 20% bijtellingstarief:

Volvo V40 D2 handgeschakeld &Powershift
Volvo V40 Cross Country D2 handgeschakeld &Powershift
Volvo S60 & V60 & S80 & V70 D2 handgeschakeld & Powershift
Volvo S60 & V60 D4 handgeschakeld & Geartronic
Volvo S80 & V70 D4 handgeschakeld

De Volvo V60 Plug-in Hybrid komt per 1 januari 2014 in aanmerking voor het 7% bijtellingstarief.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Ben wel benieuwd wat er uit de vergelijking van prijzen excl. BTW en BPM komt.

Ik gok dat de netto-prijzen toch gestegen zijn.......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

Ben schreef:Volvo heeft dus een sterke uitgangspositie voor de voortzetting van het verkoopsucces.
Is er iemand die kijk heeft op de bestellingen die in het nieuwe jaar worden afgeleverd? Ik vermoed dat de verkoop van V40's vanwege het wegvallen van de 14% versie flink zal dalen en de V60 PIH zal ook wel minder interessant geworden zijn.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Reader
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 14.07.2009 - 12:38

Timmy schreef:
Ben schreef:Volvo heeft dus een sterke uitgangspositie voor de voortzetting van het verkoopsucces.
Is er iemand die kijk heeft op de bestellingen die in het nieuwe jaar worden afgeleverd? Ik vermoed dat de verkoop van V40's vanwege het wegvallen van de 14% versie flink zal dalen en de V60 PIH zal ook wel minder interessant geworden zijn.
Dit, het verbaasd mij namelijk dat ze wel met een T2 motor komen, interessant voor particulieren, maar niet met een D2 / D1 die ze weer in de 14% categorie trekt, ik ben namelijk bang dat de verkopen in de lease markt anders gaan krimpen.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Op een paar na, zullen de meeste concurrenten ook 20% worden in 2014. Maar die mogen geen trekhaak hebben. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de Skoda Octavia. Of nog maar heel weinig trekken. Dat is voor veel mensen toch nog een overweging.

Maar misschien werkt Volvo achter de schermen nog aan een oplossing voor het 14% verhaal.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13896
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Timmy schreef:
Ben schreef:Volvo heeft dus een sterke uitgangspositie voor de voortzetting van het verkoopsucces.
Is er iemand die kijk heeft op de bestellingen die in het nieuwe jaar worden afgeleverd? Ik vermoed dat de verkoop van V40's vanwege het wegvallen van de 14% versie flink zal dalen en de V60 PIH zal ook wel minder interessant geworden zijn.
waarom minder interessant? Volvo heeft een bijna 300pk met 7% bijtelling, Audi, BMW en Mercedes hebben niet eens een 20% in dat segment
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Waarom minder interessant Oga??
Welk percentage v60 is lease in 2013?
Ongetwijfeld is de V60 PIH in overgrote meerderheid door ondernemers gekocht, vanwege KIA, MIA en Vamil. In 2014 afgebouwd....
Blijft dus alleen de bijtelling over, voornamelijk interessant voor de leasers.
Geen 14% auto momenteel, dus de V40 verkopen klappen in elkaar.
dan zal de grote vraag zijn of de D4 in staat is om zoveel extra te verkopen dat de 2014 Volvo verkoop 2013 kan evenaren. Ik denk het niet......
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Helemaal eens met Marc!! Dat de v40 niet als 14% versie in 2014 leverbaar is echt een groot gemis. Zeker nu audi zn a3 wel met een 14% versie kan leveren. Ook andere merken met in essentie dezelfde PSA basis 1.6 diesel zijn komende jaar wel leverbaar met 14%. Dus dat volvo die paar gram CO2 niet wegwerkt vind ik onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Phacoid
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18

Iedereen ziet volgens mij de nieuwe drie-cilinder motoren over het hoofd. De kans is groot dat vanaf MY15 deze beschikbaar zullen zijn. Als de verbetering op die motoren even groot is als de verbetering met de nieuwe powertrains, dan zou hij zo wel eens snel terug naar 14% vallen.
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

Phacoid schreef:Iedereen ziet volgens mij de nieuwe drie-cilinder motoren over het hoofd. De kans is groot dat vanaf MY15 deze beschikbaar zullen zijn. Als de verbetering op die motoren even groot is als de verbetering met de nieuwe powertrains, dan zou hij zo wel eens snel terug naar 14% vallen.
Maar dat betekent wel dat Volvo in een deel van 2014 achter de feiten aanloopt. De kosten zijn voor de zakelijke rijder een belangrijke in het beslissingstraject. Audi heeft met een A3 wel een 14% auto en je zult zien dat dit de verkopen goed gaat doen.

Het effect van de introductie van de 14% V40 zag je in juli van dit jaar:
Januari 946
Februari 705
Maart 754
April 478
Mei 503
Juni 597
Juli 1616
Augustus 836
September 905

Hoewel de verhouding nog wel zal veranderen in verband met alle PIH's die dit jaar nog moeten worden afgeleverd is op dit moment meer dan de helft van de afgeleverde Volvo's een V40.


Verder ben ik het helemaal met Marc eens. De KIA, MIA en Vamil waren voor mij een belangrijke reden om een PIH te bestellen. Dat tesamen met de 0% bijtelling maakt het voor de ondernemer een enorm interessante auto. In 2014 gaat dat veranderen, dan is 7% bijtelling over ~65k misschien nog steeds niet veel maar te samen met de afbouw van de subsidies zou dit voor mij een reden zijn om niet meer voor de PIH te kiezen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

V480-S60 schreef:Op een paar na, zullen de meeste concurrenten ook 20% worden in 2014. Maar die mogen geen trekhaak hebben. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de Skoda Octavia. Of nog maar heel weinig trekken. Dat is voor veel mensen toch nog een overweging.
Jullie blinden gaan hier helemaal aan voorbij.
De verkopen van een 14% Octavia en Audi klappen ook in. Daar mag GEEN trekhaak onder.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

V50 R schreef:Helemaal eens met Marc!! Dat de v40 niet als 14% versie in 2014 leverbaar is echt een groot gemis. Zeker nu audi zn a3 wel met een 14% versie kan leveren. Ook andere merken met in essentie dezelfde PSA basis 1.6 diesel zijn komende jaar wel leverbaar met 14%. Dus dat volvo die paar gram CO2 niet wegwerkt vind ik onbegrijpelijk.
Volgens mij zitten die 1.6 diesels bij andere merken in kleinere auto's. En weet je zeker dat de A3 14% bijtelling blijft houden? Volgens mij niet hoor...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

Walter schreef:Volgens mij zitten die 1.6 diesels bij andere merken in kleinere auto's. En weet je zeker dat de A3 14% bijtelling blijft houden? Volgens mij niet hoor...
Volgens mij de 1.6 TDI ultra die alleen in de normale A3 14% oplevert.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

In 2013 of ook in 2014?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Timmy
3rd Gear member
Berichten: 309
Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32

Walter schreef:In 2013 of ook in 2014?
85 gram. Voor zover ik begrijp is dat voldoende voor 2014.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Audi a3 is 14%, peugeot 308 14%, seat leon 14%, VW Golf 14%, Ford focus 14%

Ik zeg hiermee niet dat ik dat allemaal mooie auto's vind, maar wel dat een groot deel van de leaserijders zeker de v40 zal laten staan als die niet als 14% leverbaar wordt.

Voor de liefhebbers, hier kan je vinden welke auto's 14% hebben in 2014:
http://www.autoweek.nl/bijtelling?bijtelling=14
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nogmaals, die mogen niets trekken!!!!! Daardoor vallen ze voor een heel grote groep af!

En ja ik zie op het lijstje van Autoweek wel trekgewichten maar dat zijn de verwachte gewichten of de gewichten tot en met 2013. Echter bij de RDW is dat vanaf 1 januari allemaal 0 kg!

Skoda heeft daar al mee te maken met bijvoorbeeld de Octavia!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

De trekhaak is niet voor iedereen het belangrijkste onderdeel van hun auto..
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nou voor de branche waarin ik werk wel. En daar zitten toch een aantal behoorlijke wagenparken bij. En drie van mijn collega's hebben hun auto daardoor afbesteld. (oké het zijn bij ons op dit moment maar drie, bij de overige bedrijven is het al net zo. En die gaan nu dus allemaal naar de 20% wagens.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

V50 R schreef:Audi a3 is 14%, peugeot 308 14%, seat leon 14%, VW Golf 14%, Ford focus 14%
Buiten dat deze wagens 0 kg mogen trekken, is de A3 alleen als 3-deurs, waardoor minder aantrekkelijk. Bovendien zijn een stuk minder opties mogelijk bij de VAG-auto's. De 308 14% komt pas in april/mei beschikbaar.

Vergeet niet dat de V40 in dit jaar pas in juni/juli leverbaar was als 14%-versie. Dat Volvo het zo goed doet, is dus eigenlijk pas sinds dit tijd. Dus stel dat Volvo ook pas later in het jaar weer met een 14% versie van de V40 komt, zal de verkoop zeker te evenaren zijn.

Vergeet ook de nieuwe D4-motor in de S60/V60/V70/S80 niet, welke pas echt vol vanaf januari uitgeleverd zullen gaan worden. Allen 20% bijtelling, de concurrentie heeft helemaal geen 20% versies in die klasse volgend jaar.

We zullen zien dus wie er gelijk gaat hebben, volgend jaar rond deze tijd zullen we het weten :wink: .
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”